Tips på enkelt soffspel för 2-4 spelare med dosa

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Metropolen Ånge
Registrerad
Jun 2007

Tips på enkelt soffspel för 2-4 spelare med dosa

Hallå!

Jag och frugan har börjat spela lite spel via dator på TVn med XBox-dosor, både coop och versus. De vi gillar just nu är Towerfall Ascension och Overcooked.

Men jag är lite sugen på att testa något mer, så jag söker tips på 2-4 player spel, coop eller versus, som fungerar bra med kontroll och som finns på steam, gärna rätt enkla spel med.

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman

i7 6700K ~ Maximus VIII Gene ~ GTX980ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ V-Moda Crossfade Wireless
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2004

@C4B12: diablo 3 har co-op på ps4. Kanske finns split screen co op på pc också.

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: Väntar på MSI GeForce GTX 1180 Gaming X 16GB | Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

danzisch

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Metropolen Ånge
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Implor:

@C4B12: diablo 3 har co-op på ps4. Kanske finns split screen co op på pc också.

Diablo är nog inget vi kommer köra, men tack ändå.

Ser intressant ut, ska kika in det. Funderar även på att prova köra Trine.

i7 6700K ~ Maximus VIII Gene ~ GTX980ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ V-Moda Crossfade Wireless

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

PixelJunk har några trevliga coop-spel.

PixelJunk Monsters , Charmigt tower defense som är bra.

PixelJunk Shooters , Styr små skepp där man skjuter fiender och ska rädda människor. Också bra och ganska lugnt tempo.

Dom har några fler också, några jag inte provat, men dessa två bör ni kika på iaf.

http://store.steampowered.com/search/?term=pixeljunk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Jan 2011

Stationär:Asrock P67 Extreme 4 | i5 2500K@4.5Ghz | Asus GTX 970 black Överklockad | 2x Intel 520 180gb, 2x WD blue 5tb | 8GB Corsair XMS3 + 8GB Hyper x Fury | EVGA Supernova G2 750W Gold | Silverstone FT02
Laptop: Jumper ezbook 3 pro
Mobil: Xiaomi Redmi Note 3 pro SE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Okt 2005

| INTEL i7 7700K@4,9GHZ | NOCTUA NH-D15 | ASUS PRIME Z270-P | 32GB DDR4@3000mhz | GTX 1080 STRIX | 512 GB CRUCIAL MX300 SSD | 4TB HDD | WIN 10 | BENQ XL2420Z@144hz| SUPERNOVA G2 750w

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2013

Awesomenauts finns gratis på steam. Man lirar i lag 3 mot 3, mot varandra, mot bottar, eller mot andra online.
Som ett 2D moba.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Forumledare
Geeks Gaming
Registrerad
Jun 2005

@C4B12:

Overcooked och Gang Beasts är lysande spel.

Fler i samma lättsamma anda är Speedrunners, Lance A Lot, Move or Die, Storage Inc 2, Keep Talking and Nobody Explodes, Ultimate Chicken Horse, Shellshock. Allt är på steam, 2-4 co-op eller versus. Perfekta partyspel med handkontroll!

Enjoy!

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Trädvy Permalänk
Proffsmoddare
Plats
Metropolen Ånge
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av Jaco8:

Har sett de med, kanske blir att ta hem det.

Skrivet av Squallie:

PixelJunk har några trevliga coop-spel.

PixelJunk Monsters , Charmigt tower defense som är bra.

PixelJunk Shooters , Styr små skepp där man skjuter fiender och ska rädda människor. Också bra och ganska lugnt tempo.

Dom har några fler också, några jag inte provat, men dessa två bör ni kika på iaf.

http://store.steampowered.com/search/?term=pixeljunk

Will do, tack!

Skrivet av Baxtex:

Ser intressant ut!

Haha ja Gangbeasts är alltid roligt, det var ingen hit hos frugan dock.

Skrivet av Jimemy:

Awesomenauts finns gratis på steam. Man lirar i lag 3 mot 3, mot varandra, mot bottar, eller mot andra online.
Som ett 2D moba.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm spännande, kanske drar hem de med.

Skrivet av Lan:

@C4B12:

Fler i samma lättsamma anda är Speedrunners, Lance A Lot, Move or Die, Storage Inc 2, Keep Talking and Nobody Explodes, Ultimate Chicken Horse, Shellshock. Allt är på steam, 2-4 co-op eller versus. Perfekta partyspel med handkontroll!

Enjoy!

Oh bra tips, tack!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2008
Skrivet av C4B12:

Hallå!

Jag och frugan har börjat spela lite spel via dator på TVn med XBox-dosor, både coop och versus. De vi gillar just nu är Towerfall Ascension och Overcooked.

Men jag är lite sugen på att testa något mer, så jag söker tips på 2-4 player spel, coop eller versus, som fungerar bra med kontroll och som finns på steam, gärna rätt enkla spel med.

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman

Om du kan tänka dig roliga partyspel som inte är på dator eller framför tv är "one night"-serien riktigt roliga med tillhörande app i telefonen.
min personliga favoriter är one night-ultimate warewolf

i7-2600k 3,4GHz | Asus Geforce GTX1080 | Corsair Vengeance 16GB | Corsair Force GT 120GB | P8P67 Deluxe | Asus PG348Q 34"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Söder om fjällen
Registrerad
Sep 2012

Trine 2!

Den finns på Steam för ~170kr inklusive DLC och har fått helt galna 96% possitiva reviews. Det finns singleplayer, multiplayer, co-op, shared- och split-screen och självklart med kontrollstöd.

Hoppas det passar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2015

Rayman Legends!

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004
Skrivet av Baxtex:

Hysteriskt roligt sen-kväll-i-soffan-några-öl-spel Rekommenderas varmt.

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Ingen har nämnt Keep Talking and Nobody Explodes?
http://store.steampowered.com/app/341800/Keep_Talking_and_Nob...

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Festpilot, Geeks Gaming
David Kvist
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Lan:

@C4B12:

Enjoy!

Damn you!!!! Shellshock dock ej splitscreen va?

Skrivet av C4B12:

Hallå!

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman

Jag fyller på med:

• Castle Crashers

• Octodad: Dadliest Catch - storybaserat så inte så mycket replay-value

• Tricky Towers - tetris i tävlingsformat

• Screencheat - FPS i klassisk splitscreen-anda, alla spelare är osynliga, man måste titta på varandras skärmar för att hitta motståndarna från deras synvinkel

• Magika - Med mig? Mot mig? Vad är skillnaden när du brinner lika bra?

• Risk of Rain - Sidescrolling Rough-like, landa på främande planeter, möt främande monster, döda nämnda monster. Dör du så får du börja om.

• Human fall flat - Liknar Gang Beasts men mer co-op.

• Mount your Friends - Finns två varianter, en i 3D och en i 2D. Båda roliga!

Mount Your Friends-Stream
Vill du ha mer partyspel när ni har besök?
Jackbox Games serien, varje spelare använder sin egna mobiltelefon för att delta.

Synpunkter på min moderering? Kontakt:
| PM:a mig | Maila mig | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret |
Testpilot, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin
| Geeks Officiella Discord-server |
Forumregler

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2015

Ultimate chicken horse !!!