Tips på trådlösa in-ear till frugan?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Nov 2005

Tips på trådlösa in-ear till frugan?

Tänkte införskaffa ett par trådlösa in-ear till frugan men har ingen koll på vad som är bra. Jag vill helst inte spendera för mycket då hon inte bryr sig så värst mycket om ljudkvalité. Finns det något vettigt för några hundralappar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
NV Skåne
Registrerad
Jun 2007

@Bankai:
En kollega köpte de här på Kjell och verkar tycka de är bra. Han har använt dem varje dag senaste veckorna iaf.
Tog däremot bort byglarna för han tyckte de var störiga.

i5 8600k@4.68 GHz || ASUS ROG STRIX GTX 1080 || 16GB RAM 3000MHz || ASUS Z370-H Gaming || Be Quiet! 580W Modular || Corsair H60 v2 || Antec Eleven Hundred || 2x 250GB SSD, 5TB HDD || ASUS VG278HE & 2x BenQ RL2450HT || Logitech G710 & G700 & G13 & G533
* De gav mig en present. Jag gav dem en present. Vet du inte skillnaden, använd "dom".
* Fraktfritt på Inet för verifierade SweC-medlemmar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Sep 2014

Har ett par JayBird x3 när jag tränar för det mesta. Fungerar bra och har rätt bra ljud och batteritid. Känner två andra som har lurar från samma fabrikat och hör bara bra saker.

Skickades från m.sweclockers.com

ASUS GTX 980 Ti STRIX
Sennheiser är skönhet
GSP 300 - HD 650

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Är rätt missnöjd med min JayBird x2. Inge vidare ljud och sitter rätt taskigt. Skulle jag köpa trådlösa lurar idag så skulle det bli over-ears.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2014

Annars är roxcore bullets v2 ganska bra från Kjell, dock så har de mycket bas. Jag uppskattar det, men jag vet inte om din fruga gör det.

Stationär dator: Hemmabygge, Define R5, Intel Core i5 8400 2,8 GHz, DDR4 8 GB RAM, 1060 6GB, WD Green 1TB, Windows 10 Home
Laptop:MacBook Pro early-2015, Intel Core i5 5257U, 8 GB RAM, Intel Iris Graphics 6100, 256 GB SSD.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2007

JBL Reflect Mini tycker jag är trevliga och inte alltför dyra.

Chassi: Fractal Design S / Systemdisk Samsung 850 PRO SSD: Corsair Force GT 2x120GB (RAID0) / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: i7 4790K @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: Gigabyte 1070 ROCK 8GB / PSU: Corsair RM1000i / MB: ASUS z97-A / RAM: HyperX Fury 4x8GB 1866 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G703 / TB: Logitech G710 / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-5, Blue Yeti , Philips Fidelio X2, Skärm: Acer Predator 27", Benq XL2411Z, Acer XF240H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2018

Jag tycker jaybird är överskattade, Klipsch är en personlig favorit!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/bin/bash
Registrerad
Mar 2002
Skrivet av Bankai:

Tänkte införskaffa ett par trådlösa in-ear till frugan men har ingen koll på vad som är bra. Jag vill helst inte spendera för mycket då hon inte bryr sig så värst mycket om ljudkvalité. Finns det något vettigt för några hundralappar?

Skrivet av CloakTurtle:

Har ett par JayBird x3 när jag tränar för det mesta. Fungerar bra och har rätt bra ljud och batteritid. Känner två andra som har lurar från samma fabrikat och hör bara bra saker.

Skrivet av Jaco8:

Är rätt missnöjd med min JayBird x2. Inge vidare ljud och sitter rätt taskigt. Skulle jag köpa trådlösa lurar idag så skulle det bli over-ears.

Så jag är egentligen inget älskare av in-ear, och jag har provat over-ear samt on-ear för träning men det funkade inte alls för mig. over-ear alldeles för stora, on-ear trillar bara av. Däremot så tycker jag att mina Jaybirds X2 leverar bra. Aldrig några problem med bluetooth anslutningen, helt ok ljud och när man väl måttat bandet och ställt in dom för ditt huvud och öron med rätt plopp och vingar så sitter dom bra. Jag har bara på mig dom 40-45min per dag (5 dagar i veckan) när jag tränar och aldrig annars. Jag kanske laddar dom varannan vecka eller nåt i den stilen. Har läst om många andra som tyckte dom satt dåligt osv, men jag ligger nog på andra sidan av den där skyttegraven och vill påstå att om man bara tar och fixar till lurarna så att dom sitter som dom ska så är det inga problem. Men smaken är som baken, jag skulle rekomendera Jaybird X2 iaf. Inte billigast i prislistan dock men man kan ju alltid lämna tillbaks om det inte passar.

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --