Permalänk

Hjälp att bygga dator :)

Hejsan!

Hjälp med att bygga dator.
Var på väg att köpa en redan färdigbyggd dator men polarn nämnde att det var bättre att "bygga en egen".

Så jag är ute efter lite tips och förslag på ihopplock.
Kan noll om datorer eller vad man ska ha i dom.
Spelar till 90% CSGO men händer att jag spelar LoL och PUBG också
Har en budget på 10k.

Tack på förhand,

Martin

Permalänk
Medlem

Jag tycker jag ser dessa trådarna flera gånger i vecken med ungefär samma mål och ungefär samma budget. Kolla andra trådar i samma forum.
Plocka ihop ett förslag baserat på den informationen du hittar och lägg in det här i tråden så kan forumet hjälpa till att finslipa det till mer exakt något för dig.

Visa signatur

🟢 Main: Ryzen7 5800X | Strix x470-I | 32GB | RTX2070S | Samsung C49RG9
🔵 unRaid: Ryzen5 2700X | B450M DS3H | 32GB
🟠 Tfn: Google Pixel 7 Lime Green

-:| @ eller citera för svar |:-

Permalänk

@GreyWilk: Jasså, första gången jag befinner mig på denna sida får höra mig för på egen hand ist. Blev tipsad om att detta skulle vara bra

Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/forum/86-stationara-datorer-kopra... gå in där och sök så hittar du garanterat en bra dator och när du hittar en så kan du fråga om den i forumet. Eller så plockar du/ni ihop en dator som du vill ha på INETs hemsida så kan INET bygga den åt dej till ett fast pris med garanti.

Visa signatur

Fractal Design define R5 Black | Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB | ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING| M.2 Samsung 970 EVO 250GB | Corsair RM750X | Corsair 8gb DDR4 2666Mhz | EVGA GTX980 | Win10 home

Permalänk

@Gameman: Okej tack & bock män! Nej, har en vän som har lite koll iallafall. Får helt enkelt ta och läsa på lite.
Ska kolla länken du skickade

Permalänk
Medlem

@martinrakel: Visst är det bättre att bygga egna, men kanske inte just nu pga mining osv.
Klassikern just nu: https://new.webhallen.com/se/product/276634-HP-Pavilion-580-1...

Riktigt mycket dator för pengarna.

Visa signatur

| Fractal Design Core 1000| Ryzen 1600 @3.8Ghz | Asus PRIME B350M-E | Xilence M403 | MSI GTX 1060 6GB | 16GB DDR4 @ 3000Mhz | Cooler Master G550m 550W | Windows 10 Pro | OCZ TL100 240GB | Hitachi 1tb |