Permalänk

Dator till Zwift

Hej, ny på forumet men hittar ingen tråd direkt för detta.

Tanken är att jag för att undvika att behöva köpa en Ipad( av många olika skäl...) skall sätta ihop eller köpa en dator som enbart skall klara det virtuella cykelspelet Zwift på ok nivå.

Frågan är om det är bäst att köpa en begagnad här på forumet eller köpa typ en barebone och smälla på så mycket grafikkort som funkar med moderkort etc. och ryms inom budget.

Tacksam för alla funderingar/tips

Permalänk
Medlem

Ska du enbart ha datorn till att köra zwift kan du i princip köra vad som helst. Det kräver väldigt lite datorkraft för att flyta så det ska inte vara nått problem.
Mina vänner kör i princip med 10 år gamla datorer.

EDIT
Googlade och hittade detta

Here are the current minimum computer requirements in order to use Zwift:

OS: Windows 7 x64 bit, OSX 10.8
Processor: Intel Core 2 Duo
Memory: 4GB
Graphics: 1GB dedicated GPU, or embedded Intel HD 4000/AMD R5
Hard Drive: 4GB of free space
We also recommend using your personal computer for Zwift, as work computers tend to have limited permissions that prevent it from working properly.

Like most video games, Zwift primarily uses your computer's graphics card or chipset. Even if your CPU and memory are far above our minimum requirements, you may still be unable to load Zwift if your GPU is below our minimum spec.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Zwift finns även till Apple TV, kan kanske vara ett alternativ om du vill komma undan billigt.

Permalänk
Medlem

Jag kör på en Lenovo U330p laptop med en äldre i5a. Och det fungerar.

Så det du har liggandes hemma alternativt något du fyndar begagnat

Visa signatur

Rog Strix B550-i | Ryzen 7 5800X @ 4.3Ghz | Corsair Vengeance LP 2x8gb 3000Mhz | Asus RTX 3060ti |
Pirat Prusa MK2 | Prusa Mini

Permalänk

Fantastiskt mycket bra svar, tack! Jag kollar in specen på Lenovon för lite base-line och kollar om det går att köra på apple tv som stand-alone utan Ipad!
Här är det ju klart en fråga om att det är jag som kommer vara den svaga länken och inte hur mycket FPS burken trycker ut!

Permalänk

Efter att ha läst på lite om ATV 4K så måste jag säga att jag är ganska förvånad med att man får så mycket hårdvara för pengarna ( att jmfr med hur jag vanligtvis upplever Apples produkter). Är det ett sätt för Apple att få sälja mer 4K film? Oavsett så blir det nog en ATV 4K. Sambon som är fruktfantast blir iaf nöjd!