Is i magen för coffee lake eller fynda kaby lake nu?

Permalänk
Medlem

Is i magen för coffee lake eller fynda kaby lake nu?

Sitter och funderar på en laptop under 2kg med minst gtx 1060 men velar som fan, ska börja plugga utomlands i april så vill helst köpa innan jag åker. Men nya generationen bör börja komma ut runt slutet av mars, både intelprocessorer och kanske gtx20-serien, men då kommer priserna att börja stiga också, den jag tittar på mest just nu, MSI GS63VR 7RE-218NE ligger på runt 16 tusen idag men cdon har den märkt som nedsatt från 21 tusen och inet från 18 tusen. Vill ju sådär klart ha nyast och bäst /prisvärdast men känns som Vi är i perioden precis innan refresh där säljarna försöker göra sig av med äldre datorer innan den nya generationen sänker värdet på dem i konsumenternas ögon. Vet inte hur länge man vågar vänta, ska bara ha den som huvuddator I ca två och ett halvt år, kanske räcker med en kaby lake och gtx 1060 då?

*edit en annan grej, är webhallen config omskinnade MSI burkar? Och isf är de värda att titta på (utöver gaming utsidan), typ hur ser det ut med bloat?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BME:

Sitter och funderar på en laptop under 2kg med minst gtx 1060 men velar som fan, ska börja plugga utomlands i april så vill helst köpa innan jag åker. Men nya generationen bör börja komma ut runt slutet av mars, både intelprocessorer och kanske gtx20-serien, men då kommer priserna att börja stiga också, den jag tittar på mest just nu, MSI GS63VR 7RE-218NE ligger på runt 16 tusen idag men cdon har den märkt som nedsatt från 21 tusen och inet från 18 tusen. Vill ju sådär klart ha nyast och bäst /prisvärdast men känns som Vi är i perioden precis innan refresh där säljarna försöker göra sig av med äldre datorer innan den nya generationen sänker värdet på dem i konsumenternas ögon. Vet inte hur länge man vågar vänta, ska bara ha den som huvuddator I ca två och ett halvt år, kanske räcker med en kaby lake och gtx 1060 då?

*edit en annan grej, är webhallen config omskinnade MSI burkar? Och isf är de värda att titta på (utöver gaming utsidan), typ hur ser det ut med bloat?

Första kan jag nog inte svara på, men Kaby är ju inte dåliga bara för att de bara har fyra kärnor, hänger ju också mest på grafikkortet när det gäller gaming då jag antar det du har tänkt använda datorn till, förutom plugga.

Däremot nix Webbhallen config är "omskinnade" Clevo datorer, MSI har nån/några modeller som är Clevo också.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem

Webhallen Configs har ingen bloat. Tror det är hela konceptet med dem.

Skulle inte vänta om jag var du då det sker en del utförsäljningar med bra deals. Tror nya Intel kommer i slutet av april. De ger bra med extra prestanda men CPU behövs sällan i spel. På grafiksidan kommer NVIDIA Q3 så då får man vänta länge.

Permalänk
Medlem

Fick bli burken jag nämnde i första posten, Var lite sugen på den mindre gameraktiga Asus Zeenbook pro men den hade bara 1050ti. Pride-RGB i all ära men det går att ändra på om man vill, kan inte säga samma för HP Omen och Asus ROG's design. Varför fattar de inte att folk vill ha laptops som kan köra pubg i 120 men också dra fram på ett kafé utan att folk tror att jag är kompis med en transformer