lösenordshanterare för android

Permalänk

Jag kör SafeInCloud, finns som plugin i chrome samt som app på datorn och mobilen. Fungerar bra för mig! Finns en gratis och en Pro-version, vet inte riktigt vad som är skillnaden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zosma:

Jag använder https://play.google.com/store/apps/details?id=org.awallet.clo... tycker den fungerar bra, finns både som gratis och betalversion.

Kör också med aWallet här och tycker den fungerar utmärkt. Kör med gratisversionen som varit tillräcklig för mig, då jag synkar mina backups på annat sätt (Titanium Backup).

https://play.google.com/store/apps/details?id=org.awallet.fre...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Kostar det? Det hade jag missat

Skickades från m.sweclockers.com

Bara premium som kostar.
Jag själv kör gratisversionen av lastpass

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Bara premium som kostar.
Jag själv kör gratisversionen av lastpass

Vad skiljer exakt? Bara cloudtjänsten?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Jag använder Enpass eftersom detta också finns till Linux och Windows så att man alltid har sina lösenord oavsett vilken plattform man använder. Nackdelen är att Android-versionen kostar pengar om man vill ha fler än 20 lagrade lösenord. Men jag tyckte det var värt kostnaden så jag har köpt fullversionen. Jag har inte provat någon annan lösenordshanterare men har heller inte hittat någon annan som funkar på Linux, Android och Windows (inte letat mer i och för sig efter jag hittade enpass).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nima2001:

Vad skiljer exakt? Bara cloudtjänsten?

Skickades från m.sweclockers.com

Från deras sida - Premium;
1GB encrypted file storage
Priority customer support
Extra security with Premium two-factor authentication (YubiKey and Sesame)
Desktop application logins (with LastPass för program)
Desktop fingerprint identification
An ad-free vault

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Hedersmedlem

Från början så krävdes premium för att kunna köra på mobilen, men det verkar ändrat nu, i takt med att de höjt priset på Lastpass.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Jag tycker lastpass låter väldigt lovande av att läsa olika erfarenheter här. Men det är ingen tvekan om att det finns flera mycket kompetenta alternativ.. De flesta verkar funka till både Windows och Android med.

Tror jag skall ge det ett försök i helgen. Kommer dock bara köra det för mina lösenord jag behöver för mobilen då jag kör KeePass på desktop vilket jag är väldigt nöjd med redan. Synd bara med deras Android implementation.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nima2001:

Kostar det? Det hade jag missat

Skickades från m.sweclockers.com

Jag gillar funktionerna premium erbjuder, men det behövs inte