Spoltjut samtidigt som lagg

Permalänk

Spoltjut samtidigt som lagg

Spelar cod ww2, i vissa lägen börjar grafikkortet låta, låter som spoltjut men inte riktigt det skulle jag säga, är iaf ett skumt ljud, samtidigt som ljudet kommer droppar fpsen från typ 60-40 typ vilket är jäkligt irriterande... händer inte jötte ofta dock men det händer ibland. Kortet har bra temps likaså cpun. Någon idé vad felet kan vara? Ett 3veckor gammalt msi 1080 gaming kan väl inte strula redan? Känns segt att reklamera dock då det knappt finns gpuer :/

Visa signatur

CITERA!!!!!

Permalänk

Regulatorerna för strömförsörjningen på kortet är orsaken enligt din beskrivning.
Inget att göra åt utöver att reklamera kortet... eller minska upplösningen till skärmen för lägre belastning.

Själv kör jag en 4K skärm (3840x2160) och "Sniper Ghost Warrier 3" där jag får 4 fps i vissa mörkare rum med ett "Geforce R9 290X"... också mycket irriterande.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA