Hur se dansk TV (Lagligt)

Permalänk
Medlem

Hur se dansk TV (Lagligt)

Hej!

Någon som vet en tjänst där man kan se på dansk TV? Såklart mot betalning. Laddade hem "DR TV" men den klagar på.... ni vet vad.
Vill heller inte strula med en VPN-tjänst, då betalar jag hellre.

Tänker på DR1/2 Zulu, TV2 etc. Någon som vet?

(Yes, kan köpa några kanaler via comhem men ställer frågan här först....)

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Hedersmedlem

Var bor du någonstans? Bor du nära Danmark kan det funka att ta in Dansk TV på en hygglig TV-antenn helt gratis.

Permalänk
Medlem

Jag löste det via IPTV tjänst. Tyvärr finns det inga andra vettiga alternativ tyckte jag utan dyra stora TV-paket.

Permalänk
Medlem

Telia har det som tillvalskanal via deras TV tjänst. 49kr/mån för några danska kanaler.

https://www.telia.se/privat/tv/tvpaket/produkt/internationell...

Permalänk
Medlem

Det finns ett företag som heter Sappa som säljer tv-kanaler, antingen styckvis eller i paket. Kikade lite snabbt och såg danska kanaler där, kanske är ett alternativ att titta närmare på?

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem

Tror Magine hade danska kanaler, men de lade ju ner i Sverige. Via din kabel/iptv-operatör är säkra kort hur som helst. I övriga fall blir det nog svårt.

Permalänk
Medlem

Tack för era svar! Verkar va lika krångligt som jag hade antagit... och ja, det är inte precis mega-viktiga kanaler för mig så skippar det nog. Kanske kan slänga upp DVB-T antenn eftersom jag bor nära gränsen... vi får se

Visa signatur

Baaahh