Permalänk
Medlem

WD cloud NAS?

Hej!
Jag älskar onedrive och mega med deras selektiva synkar men det är lite för litet och vill ha mer plats så var idag i en affär och såg en WD cloud nas på 3 gb för 129€ vilket jag tycker är rätt lovande. Någon som har erfarenhet av wds cloudlösning och kan jämföra med onedrive t ex? Jag är väldigt många datorer som jag byter mellan på olika platser, jag är väl inte beroende av supersnabb prestanda i form av mb/s liksom utan det viktiga är mer att man kan synka vissa foldrar så datorn som har 2 tb har kanske 1 tb uppbackad medans den med bara 64 gb ssd kan välja att backa upp 10 gb etc.

Input? Bättre alternativ för den prislappen? Försökte installera owncloud på rasp pi men när jag gick steg för steg i olika manualer så hade alla olika steg, och det kom inte alltid fram rätt text när jag skrev saker. Typ så följde jag ordagrant vissa consoleskrifter och 6-7 steg funkade fine men när jag skulle skriva nåt typ nginx update x/f eller whatever så stod det bara typ "nginx cannot be allocated to this disk" eller nåt annat felmeddelande och jag gav upp det försöket.

Visa signatur