Tips på enkelt soffspel för 2-4 spelare med dosa

Permalänk
Proffsmoddare

Tips på enkelt soffspel för 2-4 spelare med dosa

Hallå!

Jag och frugan har börjat spela lite spel via dator på TVn med XBox-dosor, både coop och versus. De vi gillar just nu är Towerfall Ascension och Overcooked.

Men jag är lite sugen på att testa något mer, så jag söker tips på 2-4 player spel, coop eller versus, som fungerar bra med kontroll och som finns på steam, gärna rätt enkla spel med.

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

@C4B12: diablo 3 har co-op på ps4. Kanske finns split screen co op på pc också.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Implor:

@C4B12: diablo 3 har co-op på ps4. Kanske finns split screen co op på pc också.

Diablo är nog inget vi kommer köra, men tack ändå.

Ser intressant ut, ska kika in det. Funderar även på att prova köra Trine.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

PixelJunk har några trevliga coop-spel.

PixelJunk Monsters , Charmigt tower defense som är bra.

PixelJunk Shooters , Styr små skepp där man skjuter fiender och ska rädda människor. Också bra och ganska lugnt tempo.

Dom har några fler också, några jag inte provat, men dessa två bör ni kika på iaf.

http://store.steampowered.com/search/?term=pixeljunk

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Awesomenauts finns gratis på steam. Man lirar i lag 3 mot 3, mot varandra, mot bottar, eller mot andra online.
Som ett 2D moba.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator

@C4B12:

Overcooked och Gang Beasts är lysande spel.

Fler i samma lättsamma anda är Speedrunners, Lance A Lot, Move or Die, Storage Inc 2, Keep Talking and Nobody Explodes, Ultimate Chicken Horse, Shellshock. Allt är på steam, 2-4 co-op eller versus. Perfekta partyspel med handkontroll!

Enjoy!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Jaco8:

Har sett de med, kanske blir att ta hem det.

Skrivet av Squallie:

PixelJunk har några trevliga coop-spel.

PixelJunk Monsters , Charmigt tower defense som är bra.

PixelJunk Shooters , Styr små skepp där man skjuter fiender och ska rädda människor. Också bra och ganska lugnt tempo.

Dom har några fler också, några jag inte provat, men dessa två bör ni kika på iaf.

http://store.steampowered.com/search/?term=pixeljunk

Will do, tack!

Skrivet av Baxtex:

Ser intressant ut!

Haha ja Gangbeasts är alltid roligt, det var ingen hit hos frugan dock.

Skrivet av Elektron:

Awesomenauts finns gratis på steam. Man lirar i lag 3 mot 3, mot varandra, mot bottar, eller mot andra online.
Som ett 2D moba.

Skickades från m.sweclockers.com

Hmm spännande, kanske drar hem de med.

Skrivet av Lan:

@C4B12:

Overcooked och Gang Beasts är lysande spel.

Fler i samma lättsamma anda är Speedrunners, Lance A Lot, Move or Die, Storage Inc 2, Keep Talking and Nobody Explodes, Ultimate Chicken Horse, Shellshock. Allt är på steam, 2-4 co-op eller versus. Perfekta partyspel med handkontroll!

Enjoy!

Oh bra tips, tack!

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem
Skrivet av C4B12:

Hallå!

Jag och frugan har börjat spela lite spel via dator på TVn med XBox-dosor, både coop och versus. De vi gillar just nu är Towerfall Ascension och Overcooked.

Men jag är lite sugen på att testa något mer, så jag söker tips på 2-4 player spel, coop eller versus, som fungerar bra med kontroll och som finns på steam, gärna rätt enkla spel med.

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman

Om du kan tänka dig roliga partyspel som inte är på dator eller framför tv är "one night"-serien riktigt roliga med tillhörande app i telefonen.
min personliga favoriter är one night-ultimate warewolf

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Trine 2!

Den finns på Steam för ~170kr inklusive DLC och har fått helt galna 96% possitiva reviews. Det finns singleplayer, multiplayer, co-op, shared- och split-screen och självklart med kontrollstöd.

Hoppas det passar!

Permalänk
Medlem

Rayman Legends!

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Baxtex:

Hysteriskt roligt sen-kväll-i-soffan-några-öl-spel Rekommenderas varmt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Hedersmedlem

Ingen har nämnt Keep Talking and Nobody Explodes?
http://store.steampowered.com/app/341800/Keep_Talking_and_Nob...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lan:

@C4B12:

Overcooked och Gang Beasts är lysande spel.

Fler i samma lättsamma anda är Speedrunners, Lance A Lot, Move or Die, Storage Inc 2, Keep Talking and Nobody Explodes, Ultimate Chicken Horse, Shellshock. Allt är på steam, 2-4 co-op eller versus. Perfekta partyspel med handkontroll!

Enjoy!

Damn you!!!! Shellshock dock ej splitscreen va?

Skrivet av C4B12:

Hallå!

Jag och frugan har börjat spela lite spel via dator på TVn med XBox-dosor, både coop och versus. De vi gillar just nu är Towerfall Ascension och Overcooked.

Men jag är lite sugen på att testa något mer, så jag söker tips på 2-4 player spel, coop eller versus, som fungerar bra med kontroll och som finns på steam, gärna rätt enkla spel med.

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman

Jag fyller på med:

  • Castle Crashers

  • Octodad: Dadliest Catch - storybaserat så inte så mycket replay-value

  • Tricky Towers - tetris i tävlingsformat

  • Screencheat - FPS i klassisk splitscreen-anda, alla spelare är osynliga, man måste titta på varandras skärmar för att hitta motståndarna från deras synvinkel

  • Magika - Med mig? Mot mig? Vad är skillnaden när du brinner lika bra?

  • Risk of Rain - Sidescrolling Rough-like, landa på främande planeter, möt främande monster, döda nämnda monster. Dör du så får du börja om.

  • Human fall flat - Liknar Gang Beasts men mer co-op.

  • Mount your Friends - Finns två varianter, en i 3D och en i 2D. Båda roliga!

Mount Your Friends-Stream
Vill du ha mer partyspel när ni har besök?
Jackbox Games serien, varje spelare använder sin egna mobiltelefon för att delta.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Avstängd

Ultimate chicken horse !!!