Hur mycket är en Asus Tf101 med tangentbord värd?

Permalänk

Hur mycket är en Asus Tf101 med tangentbord värd?

Har en gammal surfplatta komplett med tangentbord Asus Tf101 original låda etc

Vad kan en sådan vara värd?

Permalänk
Medlem

@sharadkingboy: Gamla modellen med Tegra 2? Nu blir jag löjligt nostalgisk, hade en sådan för många år sedan. Har du gamla dockan som tömmer batteriet på nolltid eller den nya? Stora problemet med den plattan var ju att Tegra saknade hårdvara för att avkoda H.264 om jag nu inte minns helt fel. Fick komprimera om all film som jag tagit med mig på en resa för att det annars hackade för mycket. Men när man sitter på en solvarm strand i skymningen och skriver sentimentala brev till familjen hemmavid.. Så skapas minnen som lever vidare..

Sedan är den väl sanningen att säga lite för långsam för att vara intressant till någonting idag. Dessutom med en urgammal android-version även om det verkar finnas custom firmware ute med stöd för senare versioner. Och med någon typ av specialkontakt för laddning. Tack för den Asus..

Suck, nu blev jag ju sugen på att lägga ett bud trots att jag vet att det bara är dumheter...

Permalänk
Medlem

@sharadkingboy: Oooh... en sådan hade jag. Min första Androidplatta, med Android 3 Honeycomb och riktigt tablet-gränssnitt innan de fördummade det så att plattorna bara blev stora telefoner.

Den var trevlig när det begav sig, sålde den sedan vidare men det var för rätt många år sedan. Nu? Nu tror jag tyvärr inte den är värd någonting alls. Den är väl i princip helt oanvändbar i dagsläget.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk

@Hulle: Hur då helt oanvändbar? Det är ICS 4,03 på den

Permalänk
Medlem
Skrivet av sharadkingboy:

@Hulle: Hur då helt oanvändbar? Det är ICS 4,03 på den

Självklart går det att använda den till nånting om man vill. Men jag kände väl att den var, rent prestandamässigt, på väg ut redan när jag sålde min 2013, då hade jag också ICS och överklockat processorn.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

hahhahhha den där gamla Asus Tf101.... många minnen och oändligt många timmar som jag satt och tinkade med den, helt sjukt vad mycket arbete jag lade ner på den, ni kan nog inte tänka er.

Jag var inte alls nöjd med den där standard Android som kom med den så jag unlocked hela köret.

Efter det försökte jag installera Linux på den, jag hade säkerligen minst 3-4 olika typer av Linux och har till och med skrivit en guide hur man installera dessa linuxversioner.

Fick det att funka tillsammans med Android så jag kan gå in på Linux när jag vill och köra Android också när jag än vill.

Jag fick nog värsta turen att lyckas sälja den för kanske 2 år sen? Fick runt 1300 kronor för den (både tablet + keyboard dock), värsta turen bara för att hon som köpte den gillade den där minimala storleken och att hon behövde den mest för att anteckna lite.

Skulle jag sälja den idag... ja, då är det kanske bättre att ge den som present till nån småtting där hemma i familjen som behöver den för att kolla på filmer, spela lite casualspel från Playstore. Jag tror inte ens man kan få 200-300 kronor för den. Frågan är snarare: Vem kan tänka sig köpa en så gammal tablet i dagens läge?

Kanske nån som vill känna sig nostalgisk men annars är det bättre att ge bort den som present till 10 åringar, no offense.