Morsans Facebook hackat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Feb 2010

Morsans Facebook hackat?

På över 1 vecka nu så har morsan varit med om en irriterande Facebook hackning på sitt konto, det som händer är att hon automatiskt går med i flera grupper utan att det är hon som går med själv och det har pågått nu i 1 vecka.
Och det händer endast när hon sitter via datorn och använder Facebook, plattan och mobilen händer det inte på.

Vi trodde först det rörde sig om virus på datorn för ett virusprogram hade gått ut och jag tog tillbaka på nytt 365 dagars registrering, gjorde om det igen. Och vi genomsökte burken, hittade ingenting misstänksamt men ändå så fortsätter grupp joiningen än bara via datorn.

Vi har provat alla hjälpmedel som finns.

1 Bytt lösenord.
2 Genomsökt datorn, utan att hitta något fel.

Vad är då felet och varför via datorn endast?

PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Sep 2011

Något konstigt tillägg i webbläsaren?
Vad har ni för antivirusprogram?

Lian Li PC-06s | FD Kelvin S36
Ryzen 1700 @3.8ghz(1,35v) | Asus Strix RX 480
MSI B350M Mortar | G.skill Trident Z RGB 3200mhz cl14
850 Evo 250gb | 840 Evo 250gb | Corsair TX750

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Konstiga tillägg på chrome eller liknande? Har ni kontrollerat alla platser hon är/har varit inloggad på i Facebooks inställningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åtvidaberg
Registrerad
Jul 2007

Är det några relevanta grupper det handlar om? Rätta mig någon om jag har fel, men jag tror man kan bjuda in vänner till en grupp utan att man behöver godkänna medlemskap.

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

i5 7600k@5ghz / Gigabyte Z270K3 / 16gb DDR4@3200mhz
Gigabyte 1060GTX G1 ROCK 6G / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014
Skrivet av Ang3r:

Är det några relevanta grupper det handlar om? Rätta mig någon om jag har fel, men jag tror man kan bjuda in vänner till en grupp utan att man behöver godkänna medlemskap.

Den funktionen är helt retarded på Facebook. En kollega som började bjuda in mig i högerextrema grupper *facepalm*.. Vart ett jäkla liv på några av mina vänner och jag var helt oförstådd vad fasen de snackade om. En sa tom upp vänskapen...

Jag har för många prylar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2008

Vet att jag hade något liknande problem för några år sen, den postade främst inlägg med reklam för tobak och kondomer i mitt konto. Var aningen irriterande, jag fick inte bukt med det efter att ha provat allt. Testade det du nämner, kontaktade till och med facebook själva men dom kunde inte direkt göra nåt.

He was truly the Bright Night

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Höganäs
Registrerad
Aug 2002

@Berrabub: Inte för att vara kritisk mot dig eller din vänskapskrets, men om man säger upp vänskapen pga politisk ställning så verkar det inte vara någon större loss.

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS4 (4TB, Nyko Data Bank) | iPhone 6 64GB SG | iPad Air 32GB 3G/4G | New 3DS XL + KatsuKity's Capture Card | PS Vita 32GB | pfSense PC 2x1Gbit + 16-port 1Gbit Switch + D-Link 868L (som AP) | Ryzen 1700, 16GB DDR4 3000Mhz, 240GBx2 SSD, GTX 980, 3TB, A320M-DS2 | Asus PCE-AC68U | Windows 10 Home 64-bit | Apple Macbook Pro 13" Mid-2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

@Ohem: Nej det var ingen större förlust så tar inte illa vid alls haha

Jag har för många prylar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Berrabub:

Den funktionen är helt retarded på Facebook. En kollega som började bjuda in mig i högerextrema grupper *facepalm*.. Vart ett jäkla liv på några av mina vänner och jag var helt oförstådd vad fasen de snackade om. En sa tom upp vänskapen...

Haha, säger en "vän" upp vänskapen så enkelt är det nog lika bra det.

i5 3570k @4.5ghz || H60 + Push/Pull || Z77 Extreme 4 || Fractal Design R4 || Corsair HX520 || Kingston HyperX FURY 16GB @2000mhz || EVGA GTX 970 ACX 2.0 || 850 Evo 250 + Crucial M500 240 || BenQ xl2420t

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Grycksbo
Registrerad
Feb 2010

Kan tillägga att inte bara grupper är problemet utan i grupper, så spamas det från morsans konto om IKEA, reklam och rabatter. Det har hänt också att det har räknats som skräppost och spam och hon har fått mycket meddelande om sådant och det är inte roligt.

PC -> 4670k - 16GB RAM - GTX 980Ti - EVGA Supernova G2 750W
Konsoler -> Playstation 4 Pro - Xbox One X

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2011

Morsor ska helt enkelt inte vara på facebook

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2018

samma för mig

@Sebastian V: Fick ni någon lösning? Jag har fått samma sak! Jag har mer eller mindre gjort allt förutom raderat mitt facebook konto. Jag blir tillagd i grupper och sedan lägger min profil spam på sidan. Inget jag gör fungerar. Tömt datorn, skiftat inloggning från olika datorer. Känns som det sitter i facebook och inget jag kommer åt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

Finns script som folk använder tydligen som auto invitar , så fort du te x "likar" något.

Härligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hammarö
Registrerad
Jan 2004

Vänner som bjuder in en till grupper på Facebook, gör så att man automatiskt blir medlem i gruppen. Det har alltså ingenting med att hon har fått ett hackat Facebook-konto, utan det är bara hennes vänner på det sociala nätverket som har bjudit in henne till dessa grupper

Om hon inte vill vara med i gruppen, kan hon enkelt gå ur den. Om hon inte vill att hon ska bli inbjuden igen av hennes vänner, så kan hon kryssa i "tillåt inte att vänner ska bjuda in mig i framtiden", eller nått sånt. Kryssrutan ligger till vänster om knappen, som bekräftar att hon vill gå ur gruppen.

Sorry för eventuell upprepning.

Citera mig om du önskar ett snabbare svar.
Min blogg

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2018
Skrivet av edgren:

Vänner som bjuder in en till grupper på Facebook, gör så att man automatiskt blir medlem i gruppen. Det har alltså ingenting med att hon har fått ett hackat Facebook-konto, utan det är bara hennes vänner på det sociala nätverket som har bjudit in henne till dessa grupper

Om hon inte vill vara med i gruppen, kan hon enkelt gå ur den. Om hon inte vill att hon ska bli inbjuden igen av hennes vänner, så kan hon kryssa i "tillåt inte att vänner ska bjuda in mig i framtiden", eller nått sånt. Kryssrutan ligger till vänster om knappen, som bekräftar att hon vill gå ur gruppen.

Sorry för eventuell upprepning.

Nej det är inte mina vänner som bjuder mig i grupper. I många av grupperna känner jag ingen o det startade när jag fick övervakniningsvirus på datorn. Blir tillagd i 10-15 grupper per dag. Vissa är grupper som man ska svara på frågor för att bli godkänd etc. Där kan jag meddela admin att jag inte gjort ng ansökan. Datorn är blåst, men det fortsätter ändå. Så det känns som det är ng som är fast inne på mitt Facebook konto. Det som sedan sker timmarna efter jag blivit tillagd i grupperna är att min profil lägger ut spam inlägg, senast om något telefon reklam. Inaktiverar jag Facebook kontot fortsätter det också..

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tanzcentrum, Stuttgart
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av avm:

Morsor ska helt enkelt inte vara på facebook

Ingen ska vara på Facebook.

Das Haus, det bästa inom House.

| ASRock X370 Gaming Pro Fatal1ty | Ryzen 1700@4Ghz | 32GB Corsair DDR4 3200 | MSI 1080ti Gaming X | Samsung 960 Pro 1tb M.2 SSD | Dell UP3017 |