Tips på spel på jobbet

Permalänk
Medlem
Skrivet av polaris78:

installera wow på ett usb minne och farma fisching eller liknande som inte kräver så mycket av grafiken på låga inställningar. har praktiserats på ett jobb en gång i tiden...

Jag tror inte att det går längre. Jag hade också WoW på en minnepinne back in the days, men iom Cata (?) så gick det inte längre av någon anledning.
Jag kan ha helt uppåt väggarna fel dock!

Permalänk

@tBiorrith: Var länge sen har inte prövat igen. kanske inte går längre

Visa signatur

Amd Ryzen 5 1600X GA-AB350M-Gaming 3 rev 1.0 men med sista bios F51i
ASUS GeForce GTX 1660 6GB DUAL OC EVO Kingston HyperX Fury 8GB 2400MHz DDR4 x4
be quiet! Pure Rock 2 kylare Fractal Design Define R6 Samsung ssd

Permalänk

@tBiorrith: såg nu att det ligger runt 48 GB nu som färdig installation.. förut kunde man plocka bort alla videor utan problem då spelaet bara hoppa förbi dom om det saknades. nästan så man lär pröva igen bara för att se om det går.

Visa signatur

Amd Ryzen 5 1600X GA-AB350M-Gaming 3 rev 1.0 men med sista bios F51i
ASUS GeForce GTX 1660 6GB DUAL OC EVO Kingston HyperX Fury 8GB 2400MHz DDR4 x4
be quiet! Pure Rock 2 kylare Fractal Design Define R6 Samsung ssd

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av xfade:

Förlåt om den redan är inlagd men...

CookieKlicker

samt om man är flera...

Achtung die Kurve!

CookieKlicker..... dags för en till runda kanske. Inget jag vill ha körandes på jobbdatorn men någon av de hemma kan det nog få rulla på.

Permalänk

league of legends

Permalänk
Medlem

Jag jobbar som IT-Tekniker på en Volvo fabrik, det finns att göra, men ibland blir det massa luckor med dötid. Och runt lov, röda dagar och fredagar när folk brukar vara lediga så kan jag säkert spela flera timmar per dag mer eller mindre. Därför jag söker nåt spel man kan spela

Visa signatur

| Intel i9 10900K | Noctua NH-U14S | ASUS ROG Maximus Hero XII |
| EVGA NEX750B 750W | Kingston HyperX 32GB DDR4 @3200Mhz |
| Fractal Design R4 | ZOTAC RTX 3080 Trinity OC |

Permalänk

Inte ett spel kanske men uselessweb är kul och utforska när man har tråkigt och inte så mycket med tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av UsedJuice:

Inte ett spel kanske men uselessweb är kul och utforska när man har tråkigt och inte så mycket med tid.

Skickades från m.sweclockers.com

Såg detta, var tvungen att testa. Här fanns så mycket kul så sambon började undra vad som var fel på mig när jag började garva i stolen efter "ismycomputeron.com"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvartSaft:

Scumm-spel i ScummVM brukar jag ha igång lite då och då. Fungerar perfekt med peka- och klick-äventyr som kan stå och sköta sig själv under tiden man jobbar...

Brukar spela Maniac mansion, Monkey island och Zak McKraken.

Gammal tråd men tycker detta var ett bra exempel. Point & click adventures är ju aktiva spel men ändå inte.

Sen har ju kommit en del nytt sedan tråden skapades, Loop hero borde fungera rätt bra.
Stardew Valley borde väl vara rätt okej?
Eller kanske Sunless sea eller är det för mycket att hålla fokus på?

Kom gärna med fler förslag.

EDIT:
Såg även detta men kanske lite för krävande samt att det ser ut som det är en hel del man måste göra hela tiden_
https://store.steampowered.com/app/1158160/Coral_Island/

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >