Lånat PS4, kan inte ladda kontrollerna

Permalänk
Medlem

@Akerhage: Hur gamla är kontrollerna? Kanske så att det fortfarande har garanti eller att Playstation är villiga att kolla på det ändå.
https://hardware.support.eu.playstation.com/sv_SE#/
https://www.playstation.com/sv-se/get-help/#!/
Idéerna och lösningarna börjar att tryta låter det lite som när man läser. Så kan bli sista stället innan du kanske ska kolla på om en ny kontroll fungerar.

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Update 2: Har köpt en laddningsstation nu på Elgiganten som laddar 2st kontroller samtidigt via ext-uttaget.

Den laddar den kontrollen som var mest urladdad och den jag inte bytt batteri på. SUCCESS!
Den laddar den andra kontrollen som jag bytte batteri på också! SUCCESS!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Update 2: Har köpt en laddningsstation nu på Elgiganten som laddar 2st kontroller samtidigt via ext-uttaget.

Den laddar den kontrollen som var mest urladdad och den jag inte bytt batteri på. SUCCESS!
Den laddar den andra kontrollen som jag bytte batteri på också! SUCCESS!

Bra att det löste sig verkar vara något som fallerar med usb ingången på ds4:an ibland..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Update 2: Har köpt en laddningsstation nu på Elgiganten som laddar 2st kontroller samtidigt via ext-uttaget.

Den laddar den kontrollen som var mest urladdad och den jag inte bytt batteri på. SUCCESS!
Den laddar den andra kontrollen som jag bytte batteri på också! SUCCESS!

kul att det löste sig

Kolla sen om du kan ladda via usb sen igen nu efter att det blivit fulladdade och använda lite. Om du vill

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

kul att det löste sig

Kolla sen om du kan ladda via usb sen igen nu efter att det blivit fulladdade och använda lite. Om du vill

Will do

Nu jävlar skall det plöjas spel! 106st spel att lira
Fortnite, Monster Hunt, Horizon Zero Dawn, Uncharted, Last of Us osv...öj öj! Och första gången jag spelar på ps4 så allt blir nytt för mig.
Har jag att göra

Tack för supporten gubbar!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mega-Dark:

kul att det löste sig

Kolla sen om du kan ladda via usb sen igen nu efter att det blivit fulladdade och använda lite. Om du vill

Det går inte att ladda via usb-portarna alls. Men gött jag iaf kan ladda dem såhär

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Det går inte att ladda via usb-portarna alls. Men gött jag iaf kan ladda dem såhär

Kommer lite sent in i matchen men har haft precis samma problem som dig. Laddade ena kontrollen med min samsung snabbladdare. Köpte dockstationen och kontrollen kunde laddas. Det är din USB-kontroller i handkontrollen som har gått sönder, därav kan den inte ens spela med sladden i. Min lösning var att beställa ett nytt från ebay (70kr ink frakt från UK) och kolla på ett youtubeklipp hur man byter den. Tog 5 min och sedan kunde jag ladda den via USB igen

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av frizzy10:

Kommer lite sent in i matchen men har haft precis samma problem som dig. Laddade ena kontrollen med min samsung snabbladdare. Köpte dockstationen och kontrollen kunde laddas. Det är din USB-kontroller i handkontrollen som har gått sönder, därav kan den inte ens spela med sladden i. Min lösning var att beställa ett nytt från ebay (70kr ink frakt från UK) och kolla på ett youtubeklipp hur man byter den. Tog 5 min och sedan kunde jag ladda den via USB igen

Skicka gärna länk på usb-kontrollen och youtubeklippet så kan ju alla som får samma problem se en lösning.
Varning för Samsung-laddare (Fast charge) med andra ord!

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Akerhage:

Skicka gärna länk på usb-kontrollen och youtubeklippet så kan ju alla som får samma problem se en lösning.
Varning för Samsung-laddare (Fast charge) med andra ord!

Det är en sådanhär du behöver https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.co.uk%2Fulk%2Fitm%2F282874750600
Kolla att det står samma serienummer på ditt kretskort (JDS-011). Det finns nämligen en äldre också.

Här har du en video: https://youtu.be/Z_dOZERWYGo

Hörde på reddit att laddningsporten inte kan styra vilken spänning som den ska ta emot från just samsungsladdningsteknik så den får 9v och därmed förstörs. Finns nog bättre förklaring på reddit ifall man vill läsa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk
Medlem

Verkar som att kontrollerna är ganska känsliga. Min är också kinkig av att använda olika sladdar, tror aldrig jag kört med snabbladdare men batteriet är nog helt dött så vi har sladden i jämt numera...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min laddning av ps4 dosan.

För mig funkar det när jag laddar dosan med originalkabeln antingen direkt från ps4:an eller via en iPhone USB adapter samt samsung.
Men kör jag via iPad adapter eller någon annan går det inte detsamma gäller sladden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seralt30:

För mig funkar det när jag laddar dosan med originalkabeln antingen direkt från ps4:an eller via en iPhone USB adapter samt samsung.
Men kör jag via iPad adapter eller någon annan går det inte detsamma gäller sladden.

Oj, du ser hur gammal tråden är va 😀👍🏼

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊