Honor 9 slå nummer via namn vid uppringning?

Permalänk
Medlem

Honor 9 slå nummer via namn vid uppringning?

Hej!
Lite luddig rubrik kanske. Men hoppas det ska klarna! Nyss uppgraderat min gamla samsung s5 till en Honor 9 som jag för övrigt är nöjd med. Jag saknar dock en sak. Med min S5a kunde jag ringa upp nummer från mina kontakter genom att skriva början av namnet i stället för numret. Exempelvis, vill jag ringa "mamma" bland kontakterna räckte det med att jag skrev "62". "MNO" är kopplat till "6" och "ABC" till "2". Då hittar den namn på kontakter som börjar på detta. Är det något som går att ställa in i Honor 9?

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Hedersmedlem

Jag har tyvärr inte lösningen specifikt.

Men du letar efter är möjlighet at använda T9 i dialern.
Kan kanske underlätta i sökandet efter svar med bra sökord iaf.

Här är någon som hade samma problem på en honor 8. Verkar j u vara standard på lurarna?
https://forum.xda-developers.com/honor-8/help/t9-stock-dialer...

Annars går det att byta ut dialern till en annan än den huawei förett telefonen med. En som har efterfrågad T9-funktion.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Medlem

Tack för länken. Det löste problemet. Det man fick göra vara att trycka på uppringaren ---> kontakter ---> Mer ---> Ordna kontakter --> bygg om indexdata!

Visa signatur

"- Du, kan jag ringa upp dig senare. Det är någon idiot i toabåset bredvid
som sitter och svarar på allt jag säger till dig."

Permalänk
Medlem

Härligt. Nu funkar det som det brukar. Skönt nät man snubblar över en tråd som tar upp något man inte orkar ta tag i.