Hur ressettar man allt förutom sina stats Rocket League

Permalänk
Medlem

Hur ressettar man allt förutom sina stats Rocket League

Med allt menar jag inställningar alla inställningar så att det typ blir som när man köpte spelet. Jag har ändrat lite fel i filerna så att jag har extremt sitter vet någon hur man resettar configen.

Permalänk
Medlem

Är det inte bara att radera hela configen? Det skapas en ny när du startar spelet. Stats och rank sparas på serverside. Inställningar är clientside.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Din level, loadouts och endel statistik osv sparas lokalt i filerna på din dator så raderar du dom så blir du av med det med. Rankingen online osv är sparat på servern däremot.

Permalänk
Medlem

@Squallie: Ok jag brukar kunna sånt här men vilka filer ska jag radera? ska jag stänga av cloud save? Är det inte meningen att cloud save ska recovera de då?

Permalänk
Medlem

@rinosaur: Vilka configs för att om jag raderar configsen så resettas alla inställningar förutom max FPS och mitt stutter är kvar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldude:

@rinosaur: Vilka configs för att om jag raderar configsen så resettas alla inställningar förutom max FPS och mitt stutter är kvar.

C:\Users\DINANVÄNDARE\Documents\My Games\Rocket League

Ta bort mappen ovanför helt och hållet och installera om spelet. Stäng av cloudsaven.

Källa: https://www.reddit.com/r/RocketLeague/comments/4mret1/is_ther...

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@rinosaur: Ska jag stänga av cloud saven efter jag ominstallerat spelet och ska starta det?
Userdatan då spelar den någon roll?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cooldude:

@rinosaur: Ska jag stänga av cloud saven efter jag startat om spelet och ska starta det?
Userdatan då spelar den någon roll?

Bäst är väl att inte ha spelet på när du avaktiverar cloudsave. Om jag var du skulle jag stänga av cloud -> avinstallera spelet -> ta bort alla configs -> installera helt fräsch kopia.
Gör backup ifall du skulle råka förlora något du inte räknat med.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

@rinosaur: Ok en grej som hände var att det stod att jag var rookie men jag är level 21 och egentligen pro xD.

Permalänk
Medlem

@rinosaur: Så radera allting i my games ta avinstallera spelt unchecka saken som säger cloud save installera spelet men när ska jag sätta på cloud saven efter att jag har startat spelet?

Permalänk
Medlem

@cooldude: Som sagt så sparas din level lokalt så om du raderar filerna så nollställs detta. Men den har inget med matchmaking eller något att göra. Det viktigaste är din rank och den påverkas inte.

Antar att du kan testa bara radera filerna i Config-mappen medans du behåller filen i SaveData-mappen, så kanske du får önskat resultat.

Permalänk
Medlem

@Squallie: Jag vett tack för alla svar men min level vill inte försvinna xD jag står som rookie men det står fortfarande min gamla level 21

Permalänk
Medlem

Edit: Hade redan skrivits...

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

@frong: vad för något?

Permalänk
Medlem

Tack for alla svar och tack för hjälpen det slutade med att jag deletade userdatan för rocket league my games oc hsjälvaste rocket league. Sen finns det inte någonting kvar av spelet inga configs eller någonting.