Permalänk

Asus Z97-A kablar till Z87-k?

Hej! Det är så att mitt gamla moderkort Z97-A lagt av och då köpte jag en begagnad Z87-K då jag var ute efter 1150 socket. I paketet ligger bara modekortet utan några kablar. Min fråga är då om det går att använda kablarna från mitt gamla modekort till det nya? Några särskilda risker med det?

Permalänk
Medlem

Borde inte vara någon fara, sata/usb-kablar är likadana för alla moderkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av plshelpme:

Hej! Det är så att mitt gamla moderkort Z97-A lagt av och då köpte jag en begagnad Z87-K då jag var ute efter 1150 socket. I paketet ligger bara modekortet utan några kablar. Min fråga är då om det går att använda kablarna från mitt gamla modekort till det nya? Några särskilda risker med det?

Villa kablar snackar vi? Allt som hör till nätagget har ju inte med moderkortet att göra. Likaså alla frontpanelkontakter kommer från chassit. Eventuellt har du en snabbadapter till power switch, power led osv, den är inte standardiserad utan tillhör moderkortet. Det går lika bra utan de också.

Satakablar finns ingen skillnad på, sli och cf-bryggor har fasta mått om inte ditt förra moderkort var knasigt och hade andra avstånd mellan pcie-portarna.

Nu kommer jag inte på fler sladdar som kopplas i moderkortet, har jag missat nåt så säg till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850