Crash Bandicoot N.Sane Trilogy bekräftas för PC/Windows, Nintendo Switch och Xbox One

Permalänk
Melding Plague

Crash Bandicoot N.Sane Trilogy bekräftas för PC/Windows, Nintendo Switch och Xbox One

Nu avtäcker Activision Crash Bandicoot N.Sane Trilogy för Nintendo Switch, PC/Windows samt Xbox One. Lanseringen av plattformsspelet äger rum den 10 juli.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Nu avtäcker Activision Crash Bandicoot N.Sane Trilogy för Nintendo Switch, PC/Windows samt Xbox One. Lanseringen av plattformsspelet äger rum den 10 juli.

Läs hela artikeln här

Instaförbokning: check.

Permalänk
Medlem

Glömde köpa det till PS4 under förra PSN rean och tur det nu när det kommer till PC och förhoppningsvis i 60fps (det är ju låst till 30 på PS4).

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Riktiga gamla klassiker till mitt första playstation

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Alltid kul när sånt här släpps på PC

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Känns lite speciellt att få se Crash på annat än playstation. Hoppas switch-portningen blir bra.

Visa signatur

i7-2700K 5GHz | 32GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene | GTX 980 2-way SLI

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Blir köp! Varför inte också den första CTR medan vi ändå håller på.

Permalänk
Inaktiv

Inte första gången en Nintendo eller Microsoft-konsol får Crash men första gången PC får en. Riktigt bra att spelet dyker upp till fler plattformar med tanke på hur länge serien varit multiplattform.

Personligen är jag inte mycket för Crash, hatade dessutom Crash-segmenten i Uncharted 4. Men vi får se. Och blir det att jag skaffar så blir det Switch-utgåvan dessutom.

Om vi nu bara kunde få Uncharted och Last of Us på lite fler plattformar. Samma utvecklare men tyvärr skulle Sony garanterat sätta stopp för något sådant. Med tanke på hur fort utvecklingen av RPCS3 går så finns iallafall möjligheten att emulera inom en relativt snar framtid.

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av Mocka:

Glömde köpa det till PS4 under förra PSN rean och tur det nu när det kommer till PC och förhoppningsvis i 60fps (det är ju låst till 30 på PS4).

Jag har det på PS4'an och som du säger 30fps är inte kul.
Fungerar ok med interpoleringen på TV'n som gör att det känns lite "snappigare" - men 60fps och max settings på PC är lite dreggel-dreggel back-to-childhood-memories...

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har det på PS4'an och som du säger 30fps är inte kul.
Fungerar ok med interpoleringen på TV'n som gör att det känns lite "snappigare" - men 60fps och max settings på PC är lite dreggel-dreggel back-to-childhood-memories...

Jag har läst att spelet är utvecklat för att spelas i 30fps för att efterlikna originalet. Rent tekniskt finns det så klart inget som hindrar det från att köras i 60fps, det borde vara möjligt även på Switch utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inte första gången en Nintendo eller Microsoft-konsol får Crash men första gången PC får en. Riktigt bra att spelet dyker upp till fler plattformar med tanke på hur länge serien varit multiplattform.

Personligen är jag inte mycket för Crash, hatade dessutom Crash-segmenten i Uncharted 4. Men vi får se. Och blir det att jag skaffar så blir det Switch-utgåvan dessutom.

Om vi nu bara kunde få Uncharted och Last of Us på lite fler plattformar. Samma utvecklare men tyvärr skulle Sony garanterat sätta stopp för något sådant. Med tanke på hur fort utvecklingen av RPCS3 går så finns iallafall möjligheten att emulera inom en relativt snar framtid.

Skillnaden är väl att Activision äger rättigheterna till Crash men Uncharted och TLOU är Sonys egna IPn även om spelen är utvecklade av Naughty Dog.

Enligt Wikipedia köptes studion dessutom upp av Sony kring millennieskiftet så möjligheterna att spelen släpps utanför Sonys ekosystem är nog tyvärr obefintlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Skillnaden är väl att Activision äger rättigheterna till Crash men Uncharted och TLOU är Sonys egna IPn även om spelen är utvecklade av Naughty Dog.

Enligt Wikipedia köptes studion dessutom upp av Sony kring millennieskiftet så möjligheterna att spelen släpps utanför Sonys ekosystem är nog tyvärr obefintlig.

Skickades från m.sweclockers.com

Precis, problemet är Sony. Nu vill de förstås hålla i sina exklusiva utvecklare och titlar men dessa hade varit riktigt fina på PC. Eller portabelt för den delen.

Uncharted: Golden Abyss, eller vad spelet heter, till PS Vita var inte speciellt trevligt dock, mycket pga att man tvingades kladda runt med fingrarna på skärmen hela tiden samt vicka hela Vitan så fort Nate skulle över en liten stock. Ungefär som med PS3-utgåvorna men värre.

Permalänk
Medlem

1'a spelets banor....

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem
Skrivet av andreas_dock:

Jag har det på PS4'an och som du säger 30fps är inte kul.
Fungerar ok med interpoleringen på TV'n som gör att det känns lite "snappigare" - men 60fps och max settings på PC är lite dreggel-dreggel back-to-childhood-memories...

Hade inte varit fel att testa ett demo bara för skojs skull, detta är ju en riktig remake med allt vad det innebär.

Skrivet av ågren:

Jag har läst att spelet är utvecklat för att spelas i 30fps för att efterlikna originalet. Rent tekniskt finns det så klart inget som hindrar det från att köras i 60fps, det borde vara möjligt även på Switch utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Enligt en video jag sett håller PS4 (1080p) och PS4 Pro (4K) 30fps igenom hela spelet utan att tappa något. Mao är din teori korrekt att det definitivt finns spelutrymme för 60fps. Anledningen du nämner att efterlikna originalet ställer jag mig tveksam till eftersom 60fps är en gigantisk förbättring som hade gynnat alla.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Inaktiv

Var det inte något problem med hur Crash hoppade också?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Underbart! Crash var med tekken 2 mina första ps1 spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Var det inte något problem med hur Crash hoppade också?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det klagades mycket på input lag/eftersläpning i kontrollerna. Jag har inte spelat Crashspelen sen PS1-tiden men det var säkert samma sak i originalet.

It's not a bug, it's a feature.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av anon5930:

Var det inte något problem med hur Crash hoppade också?

Skickades från m.sweclockers.com

Jo jag har hört detta med, men ingenting jag upplevt de gånger jag spelat

Sedan är ju spelet i sig svårt, det var det även under PS1'ans tid... jäkligt oförlåtande.
Lite det som var / är charmen med det dock

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Enligt en video jag sett håller PS4 (1080p) och PS4 Pro (4K) 30fps igenom hela spelet utan att tappa något. Mao är din teori korrekt att det definitivt finns spelutrymme för 60fps. Anledningen du nämner att efterlikna originalet ställer jag mig tveksam till eftersom 60fps är en gigantisk förbättring som hade gynnat alla.

Det kanske inte stämmer, det är bara vad jag har hört. Men det vore ju märkligt annars, det är ett oerhört simpelt korridorspel som säkert nästan skulle gå att spela på mobilen i 60fps så det beror uppenbarligen inte på klen hårdvara och det måste vara ett medvetet val.

Däremot går ju vissa PC-spel att låsa upp till 60fps så det kan ändå finnas hopp för 60fps på PC åtminstone även om officiellt stöd saknas.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Crash Bandicoot på Steam? Kommer med största sannolikhet bli ett köp Var väldigt länge sen man spelade Crash nu. Har fortfarande Crash Bandicoot till PS1 liggandes även fast jag inte ens har kvar något PS1

Permalänk
Skrivet av anon5930:

Inte första gången en Nintendo eller Microsoft-konsol får Crash men första gången PC får en. Riktigt bra att spelet dyker upp till fler plattformar med tanke på hur länge serien varit multiplattform.

Personligen är jag inte mycket för Crash, hatade dessutom Crash-segmenten i Uncharted 4. Men vi får se. Och blir det att jag skaffar så blir det Switch-utgåvan dessutom.

Om vi nu bara kunde få Uncharted och Last of Us på lite fler plattformar. Samma utvecklare men tyvärr skulle Sony garanterat sätta stopp för något sådant. Med tanke på hur fort utvecklingen av RPCS3 går så finns iallafall möjligheten att emulera inom en relativt snar framtid.

Naughty Dog skapade Crash men dom äger inte licensen längre och har inte gett ut den remastrade n'sane trilogin utan det har istället Activision gjort. Sony äger Naughty Dog och därmed så är möjligheten att få uppleva deras titlar på något annan än en Playstation noll.

EDIT: såg att redan fått svar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av ågren:

Jo, det klagades mycket på input lag/eftersläpning i kontrollerna. Jag har inte spelat Crashspelen sen PS1-tiden men det var säkert samma sak i originalet.

It's not a bug, it's a feature.

Skrivet av andreas_dock:

Jo jag har hört detta med, men ingenting jag upplevt de gånger jag spelat

Sedan är ju spelet i sig svårt, det var det även under PS1'ans tid... jäkligt oförlåtande.
Lite det som var / är charmen med det dock

Stämmer, hittade detta i historiken nu när jag kom hem efter jobbet.

https://arstechnica.com/gaming/2017/07/crash-bandicoot-remast...

Skrivet av Lionheartus:

Naughty Dog skapade Crash men dom äger inte licensen längre och har inte gett ut den remastrade n'sane trilogin utan det har istället Activision gjort. Sony äger Naughty Dog och därmed så är möjligheten att få uppleva deras titlar på något annan än en Playstation noll.

EDIT: såg att redan fått svar.

Var ju det jag också åsyftade i mitt inlägg.

Permalänk

Någon som minns "Crash Nitro Kart"? Dagen det får en remastering (om ens någonsin) kommer jag vara det lyckligaste nostalgitrollet på jorden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Undra om spelet kommer ha samma problem som den har i Ps4an gällande delays..

Alltså spelet är i stor sätt ospelbart.. Typ allt händer ju en halv sekund efter att du klickar något. Köpte det och kunde knappt spela genom första nivån innan jag stängde av spelet Jävligt besviken.
Många har ju problemet men inget händer åt saken. Många säger typ att inget är fel med den men antar att det är olika från person till person?

Permalänk
Medlem

@Hagge: Kan det vara din tv som har hög input delay?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tOPO:

@Hagge: Kan det vara din tv som har hög input delay?

Borde inte vara det.. Sitter på en LG B7.. Spelar GT sport och Project Cars 2 samt massa annat utan något sorts lagg.. Endast Crash som har delay. Och delayen är liksom bara när du rör på dig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hagge:

Undra om spelet kommer ha samma problem som den har i Ps4an gällande delays..

Alltså spelet är i stor sätt ospelbart.. Typ allt händer ju en halv sekund efter att du klickar något. Köpte det och kunde knappt spela genom första nivån innan jag stängde av spelet Jävligt besviken.
Många har ju problemet men inget händer åt saken. Många säger typ att inget är fel med den men antar att det är olika från person till person?

Läs artikeln som Anders postade. De ursprungliga spelen hade olika fysik och för att få en mer enhetlig känsla i samlingsboxen (att spara pengar var säkert en bidragande orsak) valde de att applicera treans fysik med hopp och allt vad det innebär även på de andra spelen och utan att ha spelet nyversionen tycker jag faktiskt att det låter som ett vettigt beslut.

De fick mycket kritik för det men det är som sagt ett medvetet val och det är tveksamt om de ändrar på det eftersom de skulle tvingas skriva om stora delar av koden och det säljer som smör i alla fall.

Alla verkar inte heller vara missnöjda så det är nog också lite individuellt. Om man inte störde sig på det i originalet så stör man sig nog inte här heller. Dessutom tror jag att många som klagar inte är vana vid plattformsspel eftersom de allra flesta har en viss fördröjning vid hopp osv (t.ex. Uncharted som jag själv stör mig på).

tl;dr Samma fysik används i alla tre spelen till skillnad från originalet. Det innebär bl.a. att man måste hålla in hoppknappen lite längre än man är van vid vilket många kanske inte känner till.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av marykay112:

Någon som minns "Crash Nitro Kart"? Dagen det får en remastering (om ens någonsin) kommer jag vara det lyckligaste nostalgitrollet på jorden.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har de på Ps2, så fett kul med svårt som fan

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Läs artikeln som Anders postade. De ursprungliga spelen hade olika fysik och för att få en mer enhetlig känsla i samlingsboxen (att spara pengar var säkert en bidragande orsak) valde de att applicera treans fysik med hopp och allt vad det innebär även på de andra spelen och utan att ha spelet nyversionen tycker jag faktiskt att det låter som ett vettigt beslut.

De fick mycket kritik för det men det är som sagt ett medvetet val och det är tveksamt om de ändrar på det eftersom de skulle tvingas skriva om stora delar av koden och det säljer som smör i alla fall.

Alla verkar inte heller vara missnöjda så det är nog också lite individuellt. Om man inte störde sig på det i originalet så stör man sig nog inte här heller. Dessutom tror jag att många som klagar inte är vana vid plattformsspel eftersom de allra flesta har en viss fördröjning vid hopp osv (t.ex. Uncharted som jag själv stör mig på).

tl;dr Samma fysik används i alla tre spelen till skillnad från originalet. Det innebär bl.a. att man måste hålla in hoppknappen lite längre än man är van vid vilket många kanske inte känner till.

Skickades från m.sweclockers.com

Hm, det låter faktiskt rätt troligt. Många animationer samt "actions" har tagits bort.
Men jag har spelat alla Crash spel som släpps. Har dem till tidigare konsoler och denna "delay" existerar inte. Jag förstår vad du menar men personligen kan jag inte smälta det.

Vet att många konsolspel har en viss känsla vid typ hoppande och så, men detta var överdrivet för min smak i alla fall.