Steelseries Rival 600

Permalänk
Melding Plague

Steelseries Rival 600

Dubbla sensorer, viktsystem och ergonomisk formgivning är några av ledorden när Steelseries besöker SweClockers testlabb med senaste pekdonet Rival 600.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

SteelSeries stealth fighter.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli

Permalänk
Medlem

trevlig recension, något som jag stör mig något enormt på är att högra sidan är mer suddig än vänstra.... *pulease fikks*

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Är musen revolution från den jag använder en Rival 300?

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

Om någon har erfarenhet av denna mus så har jag ett par funderingar (använder palm grip)

- Är knapparna som ligger på vänster sida oåtkomliga vid grepp? Måste man flytta hela handen för att komma åt dessa?

- Ligger sensorknappen i vägen när man scrollar? D.v.s. kommer man mot den när man scrollar?

Eftersom den här har fått så pass bra betyg har jag funderat på att köpa den. Någon som vet hur Rival 600 står sig mot Qpad OM-75?

Permalänk
Skrivet av Vangen:

Är musen revolution från den jag använder en Rival 300?

undrar samma, kanske värt att uppgradera?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define R5 CPU: Intel Core i7 6700K MB: ASUS Z170 PRO GAMING GPU: ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB Memory: Corsair 32GB DDR4 2133MHz PSU: EVGA Supernova P2 850W

Permalänk
Medlem

Sladden ser lika styv ut som den på rival 300. Helt onödigt. Spendera mer pengar på en mjukare sladd än trams som t.ex. vikter.
Bra verkar att man kan ta isär musen, det blir enklare att städa bort de lager av hud-guck som samlar sig på sidorna.

Permalänk
Medlem

Hoppas de har bättrat på sina sensorer, hade nog tre steelseries-möss som sensorn gick sönder på och jag misshandlar inte mina möss som nån CS Pro Global 1337 jolt cola-drickande gamer. Vart mer typ Skyrim, Borderlands och andra random titlar... ett halvår höll den längsta, vet inte vilken i ordningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Selmalagerlöf:

trevlig recension, något som jag stör mig något enormt på är att högra sidan är mer suddig än vänstra.... *pulease fikks*

Haha, ska tänka på det nästa gång

Skrivet av Vangen:

Är musen revolution från den jag använder en Rival 300?

Skrivet av Sneaky_rhino:

undrar samma, kanske värt att uppgradera?

Jag föredrar Rival 600 över 300, men det är också en prisskillnad som är värd att ha i åtanke. Men ni borde verkligen försöka testa den i en butik och känna efter själva

Skrivet av Alotiat:

Om någon har erfarenhet av denna mus så har jag ett par funderingar (använder palm grip)

- Är knapparna som ligger på vänster sida oåtkomliga vid grepp? Måste man flytta hela handen för att komma åt dessa?

- Ligger sensorknappen i vägen när man scrollar? D.v.s. kommer man mot den när man scrollar?

Eftersom den här har fått så pass bra betyg har jag funderat på att köpa den. Någon som vet hur Rival 600 står sig mot Qpad OM-75?

1. Extraknappen längre fram på sidan går inte att nå utan att ändra handgrepp. Vanliga (bak och fram) är inge problem alls att nå.

2. Om du inte scrollar väldigt aggressivt så kommer du inte komma åt den.

Skrivet av Bondus:

Sladden ser lika styv ut som den på rival 300. Helt onödigt. Spendera mer pengar på en mjukare sladd än trams som t.ex. vikter.
Bra verkar att man kan ta isär musen, det blir enklare att städa bort de lager av hud-guck som samlar sig på sidorna.

Sladden är inte den mest flexibla jag har testat, men samtidigt inte störande heller.

Skrivet av Elakekocken:

Hoppas de har bättrat på sina sensorer, hade nog tre steelseries-möss som sensorn gick sönder på och jag misshandlar inte mina möss som nån CS Pro Global 1337 jolt cola-drickande gamer. Vart mer typ Skyrim, Borderlands och andra random titlar... ett halvår höll den längsta, vet inte vilken i ordningen.

Skickades från m.sweclockers.com

Var det en äldre modell? Minns jag rätt nu så började dom med deras "egna" ganska nyligen. Tidigare var det rena Pixart-sensorer dom körde i sina vanligaste möss.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Var det en äldre modell? Minns jag rätt nu så började dom med deras "egna" ganska nyligen. Tidigare var det rena Pixart-sensorer dom körde i sina vanligaste möss.

Ja, det var lite otydligt av mig, möjligtvis att de hade det. 2 st Sensei raw rubberized, påtalade ju problemet för butiken jag köpte dom i så sa dom, men du köp sensei fnatic den är helt ny bla bla bla, så jag köpte väl den för närmare tusenlappen, den gick sensorn sönder på snabbast av alla. Så pengarna tillbaka där med. Gick rätt och slätt över till Corsair M60 eller 65 (oklart men den är vit), inte min stil, inte mitt grepp, långt ifrån den skönaste men den har funkat relativt problemfritt i 2 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Elakekocken:

Ja, det var lite otydligt av mig, möjligtvis att de hade det. 2 st Sensei raw rubberized, påtalade ju problemet för butiken jag köpte dom i så sa dom, men du köp sensei fnatic den är helt ny bla bla bla, så jag köpte väl den för närmare tusenlappen, den gick sensorn sönder på snabbast av alla. Så pengarna tillbaka där med. Gick rätt och slätt över till Corsair M60 eller 65 (oklart men den är vit), inte min stil, inte mitt grepp, långt ifrån den skönaste men den har funkat relativt problemfritt i 2 år.

Skickades från m.sweclockers.com

Just Sensei Raw hade en lasersensor och är inte riktigt jättebra för gaming. Gillade du formen på den kan jag tipsa om Dream Machines DM1 Pro S som har exakt samma form som den, men med en bättre sensor finns i både glansig och matt ytbeläggning.

Permalänk
Medlem

Men är den bättre än mx518?

Visa signatur

i7-7700K @5GHz | Corsair H115i | MSI Z270 SLI PLUS | GTX 1060 6GB | G.Skill 16GB @3200MHz | Samsung 960 EVO 250GB | Intel 600p Series 512GB | be quiet! Dark Power Pro 850W | iiyama Red Eagle G-Master 24" 144HZ

Permalänk
Medlem

Denna musen lider av en märklig defekt. Råkar man komma åt scrollhjulet så det flyttas till vänster så fastnar det där. Annars OK. Föredrar Rival 310, G403, Razer Basilisk. I den ordningen. Växlar mellan möss

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iaken:

Denna musen lider av en märklig defekt. Råkar man komma åt scrollhjulet så det flyttas till vänster så fastnar det där. Annars OK. Föredrar Rival 310, G403, Razer Basilisk. I den ordningen. Växlar mellan möss

Hej,

Jag har idag en G403 kände lite på en Rival 300 i butik nyligen och den låg väldigt fint i handen. Har du koll på hur Rival 310 och 300 skiljer sig i formen?

Alltid kul med fler/nya möss.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniz:

Hej,

Jag har idag en G403 kände lite på en Rival 300 i butik nyligen och den låg väldigt fint i handen. Har du koll på hur Rival 310 och 300 skiljer sig i formen?

Alltid kul med fler/nya möss.

Är väl ingen skillnad i formen. Utan 310 är mer greppvänlig och håller förmodligen lite bättre än vad 300 gjorde.

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Jag äger nu Steelseries Rival 600, Rival 300 samt Logitech g403. Jag väljer Rival 600 alla dagar i veckan. Klockren form på musen, jag struntar i alla lampor och vikter osv. utan väljer utifrån formen.

Jag känner mig mycket mer bekväm med aimet på 600an än de övriga 2.

Visa signatur

Asus Strix Rog B550-F gaming | AMD Ryzen 7 5800x | 2x16GB Ballistix 3600MHz CL16 | ASUS TUF RTX 3080 |Gigabyte AORUS FI27Q-X 27" 1440p 240hz IPS + AOC 27" 1440p 144hz

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Rival 600 lider av samma problem med musklick som Rival 310 gör?

Permalänk
Medlem

Snabb/kort recension efter ganska exakt 8 månader.
Allt utom två saker är fantastiskt på denna mus.
Sladden är ok men inte mer den kan vara mjukare och mer följsam och inte korva sig. (har andra möss som har bättre sladd).

Sen till den stora nackdelen vilket är limmet för gummi ytorna på vänster/höger sida för fingrarna som jag igår märkte började släppa vid tummen.
Kollade mer idag och såg att dom två andra på högersidan har börjat röra sig med men inte lika mycket.
Limmet har enkelt släppt/lösts upp och trycks/smetas ut och har en siraps liknande konsistens som kletar överallt.

Så vitt jag vet har jag ej spillt en droppe vatten/dricka/etc på musen och om det spillts nåt så handlar det i så fall om några få droppar jag gissar mer på att det är svett som löst upp limmet.
Dvs nu när det blivit sommar så får jag lite handsvett efter/under ett hårt spelpass.

Och har surfat runt lite o det verkar finnas en hel del andra som haft samma problem med limmet tyvärr.
Detta är en ganska stor tabbe enligt mig.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!