Behöver köp råd på 5.0 system för ca 35-40 000.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Behöver köp råd på 5.0 system för ca 35-40 000.

Hej!

Har idag Dali Lektor 6 som golvhögtalare, Lektor 1 som surround, deras center och Svs Pb 2000 x2.
Ska behålla mina 2 basar så skulle vilja ha köptips på 5.0 system för runt 35-40 000 utan förstärkare.

Har kollat på Svs Ultra, Triangle Genèse Quartet Jubileum och Monitor audio silver 500.

40% film
30% musik
30% Gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jan 2011

Hej

Kan tipsa dig om att ringa till Ljudfokus imorgon, be att få prata med Andreas så lovar jag att du får kanonhjälp!

Skickades från m.sweclockers.com

1: i5 3570k---XFX 7970---ASRock extreme4---Antec Khuler H2O 620---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Tycker absolut att du ska titta på Focal Aria 936 som golvare och så motsvarande som center och surround. De spräcker dock din budget med några tusenlappar men du kan få ihop det om du istället tittar på Aria 926.

Focal Aria 936
Focal Aria 926
Focal Aria SR900
Focal Aria CC900

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gôteborg
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Inteno:

Hej

Kan tipsa dig om att ringa till Ljudfokus imorgon, be att få prata med Andreas så lovar jag att du får kanonhjälp!

Fast ljudfokus säljer väl mest brötljud som t.ex. Heco, Dynavoice och Klipsch? Inget ställe jag personligen skulle lägga 40k hos.

@philippg: Kolla på Dynaudio Excite, KEF R samt Sonus Faber Venere. Alla de borde hamna i din prisklass.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av oatp1b1:

Fast ljudfokus säljer väl mest brötljud som t.ex. Heco, Dynavoice och Klipsch? Inget ställe jag personligen skulle lägga 40k hos.

@philippg: Kolla på Dynaudio Excite, KEF R samt Sonus Faber Venere. Alla de borde hamna i din prisklass.

Säljer även Monitor Audio, tex silver 500 där får du fint ljud. Kan nog även lösa en del annat.

Han kan även ge dig råd om märken dom inte säljer!

1: i5 3570k---XFX 7970---ASRock extreme4---Antec Khuler H2O 620---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nol
Registrerad
Mar 2010

För hemmabio så tycker jag att du ska kolla in M&K Sound.
Men det du ska göra när du lägger så pass med pengar är att åka runt och provlyssna så du hittar det som du tycker om och inte "kalle" på swec. Glöm inte bort att lägga en del på akustiken med 😜.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av micke7406:

För hemmabio så tycker jag att du ska kolla in M&K Sound.
Men det du ska göra när du lägger så pass med pengar är att åka runt och provlyssna så du hittar det som du tycker om och inte "kalle" på swec. Glöm inte bort att lägga en del på akustiken med 😜.

Självklart ska jag ut och lyssna. Ska börja med monitor audio silver, svs ultra och triangle. Akustiken ska jag försöka att fixa så gott det går.