Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002

Tips på spel

Har inte spelat något på ett par år då jag verken haft tid eller någon större lust men har på senare blivit lite sugen på att börja spela något igen när man har lite tid över.

Har ni några tips på spel?
Gillar de mesta men det måste vara lätt att komma in i och funka att spela kortare stunder lite då och då.
Alltså inget spel som tar långt tid att komma in i eller med något djupare story som man glömmer om man inte spelat på en vecka.

Jag var inne på Civilization spelen men tröttnade redan efter tutorialen då det verkade alldeles för komplicerad att komma in i.

Så ett spel som man lätt kommer in i och kan spelas från 30 min till en timme någon gång i veckan sökes.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2017

@speffy: Overwatch

CPU: Ryzen R7 1700 | GPU: EVGA GTX 1080 Ti FTW3 | MB: ASUS ROG Crosshair VI Hero | RAM: 4x8GB G.Skill TridentZ RGB @3200MHz CL14 | Cooling: EKWB Custom Hardline Loop | PSU: EVGA Supernova G3 650W | SSD: Samsung 850 EVO 500GB | HDD: WD RED 3TB/8TB | Fans: Noctua iPPC-2000 PWM 3x120 3x140 | Case: Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Monitor: Acer Predator X34A

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2011

Bulletstorm
Alien Rage
Red Faction Guerrilla

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2017

PubG

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Kolla in World of Tanks och World of Warships.
Dessa är riktigt roliga att spela och varje spelrunda tar ca. 15 min. Spelen är dessutom FREE to Play om man vill.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

@speffy: Om du är inne på strategi/simulator spåret, så varför inte testa antigen City Skylines eller Xcom. Båda funkar fint fint ha vilande i en månad eller två för att sen fortsätta på. Om du gillar fotboll finns det ju fotboll manager inom samma genre, själv tycker jag om att strö spela Banished.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Dec 2009

@speffy
Sea of Thieves släpps 20 Mars 2018 och verkar vara ett perfekt tidsfördriv att lira lite här och där. Du kan testa det gratis 14 dagar via "Xbox Game Pass" (och antingen därefter köpa spelet eller fortsätta via abonnemang för 79 kr/mån) som fungerar på både Xbox och PC. Spelet är crossplattform, vilket innebär att man kan spela med/möta folk från både PC och Xbox.

Sea of Thieves - E3 2017 - 4K Gameplay Walkthrough

OBS: Krävs Windows 10 på PC

OBS: Krävs Windows 10 på PC
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Dec 2002

Kanon, tack för alla tips.
Ska kolla upp allt för se vad som är mest lockande.
Ja jag är lite inne på strategi spel då det känns som det är ett spel men kan låta ligga någon vecka för att sedan komma in i snabbt igen.

Har inga problem med att köpa något spel men vill inte ha något med månadskostnad eftersom jag vet att det inte kommer spelat så mycket utan bara någon timme i veckan som mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2006
Skrivet av speffy:

Kanon, tack för alla tips.
Ska kolla upp allt för se vad som är mest lockande.
Ja jag är lite inne på strategi spel då det känns som det är ett spel men kan låta ligga någon vecka för att sedan komma in i snabbt igen.

Har inga problem med att köpa något spel men vill inte ha något med månadskostnad eftersom jag vet att det inte kommer spelat så mycket utan bara någon timme i veckan som mest.

Skickades från m.sweclockers.com

Company of Heroes är grym strategi
Nyare Wolfenstein rätt underhållande sen för mer utmaning Cuphead, ev. Sonic Forces

Cpu: i5 4670k @ 4.2GHz | MSI Z87 Mpower | SLI MSI GTX 770 Lightning+Gaming 2 GB | Corsair CL10 1600Mhz 16GB VENGEANCE LP | Orange Phanteks PH-TC14PE-RD | Chassi: Fractal Design Define R4 Arctic White | MK 85 Brown : Deathadder
Ljud: Pioneer A616 Mark II | B&W DM309 + DM601S3 | Sennheiser PC360 G4ME | DJ Utrustning: Hercules DJ4SET |