Permalänk

Windows 7, 1440p funkar inte i spel.

Har ett skumt problem som jag verkar inte kunna lösa på egen hand.

I windows kan jag använda 1440p upplösning och bilden passar skärmen bra men om jag ska använda det i spel t.ex så blir det under scan ut bara helv... och det går inte att använda screen calibration för att fixa det i t.ex AC:origins, det förstorar enbart bilden några extra tum.

Det är en liten bild och svart runt om, testade med borderlesswindow men det bara gav mig vanligt windowmode, så det är något konstigt där med.

Har en Samsung ku6175, och när 1440p användes så registrerar TV det som 4k, om jag trycker på infoknappen för att se upplösningen TV får.

Aja, ni får fråga på om det skulle behövas.

Visa signatur

AMD Athlon64 Winchester 3000+ - ASrock Dual Sata2 - C3D x800 GTO @ 16 Pipes - 1024 DDR Ram - HDD 80+80+200+250=568,107 - Zalman CNPS7000B-Cu - SkyHawk Chassi - Aspire ATX-AS520W

Permalänk
99:e percentilen

Du måste speca grafikkort i en sådan här tråd.

Med nuvarande information kan jag bara föreslå att se till att TV:n står i PC-läge eller liknande och att kolla inställningarna för skalning i grafikkortets kontrollpanel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Hedersmedlem

Är skärmen i fråga den TV'n du hänvisar till, eller har du någon annan skärm också?

När det gäller TV så är min bild att många är fruktansvärt dåliga på att hantera upplösningar som inte är 480, 720, 1080 eller 2160 rader. I vissa fall har jag fått det att bli bättre genom att ändra uppdateringsfrekvensen.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!