Testpilot: Synology DS218play

Permalänk
Melding Plague

Testpilot: Synology DS218play

Testpiloten "Niczo" tar en närmare titt på Synology DS218play, en NAS-enhet med plats för två hårddiskar samt ett paradnummer i form av omkodning av video i 4K UHD-upplösning.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

"Denna testpilot arrangeras på uppdrag av Synology
Uppdragsgivaren har inget inflytande över artikelns innehåll."

Meningarna talar emot varandra tyvärr =/

Saknar det äkta recensionerna ifrån SC själva och inte någon hyrd random person.

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

@hakd: Företagen som tillhandahåller produkterna har ingenting att säga om upplägget för recensionen eller slutbetyget. Låter det bättre formulerat så istället?

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Jag har en DS215+, den klarar inte av att ladda hem en torrent i över ca 22MB/s utan att bli överbelastad. Jag funderar på hur väl DS218play skulle kunna klara belastningen. Förhoppningsvis betydligt bättre då den är quad core och DS215+ endast är dual. Angående ljudvolymen, även min låter ganska mycket. Diskarnas vibrationer får lådan att vibrera. Min lösning på det var ett buntband med en tunn handduk för att få tryck på chassit, det hjälpte en del. Men eftersom det är mekaniska diskar så är det att föredra att ha någonstans att gömma undan lådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

"Denna testpilot arrangeras på uppdrag av Synology
Uppdragsgivaren har inget inflytande över artikelns innehåll."

Meningarna talar emot varandra tyvärr =/

Saknar det äkta recensionerna ifrån SC själva och inte någon hyrd random person.

Satan vilket bittert inlägg!
Du som har varit medlem så länge vet om att det finns "Skicka en rättelse" (Hittat fel i artikeln)

Men hakd kan du inte hitta lite fler fel?
Visst är det bättre med recensioner från testpiloter med viss hårdvara, än ingen alls?

Själv tycker jag att det är väldigt bra skrivit av Niczo. Allt från inledning till slutsats.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Har en gammal ds213j, den börjar kännas lite trött.

Angående om positiv recention så kan det bero på att enheten är bra. Men lite kul att veta om de bara givit enheten till swec som sagt att vi kastar in den till tespiloterna eller om uppdragsgivaren haft direkt kontakt med testpiloten och kan du "skjuta till lite under bordet" för en mer positiv upplevelse.

Bra skrivet, känns nästan för biffigt om man inte omkodar hela dagarna.
Kunde gått in lite mer på DSM biten där finns många små guldklimpar. Fast har man begränsad tid så kan det va svårt. Den kan tex zippa upp filer själv eller starta en ned laddning av torrent som läggs i rätt mapp eller ha hand om ip kameror och annan utrustning. (Min usb skrivare blev enkelt en nätverksskrivare).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Media-NAS alternativ

@Niczo: Du skriver i din sammanfattning att det är en bra NAS men för de som önskar en renodlad Media-NAS med PLEX finns det bättre alternativ. Jag hade denna DS218 Play på utkik då jag ska köpa en NAS och två 6TB diskar.

Vad är det för bättre alternativ du tänker på? Jag har för mening att endast använda min NAS som en PLEX-server så jag slipper starta min dator endast för att kolla på film.

Tack för svar.

Permalänk

Jag har en DS218play med ironwolf 5400 rpm, tycker inte det låter så mycket, kanske låter mycket mer med 7200 rpm diskar.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Bra skrivet, känns nästan för biffigt om man inte omkodar hela dagarna.
Kunde gått in lite mer på DSM biten där finns många små guldklimpar. Fast har man begränsad tid så kan det va svårt. Den kan tex zippa upp filer själv eller starta en ned laddning av torrent som läggs i rätt mapp eller ha hand om ip kameror och annan utrustning. (Min usb skrivare blev enkelt en nätverksskrivare).

Japp, finns oändligt med fiffiga funktioner i DSM, bra att du pekade ut några fler av dem och tack för positivt omdöme!

Skrivet av skog1s:

Satan vilket bittert inlägg!
Du som har varit medlem så länge vet om att det finns "Skicka en rättelse" (Hittat fel i artikeln)

Allt som står i "testpilot"-fotnoten är en copypaste som ser likadan ut för alla artiklar skrivna av testpiloter. Själv tycker jag inte meddelandet ger dubbla budskap alls, men kan väl framföra åsikten till redaktionen ifall det är fler som klagar på det. Vissa kommer alltid att sitta där med foliehatten oavsett ändå.

Skrivet av AlexanderGson:

@Niczo: Du skriver i din sammanfattning att det är en bra NAS men för de som önskar en renodlad Media-NAS med PLEX finns det bättre alternativ. Jag hade denna DS218 Play på utkik då jag ska köpa en NAS och två 6TB diskar.

Vad är det för bättre alternativ du tänker på? Jag har för mening att endast använda min NAS som en PLEX-server så jag slipper starta min dator endast för att kolla på film.

Har du inte lust att vänta tills att stöd för ARMv8 rullas ut för PLEX är t.ex QNAP TS-251A kanske ett bra alternativ då den inte är allt för dyr och har en Intel Celeron- CPU. Den har dessutom en HDMI-port och fjärrkontroll. Det finns förstås många andra alternativ från t.ex Synology och Qnap för ändamålet, föreslår att du går in på forumet för plex: https://forums.plex.tv/ och tittar runt där vad som skulle passa för just dina behov.

F.ö finns en artikel här om varför PLEX i dagsläget inte fungerar för vissa nyare Synology-enheter:
https://nascompares.com/2017/12/09/plex-on-ds118-ds218play-ds...

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Inaktiv

Tack för trevlig läsning.

Kanske värt att poängtera (för att vara övertydlig) att det är stöd för Plex-appen (plexserver) som saknas på NASen (i skrivandets stund).
Givetvis funkar NASen som lagring åt "plex-filer" om du kör din plex-server någon annanstans i nätverket.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av hakd:

"Denna testpilot arrangeras på uppdrag av Synology
Uppdragsgivaren har inget inflytande över artikelns innehåll."

Meningarna talar emot varandra tyvärr =/

Saknar det äkta recensionerna ifrån SC själva och inte någon hyrd random person.

Produkten skickas till vad du väljer att kalla; slumpmässig person, för utvärdering av en tillverkare. Denna person som lägger ordentligt mycket av sin fritid på att testa, skruva, fota och sedan skriva en artikeln som skall vara av läsvärd klass publicerar sedan detta helt utan något som helst inflytande av tillverkaren. Noll.

Alternativet till detta hade alltså varit ingen artikel alls.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klumpeduns:

Jag har en DS215+, den klarar inte av att ladda hem en torrent i över ca 22MB/s utan att bli överbelastad. Jag funderar på hur väl DS218play skulle kunna klara belastningen. Förhoppningsvis betydligt bättre då den är quad core och DS215+ endast är dual. Angående ljudvolymen, även min låter ganska mycket. Diskarnas vibrationer får lådan att vibrera. Min lösning på det var ett buntband med en tunn handduk för att få tryck på chassit, det hjälpte en del. Men eftersom det är mekaniska diskar så är det att föredra att ha någonstans att gömma undan lådan.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag körde tidigare en QNAP, också med någon ospecificerad ARM dual-core och det var samma där. Fungerade bra för vanlig mapputdelning på nätverket, men vissa och funktioner gick lite väl trögt. Dessutom känns alltid ARM som andra klassens produkter när det gäller uppdateringar och tillgängliga appar, både med QNAP och Synology. Valde därför att lägga lite mer på en DS218+ med Intel CPU när jag uppgraderade, och allt flyter på så mycket bättre.

Gillar layouten i DS218+ (samma som play). Hårddiskarna går väldigt kallt tack vare god luftgenomströmning. När det gäller ljudnivån är det också lättare att få en Synology att stänga av hårddiskarna när de inte används. På QNAP snurrade de igång i tid och otid och sedan rasslade den på i en halvtimme, inte så kul klockan 03 på natten.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dinoman:

Produkten skickas till vad du väljer att kalla; slumpmässig person, för utvärdering av en tillverkare. Denna person som lägger ordentligt mycket av sin fritid på att testa, skruva, fota och sedan skriva en artikeln som skall vara av läsvärd klass publicerar sedan detta helt utan något som helst inflytande av tillverkaren. Noll.

Alternativet till detta hade alltså varit ingen artikel alls.

Förlåt, men nej...

Enligt Nationalencyklopedin så är fritid; "fritid, den del av dygnet och veckan som inte upptas av arbete, måltider och sömn".
Testpiloter får betalt för att utföra testerna vilket gör att det inte är fritid utan faktiskt arbete. Sen om du tycker att timlönen blir dålig för att testpiloterna lägger ner mycket tid, är helt upp till den personen.

Permalänk

Hur kan du rekommendera med tanke på:

Saknar HDMI-anslutning

Saknar stöd för Plex (I skrivande stund)

Kan inte omkoda H.264

Inte särskilt väl ljuddämpad

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Niczo:

Japp, finns oändligt med fiffiga funktioner i DSM, bra att du pekade ut några fler av dem och tack för positivt omdöme!

Allt som står i "testpilot"-fotnoten är en copypaste som ser likadan ut för alla artiklar skrivna av testpiloter. Själv tycker jag inte meddelandet ger dubbla budskap alls, men kan väl framföra åsikten till redaktionen ifall det är fler som klagar på det. Vissa kommer alltid att sitta där med foliehatten oavsett ändå.

Har du inte lust att vänta tills att stöd för ARMv8 rullas ut för PLEX är t.ex QNAP TS-251A kanske ett bra alternativ då den inte är allt för dyr och har en Intel Celeron- CPU. Den har dessutom en HDMI-port och fjärrkontroll. Det finns förstås många andra alternativ från t.ex Synology och Qnap för ändamålet, föreslår att du går in på forumet för plex: https://forums.plex.tv/ och tittar runt där vad som skulle passa för just dina behov.

F.ö finns en artikel här om varför PLEX i dagsläget inte fungerar för vissa nyare Synology-enheter:
https://nascompares.com/2017/12/09/plex-on-ds118-ds218play-ds...

Till min förra Synology sades samma sak, att PLEX är på väg att rullas ut. Tog mycket lång tid innan den dök upp i nasen(dvs år). Och nu för några månader sen har dom avaktiverat PLEX server för samma modell.

Så vore intressant att veta vad dessa trovärdiga källor du nämner om det verkligen går att bekräfta att det är på ingång inom en rimlig tid? Jag skulle inte alls ta det som självklart att det kommer stöd eller om stödet kommer finnas kvar.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av KesoB:

Förlåt, men nej...

Enligt Nationalencyklopedin så är fritid; "fritid, den del av dygnet och veckan som inte upptas av arbete, måltider och sömn".
Testpiloter får betalt för att utföra testerna vilket gör att det inte är fritid utan faktiskt arbete. Sen om du tycker att timlönen blir dålig för att testpiloterna lägger ner mycket tid, är helt upp till den personen.

Du behöver inte ursäkta dig.

Då är det väl på sin plats att jag gör en rättelse. Vi gör såklart inte alls detta på våran fritid, i alla fall inte om vi ska gå på Nationalencyklopediens uppfattning kring fritid, utan vi gör detta som ett arbete då det genomförs på en mer konsultliknande basis.

För min egen del så är det att betraktas som ren hobbyverksamhet och det hade inte varit en inkomstkälla som jag kan leva på, ur ett stort antal avseenden. Detta är anledningen till att jag ansåg att det här arbete i stor utsträckning inskränker min fritid, givetvis helt frivilligt.

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Ser bra ut. Min gamla DS212j mår fortfarande bra, men DSM har ju blivit förbaskat trögt på den med alla ändringar som gjorts över åren. Den fyller dock sitt syfte som mediebibliotek till Kodi utan bekymmer även idag.

Jag har aldrig riktigt förstått varför man ska hålla på med Plex som nästan alltid ger avkodningsstrul och sämre prestanda i gränssnittet när man så enkelt bara kan scrapea sitt bibliotek med Kodi som finns på typ alla plattformar idag.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av AshyStyle:

Hur kan du rekommendera med tanke på:

Saknar HDMI-anslutning

Saknar stöd för Plex (I skrivande stund)

Kan inte omkoda H.264

Inte särskilt väl ljuddämpad

Antagligen på grund av fördelarna som nämns ovanför i artikeln

Hur stora Nackdelarna är för respektive brukare, beror ju på vilken tillämpning man tänker använda NASen i.

För min del t.ex. så är bristen på HDMI ingen nackdel, då det inte är något som jag använder. Plex-servern kör jag på min server (inte NASen), Omkodningen (H.264) sköter min Server och slutligen ljudnivån är tämligen ointressant (för mig) då NASen står i mitt "Teknikrum" i källaren, där t.ex. värmepannan och vattenpumpen för betydligt mer liv.

För andra användare så kan "bristen" på HDMI vara av avgörande betydelse, om man t.ex. tänkt koppla in NASen via HDMI (sen varför man inte kör Plex (eller annat alternativ) istället...). Dito om man på grund av sina boendeförutsättningar tvingas ha NASen vid huvudkudden: så blir såklart ljudnivån högst relevant för den användaren. etc.

Eftersom för- och nackdelar anges tydligt anser jag, personligen och subjektivt, att man enkelt kan värdera utifrån sitt eget behov om produkten är lämplig eller ej.

Permalänk
Frida 🥐
Skrivet av hakd:

"Denna testpilot arrangeras på uppdrag av Synology
Uppdragsgivaren har inget inflytande över artikelns innehåll."

Meningarna talar emot varandra tyvärr =/

Saknar det äkta recensionerna ifrån SC själva och inte någon hyrd random person.

Testpiloterna är medlemmar från forumet. De får möjlighet att fritt utvärdera produkter efter eget tycke. Alla tester administreras av oss och vi ser till att det inte förekommer några påtryckningar från tillverkaren som är med och finansierar innehållet. Med hjälp av testpiloterna får vi möjlighet att testa fler produkter än vad vi annars skulle gjort. Recensioner av testpiloter har aldrig "ersatt" redaktionens eget innehåll.

Skicka gärna ett PM till mig eller läs i FAQ om du vill veta mer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av coopish:

Till min förra Synology sades samma sak, att PLEX är på väg att rullas ut. Tog mycket lång tid innan den dök upp i nasen(dvs år). Och nu för några månader sen har dom avaktiverat PLEX server för samma modell.

Så vore intressant att veta vad dessa trovärdiga källor du nämner om det verkligen går att bekräfta att det är på ingång inom en rimlig tid? Jag skulle inte alls ta det som självklart att det kommer stöd eller om stödet kommer finnas kvar.

Detta, plus lite annat på sidan jag länkade ovan är den information jag utgick ifrån:

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Medlem

Det är därför jag bytt till Kodi. Öppen källkod och man slipper vänta på att det ska bli tillgängligt på olika plattformar. Nackdelen är väl att det kräver lite mer "kräm" av uppspelningsenheten...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

För andra användare så kan "bristen" på HDMI vara av avgörande betydelse, om man t.ex. tänkt koppla in NASen via HDMI (sen varför man inte kör Plex (eller annat alternativ) istället...). Dito om man på grund av sina boendeförutsättningar tvingas ha NASen vid huvudkudden: så blir såklart ljudnivån högst relevant för den användaren. etc.

Hur streamar man Plex genom nas:en till Tv:n, är det chromechast som gäller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk

Jag har använt Plex till min DS216Play i början men tycker att Synologys "DS video" var bättre.
Vet inte hur Plex är nu men hade stora problem med bla uppdatering av kataloger och subs.

Sen hur mycket den låter beror ju på vilka diskar man har i den.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 MkII | Intel i7 8700 | Gigabyte Z370N WIFI | Samsung 960 EVO NVMe 250GB | Samsung 970 EVO NVMe 1TB | Gigabyte GeForce RTX 3070 Eagle OC | Corsair Vengeance DDR4 3200MHz CL16 2x8GB | Noctua NH-L12 | Corsair SF600 600W | Samsung Odyssey G7

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bewise:

Hur streamar man Plex genom nas:en till Tv:n, är det chromechast som gäller?

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan göra på lite olika sätt: Chromecast är ett. Någon annan form av hårdvara som kan spela mediat är ett annat sätt.

Har du en "någorlunda" smart TV så kan du köra Plex-klienten direkt i TVn (eller använda TVns egna motsvarighet) utan ytterligare hårdvara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon257891:

Du kan göra på lite olika sätt: Chromecast är ett. Någon annan form av hårdvara som kan spela mediat är ett annat sätt.

Har du en "någorlunda" smart TV så kan du köra Plex-klienten direkt i TVn (eller använda TVns egna motsvarighet) utan ytterligare hårdvara.

Tack för svaret, tog nämligen över av en kompis första generationens chromecast och jag har ingen smart-TV. Visst hade det kanske varit smidigast att ha hdmi direkt kopplad från nasen till Tv:n men då blir det kabel dragandes över golvet eller så måste man ha nasen nära Tv:n. Och då måste man kanske gå upp i pris för att köpa en nas som har hdmi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem

Jag köpte just en DS218Play och är fantastiskt nöjd med prestandan. Har en extern NUC som sköter omkodningen.
Enheterna käkar upp allt jag kastar på dem, även 4K med HDR vilket får ses som ett helt OK betyg.

Synologyn är väldigt mycket snabbare än min gamla ds212j som nu har fått gå vidare till en vän med mindre krav än mig.

P.S En funktion jag varmt kan rekommendera är att sätta NAS:en i en VPN mot t.ex Azire eller Integrity, fungerar smärtfritt direkt i DSM D.S

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch