Bästa sätt att köpa Google Pixel 2 i Sverige

Permalänk
Medlem

Bästa sätt att köpa Google Pixel 2 i Sverige

Tjenare!

Nu har min gamla telefon börjat krångla, och jag planerar på att köpa en ny. Jag har kikat runt lite och är riktigt sugen på att köpa in Google Pixel 2. Det är dock ett problem då den inte är avsedd för nordisk marknad och inte säljs här. Lite googlande tog mig till telefonshoppen.se som jag aldrig hört talas om förut, men vad jag förstått så importerar de tydligen telefoner och säljer dem vidare. Jag kollade dock på lite recensioner om dem och jättemånga är jättenöjda, dock de kunder som upplevt problem med sina telefoner har inte kunna fått dem lagade på garanti eller något liknande då det är importerade varor som de har sålt vidare(eller något liknande, är inte så insatt i hur det fungerar).

Men till min fråga, är det någon som har handlat på telefonshoppen och kan rekommendera det? Eller hur ska man som en svensk annars gå till väga för att få den senaste pixel telefonen plus garanti ifall att någonting skulle krångla med telefonen.

Permalänk
Hedersmedlem

Enligt vad som skrivs så kommer Google in på svenska marknaden fullt ut inom relativt kort tid, så i ditt läge hade jag avvaktat iaf 3 månader och sett vad som händer.

Någon skrev i forumet att Danmark redan har lokal assistent och de tillhör den klunga länder som ska få det samtidigt med oss.

Jag kommer själv köpa en Pixel 2 XL så fort det händer.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

@MultiMan: Aha okej, tack för svaret! Vet dock inte om jag kan vänta i några månader då min nuvarande telefon har börjat krångla. Det kanske blir att förbeställa en galaxy s9 i såfall.

Permalänk
Medlem

köp på www.mediamarkt.de de ger dessutom 150 euro rabatt just nu på pixel 2 xl, totalt 790 euro.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

@lasseTM: Tack för svaret, ska kika!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Mediamarkt.de skickar så vitt jag kan se inte utanför Tyskland. Telefonshoppen har jag inga erfarenheter av.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Varför inte bara handla från Proshop?

Permalänk
Medlem

Har köpt en Pixel 2 XL via
https://www.clove.co.uk/

Skickas med DHL, tog 3 dagar sen hade jag den hemma.

Permalänk
Medlem

Clove.co.uk funkar bra och skickar till sverige, garanti ärenden funkar också bra enligt flera.

Mediamarkt.de funkar men då måste man använda sig av en mellansändningstjänst och det kan kosta nån hundring.

Permalänk
Medlem

kolla prisjakt
fanns på proshop för några dagar sen

Visa signatur

|MOBO:Asus Z170-Pro Gaming|PSU:EVGA SuperNOVA G2 750W|CASE: Fractal Design Define R5 |CPU:Intel Core i7-6700K|GPU: Gigabyte GeForce GTX 1080 G1 |RAM: 8GB x 2 Corsair Vengeance LPX|HDD:Intel 535 series 480GB + SAMSUNG HD753LJ 750GB + WDC WD5000AAKS-00A7B0 500GB |COOLING:Noctua NH-D15 + 2x 140mm Front fans

Permalänk
Medlem
Skrivet av qvantry:

Tjenare!

Nu har min gamla telefon börjat krångla, och jag planerar på att köpa en ny. Jag har kikat runt lite och är riktigt sugen på att köpa in Google Pixel 2. Det är dock ett problem då den inte är avsedd för nordisk marknad och inte säljs här. Lite googlande tog mig till telefonshoppen.se som jag aldrig hört talas om förut, men vad jag förstått så importerar de tydligen telefoner och säljer dem vidare. Jag kollade dock på lite recensioner om dem och jättemånga är jättenöjda, dock de kunder som upplevt problem med sina telefoner har inte kunna fått dem lagade på garanti eller något liknande då det är importerade varor som de har sålt vidare(eller något liknande, är inte så insatt i hur det fungerar).

Men till min fråga, är det någon som har handlat på telefonshoppen och kan rekommendera det? Eller hur ska man som en svensk annars gå till väga för att få den senaste pixel telefonen plus garanti ifall att någonting skulle krångla med telefonen.

Skrivet av MultiMan:

Enligt vad som skrivs så kommer Google in på svenska marknaden fullt ut inom relativt kort tid, så i ditt läge hade jag avvaktat iaf 3 månader och sett vad som händer.

Någon skrev i forumet att Danmark redan har lokal assistent och de tillhör den klunga länder som ska få det samtidigt med oss.

Jag kommer själv köpa en Pixel 2 XL så fort det händer.

Skrivet av KiddzoR:

kolla prisjakt
fanns på proshop för några dagar sen

Nu vet jag inte riktigt hur det funkar i forumet för "marknadsföring" så jag postar inget här innan jag vet att det är okej.

Men vi tar in telefonen och säljer den vidare, nu jobbar vi dock nästan uteslutande mot företag men kan givetvis ordna telefonen så den skickas till privatpersoner också.

Jag hjälper gärna till om det gäller Pixel 2 XL 64/128GB i den mån jag kan. Om det är okej att posta vår facebook alt. företag så kan jag göra det, annars får vi ta det via PM

Hör av er!

Visa signatur

Tar gärna emot tips på roliga couch co-op PS5 spel!

Permalänk
Inaktiv

10 000 kr på Proshop. Som hittat. Bara 40 % mer än Googles referenspris.

Permalänk
Forumledare
Skrivet av anon260898:

10 000 kr på Proshop. Som hittat. Bara 40 % mer än Googles referenspris.

Nu är iofs tråden lite över en månad gammal, men vilka priset jämför du med? Kollar jag på googles sida kostar en XL 64gb 799£, vilket inte är så långt ifrån proshops 9790:-

Tittar du på det amerikanska priset får du slänga på moms och tull

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Nu är iofs tråden lite över en månad gammal, men vilka priset jämför du med? Kollar jag på googles sida kostar en XL 64gb 799£, vilket inte är så långt ifrån proshops 9790:-

Tittar du på det amerikanska priset får du slänga på moms och tull

Så du menar att deras priser är marknadsmässiga? Google säljer väl inte mobilen officiellt i Sverige? Kommer inte priser rasa när Google väl börjar?

Permalänk
Forumledare
Skrivet av anon260898:

10 000 kr på Proshop. Som hittat. Bara 40 % mer än Googles referenspris.

Skrivet av anon260898:

Så du menar att deras priser är marknadsmässiga? Google säljer väl inte mobilen officiellt i Sverige? Kommer inte priser rasa när Google väl börjar?

Nej, jag är nyfiken på vart du hittar googles referenspris som är 40% lägre

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon260898:

10 000 kr på Proshop. Som hittat. Bara 40 % mer än Googles referenspris.

40% mer?

Vart har du trollat fram dessa roliga uppgifterna

Googles referenspris är 799gbp för Pixel 2 XL 64GB, vilket är ca 9450.