Ebay - Paket öppnat och tömt på innehåll. Utsidan var obruten dock...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Jag förstår hur du tänker, men vänd på allt och se hur det blir

Jag startar en webbutik och säljer datorprylar för 20% lägre än konkurenterna, dock är jag en lurig en och skickar bara tomma kartonger hihihi.

När du hämtar ut ditt nya 1080Ti får du en tom kartong och naturligtvis blir du asförbannad, inte ska du som konsument behöva bevisa att kartongen var tom utan borde vara jag som företag/säljare som har bevisbördan vid en eventuell tvist, annars skulle ingen kunna motbevisa mig och kan kan fortsätta i flera år och skicka tomma kartonger över hela landet

Du blir då polisanmäld för grovt bedrägeri och med största sannolikhet fälld i domstol?

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shakermaker:

Du blir då polisanmäld för grovt bedrägeri och med största sannolikhet fälld i domstol?

Blir jag ju aldrig om man har omvänd bevisbörda som du vill ;), ingen konsument kan ju bevisa vad som fanns eller inte i kartongen när jag skickade den. SÅ jag kan fortsätta lura folk i åratal.

Är liksom poängen jag ville få fram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klubba:

Jag förstår hur du tänker, men vänd på allt och se hur det blir

Jag startar en webbutik och säljer datorprylar för 20% lägre än konkurenterna, dock är jag en lurig en och skickar bara tomma kartonger hihihi.

När du hämtar ut ditt nya 1080Ti får du en tom kartong och naturligtvis blir du asförbannad, inte ska du som konsument behöva bevisa att kartongen var tom utan borde vara jag som företag/säljare som har bevisbördan vid en eventuell tvist, annars skulle ingen kunna motbevisa mig och kan kan fortsätta i flera år och skicka tomma kartonger över hela landet

Fast det är ju du som vänder på det hela. Om någon anklagar dig för mord och du nekar kan de ju inte säga "ja men om du anklagar mig för att ljuga så måste du bevisa att jag ljuger."

Bevisbördan ligger hos den som kommer med påståenden och anklagelser, vilket i det här fallet är TS.

Visa signatur

i7 8700k – Scythe Mugen 5 Rev.B-kylare // Galax RTX 3080 SG // 16GB G.Skill DDR4 3200 // Corsair RM750i // Phanteks Eclipse P400 TG

Permalänk
Medlem

Vet inte om detta är så hjälpsamt men jag var med om liknande, betalade med paypal som drog tillbaka betalningen, vilket var otroligt smidigt. De större "kedjorna" på ebay brukar ha helt ok service så hoppas det löser sig för dig

Permalänk
Medlem

bara anmäla till paypal? ha du gjort det eller dom borde ju betala pengarna tillbaka vid ett sånt fall.

antigen har säljaren blåst dig o skickat medvetet en tom box eller så har nåt flarne på svenska posten eller holländska snott klockan, oavsett så bör du få pengarna tillbaka tycker jag, iom att ebay har buyer protection så ska det fullt gälla.

och ja du ska ge säljaren ett stort rött negativt omdöme såklart!

Permalänk
Avstängd

@Slinger:

Det du kan göra är att ringa tullverket och höra om dom har öppnat ditt paket eller inte om dom har gjort det så kan du fråga dom om det låg en klocka i eller inte?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Skrivet av Slinger:

Jag har redan kommunicerat till säljaren att jag inte begär pengarna tillbaka, däremot att jag vill ha den klocka som jag betalt för och inte fått. Inget svar från säljaren och nu blir det väl ett besök till polisen.

Hur har det gått?