Multifunktionell laserfärgskrivare inkl bakre fack

Permalänk

Multifunktionell laserfärgskrivare inkl bakre fack

Hej

Finns det skrivare med bakre fack enligt rubriken så man kan skriva ut etiketter m.m. ?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk

Multifunktionell laserfärgskrivare och möjlighet att skriva ut klisteretiketter för brev, CD/DVD m.m

Hej

På bläckstråleskrivare kan man skriva ut detta genom att skrivarna har ett bakre fack där man sätter arken. Hur skriver man ut det mediet på laserskrivare?

Kan man skriva ut denna typp av etiketter på laserskrivare?

Mvh Fredrik

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

@freddehboy
Nu är inte jag den som arbetar så ofta med skrivare men jag har arbetat med allt från billiga budget skrivare till skrivare i antal hundratusen klassen och jag har varken sätt eller hört någonsin det du efterfrågar, finns ju dom som försöker med diverse foto pappers osv men min erfarenhet är att alla som behöver något sådant skaffar en skrivar specifikt för att göra etiketter, dvs en etikett skrivare.

Finns även handhållna ettikett skrivare och även som man kopplar till datorn.

Visa signatur

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|

Permalänk
Medlem

Edit läste lite fel så jag redigerar lite.

Jag kan skriva ut etikter på min laser skrivare: clx-6260xxx
Dock har den inte den typ av fack som man sätter skivan i som tex canons bläckståle skrivare har.
men det hindrar inte dig från att trycka ut etiketterna och sedan använda ett särskilt verktyg för att skära ut det du tryckt ut.
Jag tryckte ut egna klistermärken på detta sätt.
Du måste dock vara noga med vad du använder för papper då risken annars är att du skadar skrivaren.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av aragon:

Du måste dock vara noga med vad du använder för papper då risken annars är att du skadar skrivaren.

Det är därför jag frågar

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem

@freddehboy: jo fast det är omöjligt att säga vilket papper du ska använda innan man får veta vilken skrivare du ska använda,
bara för ett papper fungerar i en skrivare betyder inte det att det kommer fungerar i en annan, (gäller både laser och bläckstråle)

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

@aragon: Har en HP MFP-M277dw. Vad jag vet har denna typ av skrivare ingen bakre fack som etiketter av klistermärkes typ kräver?

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Skrivet av freddehboy:

@aragon: Har en HP MFP-M277dw. Vad jag vet har denna typ av skrivare ingen bakre fack som etiketter av klistermärkes typ kräver?

http://product-images.www8-hp.com/digmedialib/prodimg/lowres/...
Ser ju ut som att "manual feed" för papper är där ovanför magasinet?

Kollar du sida 16 (26) här så ser du ju hur man laddar "single" papper. Även kuvert.
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c04474163

Dock oklart om det går att köra klister/etikett-ark i den! Men en manuell feedning verkar ju iaf finnas(?)

Permalänk
Medlem

@freddehboy: du behöver egentligen inget bakre fack, på bläckstråle fäster man pappret på skivan, sätter den i slotten och kör in den.
så som jag gjort på min laserskrivare är att jag letade reda på ett papper som fungerade med min skrivare och sedan körde jag ut dom som etiketter, via mjukvaran ställde jag storlek och form. Sedan är det bara att skära ut dom och klistra fast dom på skivan.
smidigast för dig är nog att googla efter etiketter för skiva, och sedan kolla om dom har för din skrivare.
Ps: jag rekommenderar att du använder mall när du skär ut dom då skivor är känsliga som satan för obalans

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk

@aragon: Min fundering var allmänt om etiketter inte specifikt för CD/DVD

Visa signatur

Computer: Windows 10, 64-bit, Intel i9 - 10850K, Asus Rog MAXIMUS XII HERO (WI-FI), 32GB RAM, Asus RTX3070

Game control: Home Cockpit, Keyboard, Saitek Pro Flight X-56 Rhino H.O.T.A.S. 

Permalänk
Medlem
Skrivet av BasseBaba:

http://product-images.www8-hp.com/digmedialib/prodimg/lowres/...
Ser ju ut som att "manual feed" för papper är där ovanför magasinet?

Kollar du sida 16 (26) här så ser du ju hur man laddar "single" papper. Även kuvert.
http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c04474163

Dock oklart om det går att köra klister/etikett-ark i den! Men en manuell feedning verkar ju iaf finnas(?)

Det är är inte samma sak som att ha ett bakre fack, vitsen med ett bakre fack är att matningen från början till slut är rak, inga böjningar av pappret får ske.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

@freddehboy: Denna skrivare har så kallad "Plan matning" som du efterfrågar (dock ej multifunktion). http://store.hp.com/SwedenStore/Merch/Product.aspx?id=CE461A&...

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coca:

Det är är inte samma sak som att ha ett bakre fack, vitsen med ett bakre fack är att matningen från början till slut är rak, inga böjningar av pappret får ske.

Ah förstår! Sorry!