Userscript: Kan jag genom "title=Demo", markera raden/byta färg eller liknande?

Permalänk
Medlem

Userscript: Kan jag genom "title=Demo", markera raden/byta färg eller liknande?

Jag är nybörjare när det gäller Javascripts.
Nu har jag suttit och Googlar och donat alltför länge. Börjar bli tokig på det här.

På den här sidan så finns det fonts med olika licenser osv.
http://www.fontspace.com/popular/fonts?p=8

Om man håller över "Download"-fältet eller vad man ska säga så ser man till höger texten "Personal-use only".
Och om man håller över den texten så visas ibland "Demo". (Som på "Oh Samantha")

HTML-koden för den lilla biten ser ut såhär:
<span class="tiny g1 invisible license" title="Demo">
<i class="icon-lock-alt g3"></i> Personal-use only
</span>

Kan jag på något sätt tydligt markera att det endast är ett Demo det gäller? För nu verrkar det som om man måste hålla över texten för att kunna veta om det är de eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PPDJT:

Jag är nybörjare när det gäller Javascripts.
Nu har jag suttit och Googlar och donat alltför länge. Börjar bli tokig på det här.

På den här sidan så finns det fonts med olika licenser osv.
http://www.fontspace.com/popular/fonts?p=8

Om man håller över "Download"-fältet eller vad man ska säga så ser man till höger texten "Personal-use only".
Och om man håller över den texten så visas ibland "Demo". (Som på "Oh Samantha")

HTML-koden för den lilla biten ser ut såhär:
<span class="tiny g1 invisible license" title="Demo">
<i class="icon-lock-alt g3"></i> Personal-use only
</span>

Kan jag på något sätt tydligt markera att det endast är ett Demo det gäller? För nu verrkar det som om man måste hålla över texten för att kunna veta om det är de eller inte.

$('span[title="Demo"]').parent().css({'backgroundColor':'blue'})

Denna letar efter alla spans med title "Demo" och sätter parenten av denna span till blå bakgrund.
Du kan köra denna kod direkt i konsolen på sidan utan att köra tampermonkey/greasemonkey/scriptish eller motsvarande. Självklart kan du köra koden i userscript om du vill ändå.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

$('span[title="Demo"]').parent().css({'backgroundColor':'blue'})

Denna letar efter alla spans med title "Demo" och sätter parenten av denna span till blå bakgrund.
Du kan köra denna kod direkt i konsolen på sidan utan att köra tampermonkey/greasemonkey/scriptish eller motsvarande. Självklart kan du köra koden i userscript om du vill ändå.

Åhhh, perfekt! Det fungerar jättebra, tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedow:

$('span[title="Demo"]').parent().css({'backgroundColor':'blue'})

Denna letar efter alla spans med title "Demo" och sätter parenten av denna span till blå bakgrund.
Du kan köra denna kod direkt i konsolen på sidan utan att köra tampermonkey/greasemonkey/scriptish eller motsvarande. Självklart kan du köra koden i userscript om du vill ändå.

Den där koden förutsätter att jQuery är tillgängligt

Vill bara att det är sagt ifall någon annan hittar tråden

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.