Forumdelen sponsras av

Sony xe90 eller Samsung mu7000 för gaming

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Sony xe90 eller Samsung mu7000 för gaming

Håller på att leta efter en bra 4k tv. Jag ska främst använda den för gaming och den ska kosta mindre än 18k. Har kollat igenom diverse tv recensioner, och det verkar stå mellan en 65 tum samsung mu7000 tv eller en 65 tum sony xe90. Båda kostar ungefär lika mycket.

Från vad jag läst verkar Sony teven vara bättre i överlag. Samsung teven har dock mindre input lag (21 ms jämfört med Sonyns 32 ms). Jag vet inte om detta spelar någon stor roll. Flera personer på internet verkar påstå att en bra tvspelstv måste ha under 30 ms i input lag , medan andra säger att man inte märker någon skillnad så länge input lag är under 40 ms.

Någon som kan klargöra saken? Känns som jag behöver så mycket feedback som möjligt innan jag gör ett inköp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Jul 2003

Allt annat än en elitspelare men inte märkt av något input lag på ps4 pro till min sony xe9005.

Vad som dock kan vara värt att kolla upp kanske kan vara om du tänkt streama tunga filer över nätverk till tvn så har åtminstone sony tvn bara 100 Mbit vad jag läst mig till.

Knappast en begränsning om man streamar 4k över internet ( än så länge) men om man har det på annat sätt kanske det kan påverka. Det vet jag inte säkert att det sätter stopp heller men tänkte att det var värt att nämna.

Ska tillägga att jag känner mig jäkligt nöjd med tvn också

Intel Core i5-3570K | Crucial DDR3 BallistiX Elite 1600Mhz 16GB | Intel SSD 330 Series 60GB, Seagate Barracuda Green 2TB | MSI Z77A-G43 | Fractal Design R4 White | Silver Power SP-SS850 850W | Corsair H80i | Dell U2414H | QPAD 5K Pro | Qpad QH-90 |