Userscript: Kan jag genom "title=Demo", markera raden/byta färg eller liknande?

Permalänk
Medlem

Userscript: Kan jag genom "title=Demo", markera raden/byta färg eller liknande?

Jag är nybörjare när det gäller Javascripts.
Nu har jag suttit och Googlar och donat alltför länge. Börjar bli tokig på det här.

På den här sidan så finns det fonts med olika licenser osv.
http://www.fontspace.com/popular/fonts?p=8

Om man håller över "Download"-fältet eller vad man ska säga så ser man till höger texten "Personal-use only".
Och om man håller över den texten så visas ibland "Demo". (Som på "Oh Samantha")

HTML-koden för den lilla biten ser ut såhär:
<span class="tiny g1 invisible license" title="Demo">
<i class="icon-lock-alt g3"></i> Personal-use only
</span>

Kan jag på något sätt tydligt markera att det endast är ett Demo det gäller? För nu verrkar det som om man måste hålla över texten för att kunna veta om det är de eller inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av PPDJT:

Jag är nybörjare när det gäller Javascripts.
Nu har jag suttit och Googlar och donat alltför länge. Börjar bli tokig på det här.

På den här sidan så finns det fonts med olika licenser osv.
http://www.fontspace.com/popular/fonts?p=8

Om man håller över "Download"-fältet eller vad man ska säga så ser man till höger texten "Personal-use only".
Och om man håller över den texten så visas ibland "Demo". (Som på "Oh Samantha")

HTML-koden för den lilla biten ser ut såhär:
<span class="tiny g1 invisible license" title="Demo">
<i class="icon-lock-alt g3"></i> Personal-use only
</span>

Kan jag på något sätt tydligt markera att det endast är ett Demo det gäller? För nu verrkar det som om man måste hålla över texten för att kunna veta om det är de eller inte.

$('span[title="Demo"]').parent().css({'backgroundColor':'blue'})

Denna letar efter alla spans med title "Demo" och sätter parenten av denna span till blå bakgrund.