Olika skärmkalibreringar i Windows för olika skärmar. Problem när jag byter primärskärm.

Permalänk
Medlem

Olika skärmkalibreringar i Windows för olika skärmar. Problem när jag byter primärskärm.

Hej!
Jag har en datorskärm med felaktig gamma från fabrik och har fått lösa det med windowskalibreringen genom att sänka gamman. Skärmen är min primärskärm kopplad med displayport från grafikkortet. Sedan har jag en hdmi som går till en reciever där jag har projektor och tv inkopplad. Problemet uppstår när jag ska se film på projektorn och gör projektorn till primärskärm för att datorskärmen ska släckas. Då byts windowskalibreringen jag har för projektorn med kalibreringen för skärmen. Samma sak händer om jag manuellt stänger av datorskärmen. Samma sak händer också om jag väljer, "visa endast på skärm 2". Finns det någon lösning på det här? Vill inte behöva ha igång datorskärmen när jag ska se på projektorn. En lösning skulle vara om det gick att ha två skärmkalibreringar i windows för primärskärmen, då skulle jag manuellt kunna switcha mellan kalibreringar beroende på vilken visningskälla jag använder. Någon som har förslag på hur jag kan lösa det här?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

...
En lösning skulle vara om det gick att ha två skärmkalibreringar i windows för primärskärmen, då skulle jag manuellt kunna switcha mellan kalibreringar beroende på vilken visningskälla jag använder.
...

Kan du lägga till de olika ICC-profilerna du vill använda till den specifika enheten i t.ex. "Windows 10: Color Management"? Därefter borde du kunna byta hur du vill mellan de olika profilerna i skärminställningarna. (Med reservation för att jag kanske inte riktigt förstår problemet )