MF.dll hittas ej vid start av GTA V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011

MF.dll hittas ej vid start av GTA V

Hej
Jag har precis formaterat hårddisken och installerat om Win 10 Pro N.
Jag äger original GTA V, men sitter på ADSL, så jag tänkte att jag laddar ner en piratkopia av spelet, ja jag vet att det är fel, men äger trots allt originalet.
Anledningen varför jag laddade ner en piratkopia är för att den är mindre än den från rockstar.
Men förstår inte detta felmeddelande, att MF.dll saknas, har kört sfc scannow och en massa andra kommandon i cmd, men hittar inga skadade eller korrupta filer.

Kanske måste ladda ner originalet ändå genom adsl, suck...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Maj 2012

MF.dll är en windows media player fil. Och medföljer inte vid installation av "N" versioner av Windows.

Dator: i5 7600k@5ghz | EVGA 1060 | 16gb Corsair 2666mhz | MSI Z270-A
Laptop: Lenovo Thinkpad T430s | i7-3520M | 8 GB &&
Laptop 2: HP Probook 6470B | Intel i5-3210M | 8 GB
Mobil: iPhone 7 128gb | Konsoler: XboxOne | PS4 | Wii

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av JSvanberg:

Hej
Jag har precis formaterat hårddisken och installerat om Win 10 Pro N.
Jag äger original GTA V, men sitter på ADSL, så jag tänkte att jag laddar ner en piratkopia av spelet, ja jag vet att det är fel, men äger trots allt originalet.
Anledningen varför jag laddade ner en piratkopia är för att den är mindre än den från rockstar.
Men förstår inte detta felmeddelande, att MF.dll saknas, har kört sfc scannow och en massa andra kommandon i cmd, men hittar inga skadade eller korrupta filer.

Kanske måste ladda ner originalet ändå genom adsl, suck...

https://www.reddit.com/r/GrandTheftAutoV_PC/comments/6bn7jx/f...

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White | MK 85 Brown : Deathadder
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011

@Niivpzi: tack, men måste köpa programmet för 150 kr för att ladda ner en dll fil, nä, då laddar jag ner original.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrbotten
Registrerad
Okt 2011

hittade detta, https://www.microsoft.com/en-us/software-download/mediafeatur..., och efter det så fungerade det.