Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017

Speltips: -2018

Hej!

Som rubriken lyder, tips på olika spel nu i början på 2018. Finns det några spel med en extraordinär karaktär och grafik? Det känns som att många av de spel som idag finns på marknaden har väldigt repetitivt innehåll vilket i min mening verkar urbota tråkigt. Mitt problem är att jag själv inte riktigt vet vad jag är ute efter eller vad jag bör förvänta mig av ett nytt spel, men jag vill gärna ha något spel med fina texturer och grafik samtidigt som det är en kul upplevelse. Främst är jag väl ute efter ett äventyrligt action-spel med en intressant story.
Det finns några spel som ser lovande ut längre fram, bl.a. A Way Out och Days Gone, men de har ju inte släppts än tyvärr. Just nu känns det som att spelmarknaden är rätt tom på bra spel, även om det bara är min egen uppfattning. Tänkte att det kanske var fler som tänkte som jag så jag skapade denna tråden. Så återigen, några spel som ni kan rekommendera till individer med min uppfattning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006

Nysläppta Kingdom Come: Deliverance känns jäkligt fräscht. Det är grymt roligt att lira ett RPG som inte innehåller magi och drakar för en gångs skull. Grafiken är dessutom riktigt fräsch, såvida man har tillräckligt många hästar i chassit.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2017
Skrivet av Jonny Myran:

Nysläppta Kingdom Come: Deliverance känns jäkligt fräscht. Det är grymt roligt att lira ett RPG som inte innehåller magi och drakar för en gångs skull. Grafiken är dessutom riktigt fräsch, såvida man har tillräckligt många hästar i chassit.

Det har jag spanat in, och jag kan inte göra annat än att hålla med om att det är skönt med lite realism för en gångs skull. Har tvekat på om jag skulle köpa det eller inte då jag hört att stridssystemet skulle vara rätt trögt, men det är inget faktabaserat. Hästkrafterna för att driva spelet finns allt där, hade varit kul att utsätta datorn för en liten utmaning och se hur väl den presterar! Tack för tipset!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av Cybrus:

Det har jag spanat in, och jag kan inte göra annat än att hålla med om att det är skönt med lite realism för en gångs skull. Har tvekat på om jag skulle köpa det eller inte då jag hört att stridssystemet skulle vara rätt trögt, men det är inget faktabaserat. Hästkrafterna för att driva spelet finns allt där, hade varit kul att utsätta datorn för en liten utmaning och se hur väl den presterar! Tack för tipset!

Stridssystemet är helt klart något utöver det vanliga, på gott och ont. På det stora hela känns det dock riktigt bra. Nu har jag inte lirat jättemånga timmar, men man måste verkligen tänka sig för innan man kastar sig in i strider, och det gäller att lira taktiskt snarare än att bara hamra på attackknapparna.

i5 3570k @ 4,4 // Hyper 212 EVO // Zotac 980ti Amp Edition // 16GB HyperX DDR3 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG