Datorn fastnar i bootloop och minnena lyser ej som de ska

Permalänk
Medlem

Datorn fastnar i bootloop och minnena lyser ej som de ska

Tjeeena Grabbs! VAAD F###N är fel på min dator?? Kom hem och satte mig vid datorn och skulle lira som vanligt, fredagskvällen blev inte riktigt som jag planerat dock! Min dator, startar 5 sekunder sen stänger den av sig, så håller den på tills jag stänger av den helt och hållet. Vad som mer ska tilläggas, är att mina ram minnen, Corsair Vengence RGB inte lyser som dom ska vid uppstart, helt jävla kolsvarta! Precis som att dem inte får ström nog! Jag har testat att koppla ut alla sladdar och starta om igen. Jag har försökt reseta bios genom moderkortet. Jag har skruvat ner fläkt och monterat om den om den kanske satt för dåligt mot proccesorn? Jag har testat starta datorn utan GPU. JAG HAR TESTAT ALLT!

Med tanke på att mina ramminnen inte ser ut att få ström, är det då att knalla iväg imorgon och köpa moderkort? Om det nu kanske gått åt helvete? Vad vet jag?... jävla skit iallafall!

Det värsta är ju att hela min Squad inte får några chicken dinners ikväll och får kriga själva ikväll i Erangel och Miramar!

Rubrik /Mod
Permalänk
Medlem

@Weedsley: jag är inte så super när det kommer till hårdvarufel felsökningen men om du nu tror att det är ramminnet som spökar och som bevisen hitilds pekar på då dem inte lyser men ska göra det om man har stickor med ljus dioder i så skulle jag testa kolla om det är fel på alla eller bara någon enstaka så om du har tid så testa ta ut alla utom en och testa byta igenom alla och se om den startar med nån av dem i.det är nog vad jag skulle göra iaf tills du får en mer allmänbildat förslag av nån mer kunnig :p. Lycka till

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Avstängd

@Weedsley:

Blickar det något på moderkortet eller hörs det någon pip ljud?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Medlem

Ja såklart har jag svurit åt den @sinery! Hjälpte dock inte! Har testat de olika ram minnen i de olika portarna med...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Tjuvkoppla nätdelen och se om den startar upp.

Koppla ur nätdelen helt ur datorn, och tjuvkoppla nätdelen.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Några dioder på moderkortet som lyser/blinkar när du försöker starta? eller några pipljud?

Visa signatur

MSI Tomahawk z690 || Intel I9 12900KS
32Gb G.skill 3600 Mhz
Gigabyte RTX 3080Ti Aorus Master|| Acer Predator XB271HU x2
Samsung 970 EVO 500Gb M.2 NVME SSD
Kingston A2000 M.2 1Tb x2 || Samsung 860 QVO 1Tb

Permalänk
Medlem

Kommer du till uppstarten av bios eller är det helt svart?

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö

Permalänk
Hedersmedlem

*tråden rensad på ohjälpsamheter och rubriken förtydligad*

@Weedsley:

Citat:

§3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.