Program/tillägg som minns vad man laddat ner?

Permalänk
Medlem

Program/tillägg som minns vad man laddat ner?

Känner någon till ett program eller chrometillägg som loggar alla filer man laddar ner och varnar om man försöker ladda ner samma fil igen?

Permalänk
Medlem

@woxenrud: Chrome i sig gör ju i princip detta som standard.
Öppna menyn och välj Downloads så ser du vad som laddats ner och när, vad jag vet så ligger detta kvar till du själv raderar.
Varning får man ju när man försöker spara samma filtyp med samma namn antingen genom en popup om man vill ersätta befintlig eller genom att chrome lägger till (1) efter filnamnet när du skall spara, det kräver docka att man i inställningar (avancerat) aktiverat vara man skall spara vid varje nedladdning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

@woxenrud: Chrome i sig gör ju i princip detta som standard.
Öppna menyn och välj Downloads så ser du vad som laddats ner och när, vad jag vet så ligger detta kvar till du själv raderar.
Varning får man ju när man försöker spara samma filtyp med samma namn antingen genom en popup om man vill ersätta befintlig eller genom att chrome lägger till (1) efter filnamnet när du skall spara, det kräver docka att man i inställningar (avancerat) aktiverat vara man skall spara vid varje nedladdning.

Hade fungerat om jag sparat varenda fil jag laddar ner, vilket tyvärr inte är fallet

Permalänk
Medlem
Skrivet av woxenrud:

Hade fungerat om jag sparat varenda fil jag laddar ner, vilket tyvärr inte är fallet

Ok, nerladdningsloggen ligger ju kvar i chrome även om du tar bort filen från datorn, men hur man skall få en notis om att man redan laddat ner samma fil tidigare vet jag inte i så fall.
Finns ju iofs en sök funktion i loggen, men då får man göra det manuellt.