Vilket Grafikkort kan jag köpa till min Burk?

Permalänk
Medlem

Vilket Grafikkort kan jag köpa till min Burk?

Tjena! är oerfaren med uppgraderingar av Datorkomponenter, undrar vilka/vilket Kort som skulle ev kunna passa i min nuvarande burk och ge större skillnad i prestanda än vad redan är (1050/60/70/80)
https://new.webhallen.com/se/product/246114-Lenovo-IdeaCentre...

Spelar oftast Pubg/League/ CodWW2 även sugen på Battle of Azeroth i Sept
tack på förhand!

Permalänk
Medlem

@bengarn: Med tanke på att du redan har ett 980 så rekommenderar jag att du väntar tills nästa version av grafikkort kommer senare i år.
Ditt 980 ligger väl någon stans mellan ett 1060 och ett 1070, så för att få markant skillnad måste du upp på minst 1080Ti och då är det frågan om det är värt pengarna, så vänta tills Volta serien släpps.

Permalänk

Håller med ovan.. Vänta tills nya serie släpps..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D - Processor: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz - Moderkort: Gigabyte Z370 AORUS Ultra Gaming - Kylning: Corsair H150I RGB PRO - Raminne:Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB - Grafikkort: ASUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB STRIX GAMING OC - Nätagg: EVGA Supernova G2 750 - 2 TB Western digital - M2 Corsair Force MP510 960GB - SSD 1 TB Samsung EVO 860

Skärmar: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q G-Sync+Asus TUF Gaming VG27BQ 27 G-Sync

Permalänk
Medlem

Det är ju roligt att byta för bytandets skull ibland!
Säljer du av ditt gamla, lägger in en tusenlapp på de pengarna och du har ett beg 980ti!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Panzerfister:

Det är ju roligt att byta för bytandets skull ibland!
Säljer du av ditt gamla, lägger in en tusenlapp på de pengarna och du har ett beg 980ti!

Tror du missade den delen där TS efterfrågade "större skillnad i prestanda", skillnaden mellan ett 980 och ett 980Ti är mer minimal och definitivt inte värt 1000kr med tanke på att 9xx serien är att räknas som gammal numera.

Permalänk
Medlem

@MacAllan:

Minimal o minimal, går väl alltid att diskutera...

Kan du utveckla hur du menar med "gammal"?
Ser du bara till när de lanserades eller anser du att dagens spel inte går att dra runt på ett 980ti?

Permalänk
Medlem

1080 hade gett en skjuta upp dom e lätta o klocka över 2ghz core.. bra bit över ditt 980ti

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ett gtx 1060 rog strix har jag liggandes

Permalänk
Medlem

1070 eller vänta på nästa serie