Inbränningar på Samsung S8, garanti?

Permalänk

Inbränningar på Samsung S8, garanti?

Har fått inbränningar på min lur, ca 1cm på övre och nedre del på skärmen. Tänkte kolla om någon annan har fått samma problem, även på andra modeller, och om ni lyckats få det fixat via garantin? Eller någon som har erfarenhet från mobilverkstäder och kan svara på det.
Den information jag fått är att det är verkstaden som gör bedömningen och anser de att det inte ska täckas måste man betala 350kr om man inte vill göra någon reparation, vill gärna slippa betala det.

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem

Av vad jag läst så ingår inbränning på garantin i USA. Men bara skicka ett mail till Samsung och fråga först om detta också gäller i Sverige.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk

@XPerion: Fick ingen notis om svar.

Jag pratade med samsungs kundtjänst, som sa att det var verkstaden som gör det beslutet. Kundtjänsten rekommenderade dock att jag skulle testa att göra en fabriksåterställning och se om det blev bättre

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem

Finns det ingen "burn-wash" eller vad man ska kalla det u menyn? Kommer ihåg att det fanns en sådan funktion i en gammal plasma tv vi hade förr..

Visa signatur

Main. - Fractal Design Meshify C - Corsair AX860 - Asus Strix B550-E - AMD Ryzen 5 3600 - 32gb Corsair Vengeance 3200mhz - Asus Strix GTX 1080 - Samsung 970 Evo 250gb - Kingston A200 1tb - 1x 840 Pro 256GB - 2x 850 Pro 256GB - 2x 840 Evo 250GB RAID0 - 2x Samsung 850 Evo 500GB - Logitech G502 - Corsair K95 RGB - BenQ XL2420T - Sennheiser Game One
2018 Macbook Pro 13" 2018 iPad Pro 12,9"
Projekt 13 - Bygglogg WIP

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tandborste:

Finns det ingen "burn-wash" eller vad man ska kalla det u menyn? Kommer ihåg att det fanns en sådan funktion i en gammal plasma tv vi hade förr..

Nej.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnSmith13:

@XPerion: Fick ingen notis om svar.

Jag pratade med samsungs kundtjänst, som sa att det var verkstaden som gör det beslutet. Kundtjänsten rekommenderade dock att jag skulle testa att göra en fabriksåterställning och se om det blev bättre

Så hur gick det med det här? Täckte garantin detta?

Visa signatur

/Marcus

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnSmith13:

Har fått inbränningar på min lur, ca 1cm på övre och nedre del på skärmen. Tänkte kolla om någon annan har fått samma problem, även på andra modeller, och om ni lyckats få det fixat via garantin? Eller någon som har erfarenhet från mobilverkstäder och kan svara på det.
Den information jag fått är att det är verkstaden som gör bedömningen och anser de att det inte ska täckas måste man betala 350kr om man inte vill göra någon reparation, vill gärna slippa betala det.

Det finns på youtube klipp med myrornas krig, och rörliga linjer som rör sig snabbt längs skärmen som ska stimulera pixlarna som "fastnat". Testa att koppla mobilen till uttaget, och kör sedan något av dessa över natten i helskärmsläge (Se till att den inte slår av sig pga inaktivitet bara).

Visa signatur

Endeavour OS(arch) - Cassini Nova

Permalänk
Medlem

Jag har fått en skärm (S7.an) utbytt på garanti. Gick förbi Samsungs butik på Kungsgatan i Stockholm.

Permalänk
Medlem

Har också börjat få rejäla inbränningar på min S8, ikoner från Chrome, instagram, Hemknappen, bakåtknappen och delar av tangentbordet.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk

@Bigmac: Ledsen sent svar, mycket i skolan. Jag fortsatte inte efter det där, då de inte kunde säga om inbränning kunde gå på garantin. Jag skulle behöva lämna in den och sen vänta på deras beslut, och om det inte skulle gå på garantin skulle jag behöva betala kontrollen. Var inte så sugen på det.

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Jag har fått en skärm (S7.an) utbytt på garanti. Gick förbi Samsungs butik på Kungsgatan i Stockholm.

Hur gick det till? Tittade de på den direkt i butiken och sa att det gick på garantin?

Visa signatur

MacBook Pro 13" 2018

Permalänk
Medlem

Jag köpte en Samsung s8 på tele2, gick bara till butiken, lämnade in den sen hade jag skärmen utbytt veckan efter (dom skickade till verkstad).
Var inga problem att få det på garantin, han i tele2 butiken sa att det är solklar defekt och kommer bytas ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JohnSmith13:

Hur gick det till? Tittade de på den direkt i butiken och sa att det gick på garantin?

Japp, de på Samsung kikade på skärmen och sa, japp, inbränningar. Och då registrerade vi ett ärende.