Permalänk

Problem med HDD?

Hej! Har en del problem med att datorn stänger av sig när jag spelade spel, ingen blue screen etc.
Därefter är jag tvungen att flippa power supply knappen och starta om datorn.

Finns det en möjlighet att en dålig HDD kan ha varit problemet, bytade PSU idag och nu är min HDD helt död.

Visa signatur

Intel® Core™ i9-9900K
1x Video Card NVIDIA GeForce RTX 3080
RAM 32 GB
Operating System Microsoft Windows 10 (build 15063), 64-bit
Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz

Permalänk
Medlem

Hej nej däremot så när nätagg dör är det oftast kondensatorerna i nätagget som svullnar å skickar dålig skitig ström som förstör komponenter. Antingen det eller så har du kopplat fel antar du inte blandat olika sladdar om det var modulärt nätagg

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

som min favorit ovan sa. (@pompa_kumla 8 år eller nått snart sen vi slängde ihop dessa loggor på Jonas i kroatsien snart tror ja, fan va tiden går)

testa disken i någon annan dator och se om den fungerar där annars kan nätaggregatet ha dragit med sig den i fallet
eller att du kopplat in på fel kontakt om det är ett modulärt nätaggregat.

det senare går ju bara spekulera om då vi inte vet vad du har köpt för nätaggregat.

och om du hade modulärt innan du har även bytt alla kablarna?

inte att rekommendera att använda kablar från andra nätaggregat då det inte finns någon standard för modulära aggs kontakter så de är inte garanterat kopplade lika dant i kontakten äns från samma tillverkare.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows