Dac och Amp rekommendationer till Pc (Hörlurar + högtalare)

Permalänk
Medlem

Dac och Amp rekommendationer till Pc (Hörlurar + högtalare)

Hejsan! Jag undrar om ni har några rekommendation på Dac oc Amps? Förtillfället har jag en Xonar U7 MKII med Philips fidelio x2 och några högtalare. Men jag vill uppgradera Dac/amp till en bättre.

Att ha:
- 3.5/6.5mm output (headphones)
- RCA out (högtalare)
- Usb/3.5 (eller något så den går att koppla till datorn)
- Digital in (optic)

Bonus:
- Någon sorts equalizer (bass control)
-Vädligt osäker om detta går, men skulle vara bra om man kunde spela up ljudet fråm två inputs i ett par hörlurar. T.ex. Om man pluggar en Pc och en Ps4 (i Digital in optic ) och sen spelar upp båda deras ljud i samma hörlurar.

Edit: Har kollat hitills lite på Pro-Ject Pre Box S2 Digital eller Aune X1S.

Permalänk
Medlem

Kolla in http://www.schiit.com/ kör personligen en magni 2+modi 2 som jag är nöjd med.

Visa signatur

System: i5 10600K, Asus Z490-F, Corsair Vengeance 16GB 3200MHz, SSD 256GB Samsung 830 & 1TB 860 EVO, ASUS TUF 3080, Noctua NH-U14S, Corsair RM850Xv2, Fractal Design Meshify C, LG 34GK950F.

Permalänk
Medlem

@Coca: Ser att Magni 2 inte finns längre, men Magni 3 lär nog funka lika bra. Synd att den inte säljs i sverige dock.

Permalänk
Medlem

Aune X1S har på tok för hög output impedance för X2s.
S2 Digital kommer givetvis fungera utmärkt med X2s men den är löjligt dyr för hur klen den är och för det priset kan man kolla på Audio-GD.

Permalänk
Medlem

@Sinery: Vad menar du med klen? Har den låg impedans eller lite funktioner mm? Och en sido fråga, mina headphones har en frequency range mellan 5 - 40 000 Hz men vissa Dacs/damp har bara upp till t.ex. 20 000 HZ. Kommer det påvärka kvaliten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mambans:

@Sinery: Vad menar du med klen? Har den låg impedans eller lite funktioner mm? Och en sido fråga, mina headphones har en frequency range mellan 5 - 40 000 Hz men vissa Dacs/damp har bara upp till t.ex. 20 000 HZ. Kommer det påvärka kvaliten?

Klen att den har en låg watt per channel vilket är ofrånkomligt när man endast har USB power, vilket innebär svårdrivna hörlurar inte kommer låta rätt eller högt nog.

Du kan inte höra över 20 KHz, så nej.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Står nog mellan:
- Magni-3 + Modi-2
- Audioengine D1
- Sound Blaster X7 (Kanske. Har lite onödiga saker som jag förmodligen inte kommer använda )

Är kanske lite "säkrare" i längden att köpa Shiit eller Soundbalstern som har upp till 600ohms ifall man ska uppgradera hörlurarna i frammtiden.

Permalänk

@Sinery: Har hör X2s med en X1S, inget fel på den kombon. Kanske inte optimalt men definitivt brukbart.