Forumdelen sponsras av

Köpråd: +50 tum med en budget på 6000 kronor.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015

Köpråd: +50 tum med en budget på 6000 kronor.

Hej!

Jag flyttar nästa vecka och är i behov av en större och bättre TV till vardagsrummet än den gamla, slitna 32-tums TV:n från LG jag haft de senaste 7 åren. Min budget ligger på 6000 kronor och jag är i behov av en TV runt 50 tum eller mer, som ska fixa Ultra HD-sändningar från Viaplays sportutbud och som ska spelas såväl PS4 och Xbox One på. Min begränsade kunskap inom området har vaskat fram dessa sex TV-apparater, men jag tänkte att det vore bättre att rådfråga er här på SweClockers för större expertis.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4262480,4231539,4231537...

Vilken av dessa alternativ är bäst, eller finns det någon bättre TV inom den budgeten?

Tacksam för all hjälp och alla tips.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Svartå. :)
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Pontarii:

Hej!

Jag flyttar nästa vecka och är i behov av en större och bättre TV till vardagsrummet än den gamla, slitna 32-tums TV:n från LG jag haft de senaste 7 åren. Min budget ligger på 6000 kronor och jag är i behov av en TV runt 50 tum eller mer, som ska fixa Ultra HD-sändningar från Viaplays sportutbud och som ska spelas såväl PS4 och Xbox One på. Min begränsade kunskap inom området har vaskat fram dessa sex TV-apparater, men jag tänkte att det vore bättre att rådfråga er här på SweClockers för större expertis.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4262480,4231539,4231537...

Vilken av dessa alternativ är bäst, eller finns det någon bättre TV inom den budgeten?

Tacksam för all hjälp och alla tips.

Samtliga är jättebra apparater, jag satt och jämförde noga men lyckades bara få bort två stycken av de du lagt med.
Så välj den du gillar mest mellan de här fyra.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?j=4262480,4231537,4231538...

/Lifooz

Frer8833:
Jag läste nyss att det behövs hdmi 2.1 eller DP 1.4 för att överföra 4k 120hz till TV-n från datorn. Då behövs också Nvidias senaste starkaste GPU RTX 6000 som har DP 1.4 och nån nyaste starkaste, tror jag, dator-CPU. Har TV-toppmodellerna som du nämnde hdmi 2.1 eller dp 1.4? Annars får jag glömma på ett tag att spela på 4k 120hz. Swedx har paneler på 4k 120hz (visste du inte detta?) men de har bara hdmi 2.0, så jag skrev till dem att uppdatera display-kontakten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009

Skulle säga tvärt om mot vad Lifooz säger, de är inte särskilt bra någon av dem. Men med den budgeten så blir det nog inte bättre heller. Bara så du vet om det. Om du inte har så höga krav så kör på.

MB: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K 4.6 GHz Kylare: Noctua NH-U14S GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: 16GB (4x4GB) Corsair Vengeance DDR3 1600MHz SSD: Crucial MX100 512GB PSU: Fractal Design Newton R3 600W Chassi: Fractal Design Define R4 (w/ 3x Silent Series R2 140mm)

Skärm: Asus ROG Swift PG279Q Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Mionix Naos 7000

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2015
Skrivet av alex5555:

Skulle säga tvärt om mot vad Lifooz säger, de är inte särskilt bra någon av dem. Men med den budgeten så blir det nog inte bättre heller. Bara så du vet om det. Om du inte har så höga krav så kör på.

Allting är väl ändå relativt. Jag är inte ute efter den bästa TV:n på marknaden per se, utan jag är ute efter den bästa TV:n för det priset. Vet mycket väl att det finns väldigt mycket bättre TV-apparater med bättre funktioner, men de är tyvärr inte inom min budget och jag har ingen större lust att bli nästa fall i lyxfällan för att "alex5555" dissade mina budgetalternativ.

Så, nog med negativitet. Allt jag vill veta är vilken är den bästa TV:n på marknaden för max 6000 kronor. Punkt slut.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Storvik
Registrerad
Mar 2009

Det är nog inte så stor skillnad. Jag hade nog kört på https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4231537

i7 6700K | Asus 1080 Strix | Maximus VIII Gene | 32GB 2666mhz | 1TB SSD | RM650x | H80i | Jonsbo UMX3 | O2+ODAC | AOC Q3277PQU | Fidelio X2