Anslut trådlösa hörlurar?

Permalänk
Medlem

Anslut trådlösa hörlurar?

Jag köpte helt trådlösa hörlurar och får det inte att fungera. Båda är anslutna, så långt fungerar det. Men varje hörlur får en egen anslutning (som heter samma) och man kan ju bara koppla en åt gången, så om man byter mellan dem så kommer det alltså ljud i en hörlur i taget. Vad sjutton? De måste ju vara en och samma anslutning så de blir synkade?

Permalänk
Medlem

Det är lite otydligt om du har flera par med hörlurar som du vill ansluta samtidigt eller om det handlar om att du bara får ljud i en kanal åt gången.

Är det flera hörlurar så skulle jag säga att det inte är självklart att det fungerar, oftast är det bara 1:1 mellan sändare/mottagare.

Det hjälper alltid att också skriva ut vad det är för prylar. Antar att det är via Bluetooth?

Permalänk
Medlem

Alltså det är airpods som får två olika anslutningar per lur, så man kan bara få ljud i en i taget.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Jag har en billig version av dessa så jag kan inte göra så, finns ingen knapp eller lampa i själva hållaren på mina.

Permalänk
Medlem

Jag har "HBQ-i7 Trådlösa Bluetooth hörlurar"

Permalänk
Medlem

@Moaelisa: okay. verkar som du isåfall behöver parkoppla hörlurarna till varandra först, och sen till datorn (eller vad för enhet du testar med). på Fyndiq kan man läsa:

"Parkoppling av hörlurarna med varandra:
Steg 1: Håll in huvudknappen på hörlurarnas bak knapp (vit knapp) i ca 4-5 sekunder tills en lampa blinkar röd/blått.
Steg 2: Så snart båda hörlurarna L-left / R- right (vänster - höger) blinkar rött/blått , tryck ner huvudknappen på R-right (höger hörlur) två gånger vänta i 10-20 sekunder tills en av hörlurarna slutar blinka rött/blått.
Steg 3: En av hörlurarna blinkar nu rött/blått och kan sammankopplas via bluetooth med din enhet via bluetooth menyn i din smartphone eller annan bluetooth utrustning.
Steg 4: Lyssna på musik och Njut."

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Jag har försökt ett flertal gånger, verkar hopplöst. Det går bara att koppla till en i taget.

Permalänk

Asså herreguuuud vad svårt det va att parkoppla. Jag har hållt på från och till I veckor, och lyckades nyss. Inget av det som fyndiq eller andra har skrivit funkade för mig. Jag har ett par erl 2.0. Efter att jag satt igång båda med 5 sekunders tryck så att dom blinkar rött och blått, så stängde jag av högra, höll sedan in knappen på högra i en sekund så att den började blinka enbart blått och sen slockna.. Den kopplades då till vänstra), sen anslöt jag den vänstra som fortfarande blinkade rött och blått. Klart.

Skickades från m.sweclockers.com