Shadow of mordor: Spelet fryser när man kopplar in det till tvn

Permalänk
Medlem

Shadow of mordor: Spelet fryser när man kopplar in det till tvn

Har laddat ner Shadow of mordor och installerat SCP drivers för att kunna sitta i soffan o spela med trådlös ps3 kontroll. Kör HDMI kabel från grafikkortet (Radeon HD 5670) till tvn men så fort jag byter kabeln från datorskärmen till tvn så stannar spelet o bilden fryser fast. Funkar utan problem på datorskärmen. Fattar inte hur byte av skärm kan göra så att spelet kraschar? Någon som vet vad det kan bero på och hur man löser det?

Visa signatur

Chassi: Mission SG GGX 2.0 - PSU: Corsair RM650x - GPU: Palit Geforce GTX1060 6GB Dual - Moderkort: Aorus by Gigabyte Z370 Gaming K3 - CPU: Intel Core i5 8600K@4.5ghz - Kylare: Cooler Master Hyper 212 EVO - TIM: Thermal Grizzly Kryonaut - RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 2x8GB (16GB) 3000mhz cl15 - Hårddiskar: KFA2 GAMER SSD L 240GB S11 + Toshiba P300 3TB 7200rpm 64mb cache

Permalänk
Medlem

Provat att köra på tvn när dubstartar ist för att byta mitt i när spelet är igång?
Datorn känner ju av att du byter skärm och det på så sätt kansle får spelet att hänga sig

Vettigast vore ju om du har både skärn och tv inkopplad så slipper du hålla på rycka kabeln mitt i allt
Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk

Byt inte medans spelet är igång.

Visa signatur

Argaste