Trådlösa over-ear hörlurar för PC, PS4 och mobil - utopi?

Permalänk
Medlem

Trådlösa over-ear hörlurar för PC, PS4 och mobil - utopi?

Jag tänkte köpa ett par nya trådlösa over-ear hörlurar och skulle gärna vilja ha hjälp från er som har bättre koll. Ska hålla mig kort men ändå så informativt som möjligt. Vill gärna ha bra kvalitet tänker mig att betala minst 1000kr, hittar jag något riktigt bra kan jag betala mer. De jag är ute efter är:

- Over ear hörurar
- Trådlösa
- Mikrofon (ska användas för gaming)
- Bra räckvidd (vill byta ut mina nuvarande eftersom de bara har ca 3-4 meter räckvidd)
- PC-kompatibla
- PS4-kompatibla
- Noice cancelling (beroende på pris, detta är lite mer nice to have)

Eftersom jag ändå kan tänka mig att lägga ganska mycket pengar:
- Noice cancelling (se ovan)
- Kompatibla att använda även med mobil, då främst för att lyssna på musik men också som handsfree eftersom ett krav är att de ska ha mikrofon

Nu till min fråga. Är denna önskan en utopi? När jag letat nu själv så verkar jag mest hitta antingen PC+PS4 hörlurar, eller modeller som riktar sig mer åt bara musiklyssnande via mobil. Alltså inget som kombinerar alltihopa =(
Tacksam för hjälp och tips!

Permalänk
Medlem

Köpte Steelseries Arctis 7orna själv.

Trivs otroligt bra med dem på huvudet, och har vettig räckvid, 10 meter bort är jag drygt utan konstigheter. första hörlurarna som passar mitt huvud bra. (bror som har lite bredare huvud var dock mer tveksam)

Väldigt trevligt ljud med

de fungerar dock inte trådlöst med mobil, det finns dock kabel för att ansluta med 3.5mm kabel.
Det jag framförallt uppskattar med dem är dock chat/game ljud kontroller, balansljud så att man på PC kan balansera ljudet mellan chatklient och spelvolym, otroligt trevlig funktion.

Ska du ha trådlöst till mobil med, så tittar vi ju på bluetooth, och det är ovanligare på de gaminghörlurar jag tittat på åtminstone.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

@Bellerefon:
Ok, tack för tipset. Har också kollat på Arctis 7. Jag måste inte strikt ha ett par gaming-hörlurar, men eftersom dom ska användas för gaming måste dom åtminstone vara ok för det. Jag skulle såklart helst slippa att behöva ha en sladd för användning med mobil, men det är ju såklart en bra möjlighet i brist på annat.

Har efterforskat lite mer och sett att många dyrare modeller kan användas på både PC, PS4 och mobil. Men att det då kan vara trådlöst endast till PC eller kanske också PS4, men inte mobil (alltså som Arctis 7 beskrevs tidigare).. Jag är ju ute efter något som är trådlöst på riktigt till alla plattformar, så hoppas hitta något sådant.

Permalänk
Medlem

SteelSeries Siberia 840, ska funka till alla plattformar och har även BT som borde lösa mobil problemet.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@Yllert *Bump raderat i enlighet med §4 i forumreglerna*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

@Yllert *Bump raderat i enlighet med §4 i forumreglerna*

Observera att vi inte tillåter bumpning/meningslösa inlägg. Detta då vi tycker det är viktigt att alla får samma chans att få sina trådar uppmärksammade

Ehh va? Exakt vad är meningslöst!? Du kan vara meningslös

Skickades från m.sweclockers.com