Diablo 3 - Season 13

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Diablo 3 - Season 13

Vad tänkte ni spela under S13?
Känner ni att det saknas något under S13 som är efterlängtat?

https://eu.battle.net/d3/en/blog/21534734/first-look-season-1...

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus gtx 1070ti 8gb Strix Gaming ¤ EVGA GQ 650W ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 850 250gb ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2018

Jag har bara spelat en säsong av diablo men jag känner mig redan väldigt mätt på spelet.
Men en ny klass kanske skulle hjälpa till att lyfta spelet lite tror jag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2009

Kul, att de kör säsonger nu ivf. Förut var det ju en lång grind bara, och det blev liksom aldrig nollställt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2009

Troligen Path Of Exile/Grim Dawn/Titan Quest Remastered.

Mer on topic, jag saknar relevanta val samt en känsla av "accomplishment" i D3.

"Grattis, du har grindat dig till lvl 70 och gjort några relativt enkla uppdrag. Här är säsongens flavor of the month, nu kan du fortsätta spela riftlotto tills du har hela setet." Sen spelar man obestämd framtid tills all möjlighet att lura sig själv gällande hur givande det är att vänta på att det droppar loot med större siffror så man kan springa genom rifts med större siffror.

Mer konkret, jag saknar möjlighet att verkligen kombinera ihop egna set kombinationer som inte bara är sämre än det dem kastar på en. Jag tror inte Blizzard är intresserade av att förändra detta.

När kommer D4 så de kan göra oss besvikna igen?

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 |Asus GTX-770 2GB | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Isla de Muerta
Registrerad
Okt 2009

Diablo är som att bruteforca ett lotteri, blir tyvärr tråkigt när man har gearen och bara jagar siffrorna.

CPU: 1600x @ 4Ghz
RAM: 16GB
GPU: 1070 TI

Extremt prispressat monster som uppnår mina krav. Allt är köpt på rea

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2007

tar lvl 70 och får sitt fulla 6 piece set på en kväll, sen grindar man en vecka/några dagar och har allt "gear" man vill ha, därefter? evig grind och jagande efter greater rift. Det är mindless nötande, man tröttnar på en säsong efter en-två veckor. Kul första dagarna när alla polarna är med dock.. Man tjötar och levlar och pushar, trevligt på så vis.

Ryzen 1700x @ Corsair 16gb 3200mhz lpx @ 512gb M2 pcie @ Gigabyte 7950 @ Msi x370 plus @ Evga 650 80+gold modulärt @ Fractal r5 @ Corsair hydro 110i @ Benq 144hz 1920-1080 24tum
i5 4670k @ Asus z-87a @ Corsair vx450 @ Corsair 16gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 256gb Kingston
c2d e4400 @ 4gb noname @ 10tb+ @ noname chassi @ 128gb Kingston ssd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Jul 2014
Skrivet av Bladz92:

Vad tänkte ni spela under S13?
Känner ni att det saknas något under S13 som är efterlängtat?

https://eu.battle.net/d3/en/blog/21534734/first-look-season-1...

Necromancer / Wizard, 1000 paragon första 24 timmarna.

high end.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2015

Jag söker nån att köra s13 med, spelade mycket back in the days innan RoS släpptes men senaste åren har det blivit sparsamt med D3. Dock körde jag necro sista 2 veckorna på s12 och fick en nytändning! Nu skulle jag vilja köra par/grupp i nästa säsong då det är det jag typ aldrig testat i D3 . Kör ett par tim varje kväll, men då både jobb och familj finns så blir det inga hardcore 24hr grind för min del. Mer chill och skoj isf, give me a shout om nån vill teama!

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KLAX
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av sleepyoh:

tar lvl 70 och får sitt fulla 6 piece set på en kväll, sen grindar man en vecka/några dagar och har allt "gear" man vill ha, därefter? evig grind och jagande efter greater rift. Det är mindless nötande, man tröttnar på en säsong efter en-två veckor. Kul första dagarna när alla polarna är med dock.. Man tjötar och levlar och pushar, trevligt på så vis.

Detta!

Kommer grinda tills jag har den EQ som listas på min build (diablofans/icy-veins) sen blir det lite hjärndött såvida man inte ska på scoreboard men sånt har jag inte tid med.

Om någon lirar på PS4 så hojta!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Aug 2003

seasons tröttnade man på sen länge... ge oss nåt annat istället. man kommer ändå ingenvart på topplistorna utan minst 2000 paragon

Corsair Carbide 200R chassi med 2x120mm
i3-4370 @ 3,8GHz, 8GB DDR3
Asus Geforce GTX 1050 Ti 4GB
Windows 8.1 64Bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2005

Låter som att Blizzard inte gjort något vettigt med Diablo3 när man läser en del kommentarer här.

Men en god nyhet är att "The Bestiary Challenge League" till Path of exile startar på Fredag :).
Som gammal Diablo2 spelare så anser jag att Path of exile är en mer värdig uppföljare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av MrMadMax:

Men en god nyhet är att "The Bestiary Challenge League" till Path of exile startar på Fredag :).
Som gammal Diablo2 spelare så anser jag att Path of exile är en mer värdig uppföljare.

Lånar Off Topic, det DÄR såg jäkligt coolt ut. PoE kommer dessutom från ett ärligt företag i Grinding Gear Games

Burk:Ryzen 2700X~Asus Prime X470-Pro~G.Skill Flare X 16GB 3200 | Dark Rock Pro 4 |Asus GTX-770 2GB | 3SSD+1HDD | Fractal Design R6 | AW3418DW | Logitech G810~Logitech G502 | argon C1~Argon DA1
Unraid:Xeon E3-1275~Supermicro X11SSH-LN4F~32GB Crucial DDR4 ECC | JBOD 12TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011

Jag tycker det är lite småkul att köra varje säsong ihop med kompisar och försöka fixa season journey iaf, sen blir det inget spelande alls i normal mellan. Då kör man annat istället.

Återvänder till Invoker Thorns Crusader, eftersom man fick det setet som gift denna säsongen igen.
Crusadern har annars varit bannad i ett par säsonger av sambon, eftersom det är så skarpa skärande ljud på attackerna, framförallt när man kör Flails och/eller Sweep Attack build.

Det verkar lite mer dämpat nu iaf, vet inte om de ändrat ljudfilerna eller om det bara är Thorns-buildens attacker som inte är lika skärande för öronen.

Det är trevligt att kunna stå i lite molten-explosioner och överleva, medan man nöter ner mobs iaf, och 70 solo gick rätt fort att ta såhär första veckan, så jag är nöjd än så länge

Förra säsongen provade jag HotA Barbarian, vilket också var trevligt nu när man hade lite mer survivability mot tidigare säsonger, annars har jag mest kört på klassisk WhirlWind Barbarian med Bul'Kathos sedan starten, då det är så enkelt och man rör sig så snabbt.

Nu blir jag ifrånsprungen av sambons Lazystorm Necro hela tiden... Nästan så jag funderar på att använda Swiftmount istället för Doombringer (jag vägrar Pig Sticker, den får vara hur bra den vill, men här ska inte vara nåt jäkla grisläte konstant!)

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: i5-4590, ASUS H81I-Plus, 16GB DDR3, Bitfenix Phenom, Sapphire HD7870XT
*PC2 - Film: Intel NUC i3, allt som behövs för Netflix, HBO och Hearthstone =)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Hur ser progress ut?

Bulldozer since 2017-12-15
[8700k @ 4.9 ghz ¤ ASUS PRIME Z370-A ¤ Corsair Vengeance LPX DDR4 16gb 3000 mhz ¤ Asus gtx 1070ti 8gb Strix Gaming ¤ EVGA GQ 650W ¤ Fractal Define Define C TG ¤ Samsung 850 250gb ¤ Seagate Ironwolf 2TB ¤ Chassifans: Noctua Redux Series 1x120mm 2x140mm * Cryorig H5 Ultimate]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2015
Skrivet av Bladz92:

Hur ser progress ut?

Para 970, GR95 solo.. men inte spelat mycket senaste veckan

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2015

Aldrig kört seasons eller rifts etc men har under påskhelgen dragit på mig ett sjukt sug. Har dock väldigt liten kunskap om hur allt går till. Några som vill hjälpa en eller bidra med kunskap?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nangijala
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av DeadMeat1234:

Troligen Path Of Exile/Grim Dawn/Titan Quest Remastered.

Mer on topic, jag saknar relevanta val samt en känsla av "accomplishment" i D3.

"Grattis, du har grindat dig till lvl 70 och gjort några relativt enkla uppdrag. Här är säsongens flavor of the month, nu kan du fortsätta spela riftlotto tills du har hela setet." Sen spelar man obestämd framtid tills all möjlighet att lura sig själv gällande hur givande det är att vänta på att det droppar loot med större siffror så man kan springa genom rifts med större siffror.

Mer konkret, jag saknar möjlighet att verkligen kombinera ihop egna set kombinationer som inte bara är sämre än det dem kastar på en. Jag tror inte Blizzard är intresserade av att förändra detta.

När kommer D4 så de kan göra oss besvikna igen?

Vad spelar de för roll om du kan kombinera saker själv, du bryr dig ju inte om siffror...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2018

Har inte Necromancer packet men ändå dags för en necro på tråden!

Vilka lirar fortfarande? Letar efter folk att lira med, drog upp en monk häromdan där jag tänkte köra lite inna support. Hojta om det låter intressant

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2008
Skrivet av Xilios:

Vilka lirar fortfarande? Letar efter folk att lira med, drog upp en monk häromdan där jag tänkte köra lite inna support. Hojta om det låter intressant

Det är Season 14 nu, finns en tråd för den. Skriv i den så är det nog större chans att du hittar någon. ☺️

Speldator - Skärm: Acer Predator XB271HU/Dell U2713HM Chassi: Fractal Define C Moderkort: Asus Prime Z370-A CPU: 8700K Kylning: Noctua NH-D15S GPU: EVGA 1080 Ti SC2 RAM: Corsair Vengeance 16GB 3200Mhz PSU: EVGA Supernova G2 750W SSD: Samsung 840 Pro 512GB/850 EVO 512GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Blekinge
Registrerad
Jan 2017
Skrivet av Xilios:

Spelar till och från, lirar på season 14 nu (barbar 294).

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2018
Skrivet av Klumpeduns:

Det är Season 14 nu, finns en tråd för den. Skriv i den så är det nog större chans att du hittar någon. ☺️

Hade för mig att jag läste 14, my bad! 🤭