Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Det spelar ingen roll vilken firmware du har på radion eller receivers, du kan alltid väldigt enkelt flasha dem fram och tillbaka som du vill.
Om man vill tävla här hemma på SDC så är det krav på att köra EU-LBT, så det är lika bra att köra på det direkt så man slipper sitta och löda bort receivers från alla quadsen för att flasha dem som jag fick göra på mina 7st

Fy, det låter inte så spännande. Tack för svaret, lägger nog en beställning på en X9D+ SE från Elefun idag. Inte hittat någon annan skandinavisk butik som har den hemma.

Ska bli så jäkla kul detta!

Blir nog att flyga sim ett bra tag, och kolla upp delar under tiden. Har mest kollat Mr Steeles grejor som såklart är ganska high end.
Några tips på byggen som kan passa en nybörjare? Vill ändå gå på bra grejor så jag vänjer mig vid hur de känns istället för super low budget-grejor. Målet är FPV-freestyling.

Helst inga RTF, vill gärna lära mig bygga direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heknu:

Fy, det låter inte så spännande. Tack för svaret, lägger nog en beställning på en X9D+ SE från Elefun idag. Inte hittat någon annan skandinavisk butik som har den hemma.

Ska bli så jäkla kul detta!

Blir nog att flyga sim ett bra tag, och kolla upp delar under tiden. Har mest kollat Mr Steeles grejor som såklart är ganska high end.
Några tips på byggen som kan passa en nybörjare? Vill ändå gå på bra grejor så jag vänjer mig vid hur de känns istället för super low budget-grejor. Målet är FPV-freestyling.

Helst inga RTF, vill gärna lära mig bygga direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Kort och gott skulle jag säga att det nästan bara finns två typer av prylar, billiga kloner eller high-end. Sen finns det en extra typ; hype, ofta saker som är designade i sammarbete med någon känd pilot och har en prislapp som är helt sinnessjuk när man tittar på vad man får.

Skulle jag bygga en freestyle quad idag så skulle jag nog köpa
Helio Spring FC
Aikon AK32 ESC
Foxeer predator mini
TBS Unify Pro
R-xsr
Hobbywing 2405 2250kv
och en valfri ram, Wondrous drones Ying yang är riktigt trevlig till freestyle

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heknu:

Grymt! Var köpte du din? Var det en med EU LBT-firmware från början?

Jag beställde min från banggod.com, fick vänta lite längre men det var superbra pris.

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Kort och gott skulle jag säga att det nästan bara finns två typer av prylar, billiga kloner eller high-end. Sen finns det en extra typ; hype, ofta saker som är designade i sammarbete med någon känd pilot och har en prislapp som är helt sinnessjuk när man tittar på vad man får.

Skulle jag bygga en freestyle quad idag så skulle jag nog köpa
Helio Spring FC
Aikon AK32 ESC
Foxeer predator mini
TBS Unify Pro
R-xsr
Hobbywing 2405 2250kv
och en valfri ram, Wondrous drones Ying yang är riktigt trevlig till freestyle

Åh, tackar! Ska in och kika på detta idag. Postar igen om jag får frågor!

Skrivet av Don_Tool:

Jag beställde min från banggod.com, fick vänta lite längre men det var superbra pris.

Hittat den där för 2,4k ungefär. Åkte du på tull på din? För 800kr mer kan jag köpa den här i Sverige. Kanske värt det om det skulle vara strul, eller om jag åker på tull. Vad var leveranstiden från banggood för dig? Räcker det med en vanlig mini-usb sladd för att köra simulator sen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Heknu:

Åh, tackar! Ska in och kika på detta idag. Postar igen om jag får frågor!

Hittat den där för 2,4k ungefär. Åkte du på tull på din? För 800kr mer kan jag köpa den här i Sverige. Kanske värt det om det skulle vara strul, eller om jag åker på tull. Vad var leveranstiden från banggood för dig? Räcker det med en vanlig mini-usb sladd för att köra simulator sen?

Använder du Priority direct mail så är det typ 99% chans att du slipper tull. Leveranstiden brukar vara ca 2 veckor

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@Heknu:
Jag klarade mig undan tullen och radion kom på ca 4veckor även då jag tog prioriterad och det skulle komma snabbare men det får man räkna med när man beställer därifrån

Visa signatur

TV: LGOLED65B1
PC:
Corsair Crystal 570X - ASUS ROG Strix B560-A GAMING - i9 11900K - ZOTAC 3080Ti AMP EXTREME HOLO - SAMSUNG 960 EVO 250GB - WD Blue SSD 1,5tb RAID - Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 3600MHz 32GB - Corsair RM1000i - ASUS VG27BQ - Steel Series Apex Pro - Steel Series Rival 5.
Mobil: OnePlus 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av lowngcawt:

Använder du Priority direct mail så är det typ 99% chans att du slipper tull. Leveranstiden brukar vara ca 2 veckor

Har du någon gång använt dig av ''European Direct Mail''? Tänkte om det är samma som Priority Direct Mail att försändelsekoden slutar med NL, och på så sätt uppfattas som att det kommer från Nederländerna.

Visa signatur

AMD 5800X3D - ASUS ROG Strix X570-E - Corsair Vengeance LPX 32GB 3200MHz C16 - ASUS 6900 XT TUF Gaming TOP Edition - Corsair Force MP600 1TB, WD Black SN850X 2TB - be quiet! Dark Rock Slim - Seasonic Prime TX 750W - Cooler Master MasterCase H500M - Asus 27" MG279Q - Corsair M65 RGB Elite - Corsair K70 RGB Rapidfire

Permalänk
Medlem
Skrivet av MammDiin:

Har du någon gång använt dig av ''European Direct Mail''? Tänkte om det är samma som Priority Direct Mail att försändelsekoden slutar med NL, och på så sätt uppfattas som att det kommer från Nederländerna.

Inte sen de ändrade sina rutiner hos postnord, men har för mig att jag läst att det ska funka på samma sätt som priority direct.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk

Satt och körde lite FPVFreeride simulator med min Q X7S, och helt plötsligt så blir LCD-skärmen blå och man kan inte så något i den. Vet ni om det är ett vanligt fel på den radion eller om det var jag som fick ett måndagsexemplar?

Har ju kvar garanti för den är endast någon månad gammal och den har för mestadels legat i sin original låda för jag fick precis reda på att man kunde köra simulator med endast en Mini usb kabel...

Edit: Du kanske har någon aning? @lowngcawt

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Satt och körde lite FPVFreeride simulator med min Q X7S, och helt plötsligt så blir LCD-skärmen blå och man kan inte så något i den. Vet ni om det är ett vanligt fel på den radion eller om det var jag som fick ett måndagsexemplar?

Har ju kvar garanti för den är endast någon månad gammal och den har för mestadels legat i sin original låda för jag fick precis reda på att man kunde köra simulator med endast en Mini usb kabel...

Edit: Du kanske har någon aning? @lowngcawt

Fick liknande på min, den bara hängde sig, dock har jag en qx7.
Jag fick öppna radion, ta ur vanliga batteriet, samt ta bort batteriet som sitter på kretskortet, typ cmos batteri på dator.
Sen fungerade den alldeles utmärkt, och startade om som den skulle.

Detta fungerade bra för mig, men jag hade beställt min ifrån banggood och orkade absolut inte med något garantiärende, så
jag testade denna lösning.

Visa signatur

Jag dricker öl med sugrör, och litar inte på betong

Permalänk
Skrivet av Kristerj:

Fick liknande på min, den bara hängde sig, dock har jag en qx7.
Jag fick öppna radion, ta ur vanliga batteriet, samt ta bort batteriet som sitter på kretskortet, typ cmos batteri på dator.
Sen fungerade den alldeles utmärkt, och startade om som den skulle.

Detta fungerade bra för mig, men jag hade beställt min ifrån banggood och orkade absolut inte med något garantiärende, så
jag testade denna lösning.

Okej kanske ska testa det innan jag gör något annat? Jag köpte dock radion på RcFlight.se som inte ligger så jätte långt bort från mig. Det kan väl ändå inte bryta garantin om man tar isär radion, har redan haft isär den en gång för att ändra spänningen på gimbalsen.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Okej kanske ska testa det innan jag gör något annat? Jag köpte dock radion på RcFlight.se som inte ligger så jätte långt bort från mig. Det kan väl ändå inte bryta garantin om man tar isär radion, har redan haft isär den en gång för att ändra spänningen på gimbalsen.

Att ta isär radion har troligen brutit garantin. Om du har varit där inne och pillat så kan ju inte tillverkaren utesluta att det är du som själv har haft sönder något. Ofta sitter det ju något klistermärke eller liknande för skruvarna, så att det syns om den är öppnad.

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Skrivet av Zachtionman:

Att ta isär radion har troligen brutit garantin. Om du har varit där inne och pillat så kan ju inte tillverkaren utesluta att det är du som själv har haft sönder något. Ofta sitter det ju något klistermärke eller liknande för skruvarna, så att det syns om den är öppnad.

Dock tvekar jag skarpt på att garantin är bruten för det var inget klistermärke över någon skruv plus att man kan behöva öppna radion för att ändra den till mode 2 och även ställa in gimbals så de passar till var och en.

Och det ända jag pilla med inuti radion var en skruv som justera en fjäder på en gimbal vilket är behövligt.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Vilken skönhet!

Installerat velocidrone igår och har nu flugit en stund. Riktigt tricky inledningsvis men man märker att hjärnan och muskelminnet börjar vänja sig smått. Sjukt kul nu efter en stund när man inte kraschar hela tiden. Ska flyga sim minst 1h/dag nu framöver.

Dags att börja kolla på delar....

EDIT: Knasade till bildlänken.

Permalänk
Skrivet av Heknu:

https://i.imgur.com/GoBMvBy.jpg

Vilken skönhet!

Installerat velocidrone igår och har nu flugit en stund. Riktigt tricky inledningsvis men man märker att hjärnan och muskelminnet börjar vänja sig smått. Sjukt kul nu efter en stund när man inte kraschar hela tiden. Ska flyga sim minst 1h/dag nu framöver.

Dags att börja kolla på delar....

EDIT: Knasade till bildlänken.

Jäklar va vacker den va. Förstår att du är nöjd!
Själv behövde jag reklamera min blå Q X7S för LCD Displayen gick sönder. Ska försöka fixa till mig en kolfiber variant av den istället

Jag försökte också fixa Velocidrone men det blev något strul med throttle:n för den låg på hela tiden så quaden flippade och hade sig, det har fungerat fint att flyga i te.x Freerider FPV. Någon som vet vad de kan bero på? Gjort windows calibration osv.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Jäklar va vacker den va. Förstår att du är nöjd!
Själv behövde jag reklamera min blå Q X7S för LCD Displayen gick sönder. Ska försöka fixa till mig en kolfiber variant av den istället

Jag försökte också fixa Velocidrone men det blev något strul med throttle:n för den låg på hela tiden så quaden flippade och hade sig, det har fungerat fint att flyga i te.x Freerider FPV. Någon som vet vad de kan bero på? Gjort windows calibration osv.

Min betedde sig också lite konstigt tills jag bytte USB-port. Kör min nu i mitt Corsair K70’s USB-port, funkar utmärkt. Så testa runt med dina olika portar.

Fasen vad gött det är att flyga runt i simulatorn med lite musik i bakgrunden.
Dock lagt märke till att jag inte får nån throttle om jag inte drar upp throttle-gimballen iaf 20%. Är det så det ska vara, nån deadzone längst ner på throttlen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Tråden för drone-entusiaster

Varför blanda språk när vi har ett svenskt ord för drone.

Mycket förvirring bland grammatik och begrepp här också..
Drönare, UAV, UAS, modellflyg, rc-flyg osv är ord för samma fenomen.
Resten är underkategorier, så länge de är fjärrstyrda, vill säga.

Skrivet av Multithread:

Jag tänkte att antennerna ofta sitter i benen. Så längre ben/drönare så får man möjligheten att använde längre antenner.

Borde stämma, eller är jag ute och cyklar?

Ungefär som en lång antenn för en FM radio ger bättre mottagning än en kort sådan.

En lång antenn tar emot andra frekvenser än en kort antenn. En teleskopantenn anpassar du längden på efter vilken frekvens du vill ta emot.

Det som avgör är förstärkning, samt sändarens antenn och effekt. Finns många drönare som inte har ben eller har antennerna på helt annan plats.

Skrivet av bandit_n1:

En tumregel när man laddar batterier är att om ett batteri är på tex 1300Mah så laddar man med 1.3 A då blir det 1 C.

1C funkar bra om man har tid, men många batterier är specificerade till att klara upp till 5C.
2C spar mycket tid och är aldrig något problem med moderna batterier.

-

Kastar in en liten fråga här. Har en mindre quad som jag enbart använder för att ta lite bilder med ibland. Har märkt att den roterar sakta runt sin gir-axel (yaw) om man bara står och hovrar lite försiktigt. Kan det finnas någon enkel fix för detta?
Handlar det om PID och dylikt avancerat så låter jag det bero, det kan jag ingenting om. Det är ändå inget som hindrar dess funktion.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Udihow:

Varför blanda språk när vi har ett svenskt ord för drone.

Mycket förvirring bland grammatik och begrepp här också..
Drönare, UAV, UAS, modellflyg, rc-flyg osv är ord för samma fenomen.
Resten är underkategorier, så länge de är fjärrstyrda, vill säga.

Jag vet inte jag gillar väl inte det svenska ordet lika mycket. Men vad spelar de för roll vad för ord jag valde? Allt behöver inte vara grammatiskt rätt hela tiden? Det är ingen uppsats vi skriver.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Udihow:

Varför blanda språk när vi har ett svenskt ord för drone.

Mycket förvirring bland grammatik och begrepp här också..
Drönare, UAV, UAS, modellflyg, rc-flyg osv är ord för samma fenomen.
Resten är underkategorier, så länge de är fjärrstyrda, vill säga.

Det är nog bara du som är förvirrad, vi andra verkar förstå varandra bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Jag vet inte jag gillar väl inte det svenska ordet lika mycket. Men vad spelar de för roll vad för ord jag valde? Allt behöver inte vara grammatiskt rätt hela tiden? Det är ingen uppsats vi skriver.

Det är inte förenligt med hur det svenska språket fungerar. Hur skulle det se ut om alla hade sina egna tolkningar av språket och ingen följde de förutbestämda reglerna? Vårdar man inte språket blir det inget kvar till slut.

Skrivet av burkabu:

Det är nog bara du som är förvirrad, vi andra verkar förstå varandra bra.

Att inte påpeka fel är inte synonymt med att man förstår varandra bra.

Jag skulle aldrig få för mig att använda ord jag inte är säker på hur de används eller stavas. Varför internetforum än inte har fått korrekturläsare är en gåta, så som det ser ut idag...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Udihow:

Det är inte förenligt med hur det svenska språket fungerar. Hur skulle det se ut om alla hade sina egna tolkningar av språket och ingen följde de förutbestämda reglerna? Vårdar man inte språket blir det inget kvar till slut.

Att inte påpeka fel är inte synonymt med att man förstår varandra bra.

Jag skulle aldrig få för mig att använda ord jag inte är säker på hur de används eller stavas. Varför internetforum än inte har fått korrekturläsare är en gåta, så som det ser ut idag...

Vad menar du med "..."? Det känns inte som ett korrekt sätt att avsluta en mening på. Dessutom verkar sådana där onödiga påpekanden mest leda till osakliga och helt onödiga diskussioner som dessa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Jäklar va vacker den va. Förstår att du är nöjd!
Själv behövde jag reklamera min blå Q X7S för LCD Displayen gick sönder. Ska försöka fixa till mig en kolfiber variant av den istället

Jag försökte också fixa Velocidrone men det blev något strul med throttle:n för den låg på hela tiden så quaden flippade och hade sig, det har fungerat fint att flyga i te.x Freerider FPV. Någon som vet vad de kan bero på? Gjort windows calibration osv.

Skrivet av Heknu:

Min betedde sig också lite konstigt tills jag bytte USB-port. Kör min nu i mitt Corsair K70’s USB-port, funkar utmärkt. Så testa runt med dina olika portar.

Fasen vad gött det är att flyga runt i simulatorn med lite musik i bakgrunden.
Dock lagt märke till att jag inte får nån throttle om jag inte drar upp throttle-gimballen iaf 20%. Är det så det ska vara, nån deadzone längst ner på throttlen?

Skickades från m.sweclockers.com

Ni måste kalibrera i Velocidrone, när ni kalibrerar throttle så ska den ligga på 50% (alltså centrerad i gimbalen). Vet att ordvalen "center or zero" är lite dum när det kommer till throttle

RD4 Ljungby var riktigt trevligt, även fast jag hade massor med tekniska strul. Sumpade 4/7 heats på bara strulande quads :/
Vann min D-Final och kom 3a i C-Finalen.

Om ni är intresserade så gjorde jag en klon av RD4 banan i velocidrone, Gå in under track editor och välj download tracks. Där söker ni efter RD4 eller SDC så ska den komma upp, riktigt kul bana!

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Ni måste kalibrera i Velocidrone, när ni kalibrerar throttle så ska den ligga på 50% (alltså centrerad i gimbalen). Vet att ordvalen "center or zero" är lite dum när det kommer till throttle

Jo jag har kalibrerat både i Velocidrone och Windows men inget fungerar, ganska skumt faktiskt.

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem

Körde mycket Hubsan X4 ett tag, ända tills jag kört slut på den och sen blev det inget mer.

Har nu tänkte köpa 1-2 nya små quadar. endast RTR då jag har andra hobbys som tar för mycket tid.

Skulle vara kula att köra lite mer "tekniskt" och inte bara tänja gränserna och med FPV så där hade jag tänkte mig en Hubsan H122D. någon som har erfarenhet av den?

Och för att bara leka och köra in i saker så Hubsan X4 V2 . men finns det bättre mini quads idag? var nåt år sedan jag körde sist

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Jo jag har kalibrerat både i Velocidrone och Windows men inget fungerar, ganska skumt faktiskt.

Skicka ett PM så kan jag hjälpa dig ikväll om du vill

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Skrivet av lowngcawt:

Skicka ett PM så kan jag hjälpa dig ikväll om du vill

Reklamerade min QX7S för lcd displayen gick sönder, men får hem en ny i veckan så ifall du har tid så kan vi ta de då

Visa signatur

PC: 5800X3D | ASUS CROSSHAIR VI HERO | ASUS 1080ti Turbo | 32GB CORSAIR VENGEANCE PRO 3000mhz
Laptop: MSI Modern 15 | R7 7730u | 16GB RAM | SSD 512GB
Lur: XIAOMI MI 10T PRO

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BiggieLiten:

Reklamerade min QX7S för lcd displayen gick sönder, men får hem en ny i veckan så ifall du har tid så kan vi ta de då

absolut, bara att skriva när du får hem den

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Nu när sommaren är här så plockade jag fram mina prylar för att flyga min quad, men tyvärr så gav min lågbudgetsändare upp och jag känner att det är dags för något bättre. Vad flyger ni med och finns det någon sändare ni rekommenderar som rekommenderas före andra?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Nu när sommaren är här så plockade jag fram mina prylar för att flyga min quad, men tyvärr så gav min lågbudgetsändare upp och jag känner att det är dags för något bättre. Vad flyger ni med och finns det någon sändare ni rekommenderar som rekommenderas före andra?

Jag flyger med en uppgraderad QX7, skulle jag köpa radio idag så skulle jag köpt en QX7s som pincher eller en X-lite som tummare

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@lowngcawt: Jag är en riktig tummare, så ska kika närmare på X-liten. Den ser bara så annorlunda ut att jag blir lite nervös

Edit: fungerar den bra ihop med Velocidrone som jag har sett att ni kör med?

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631