Kan ej starta Trackmania united forever

Permalänk
Medlem

Kan ej starta Trackmania united forever

Hejsan

Har precis köpt Trackmania united forever men har upptäckt att det inte går att starta.

Det finns två alternativ att välja mellan när man väl har tryckt på play och det är om man väljer att skapa ett nytt konto eller använda ett redan existerande, men inga av dessa går ens att trycka på går inte ens att ändra volymen eller inställningarna som finns att tillgå i uppre högra hörnet.

Har sökt runt på nätet men hittar inget som beskriver mitt problem. Har även ominstallerat men det hjälper inte.

Så här ser det ut fast lila och med engelsk text. Inga av dessa knappar går att trycka på och det börjar gå mig på närverna nu när man faktiskt har betalat för detta.

Tack på förhand

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Hejsan

Har precis köpt Trackmania united forever men har upptäckt att det inte går att starta.

Det finns två alternativ att välja mellan när man väl har tryckt på play och det är om man väljer att skapa ett nytt konto eller använda ett redan existerande, men inga av dessa går ens att trycka på går inte ens att ändra volymen eller inställningarna som finns att tillgå i uppre högra hörnet.

Har sökt runt på nätet men hittar inget som beskriver mitt problem. Har även ominstallerat men det hjälper inte.

Så här ser det ut fast lila och med engelsk text. Inga av dessa knappar går att trycka på och det börjar gå mig på närverna nu när man faktiskt har betalat för detta.

https://i.imgur.com/PEndZyz.jpg

Tack på förhand

På vilket sätt fixade du spelet, via nedladdad fil från nadeo eller steam?
har du kört senaste updaten ifall den är från nadeo.
http://files2.trackmaniaforever.com/TmUnitedForever_Update_20...

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

På vilket sätt fixade du spelet, via nedladdad fil från nadeo eller steam?
har du kört senaste updaten ifall den är från nadeo.
http://files2.trackmaniaforever.com/TmUnitedForever_Update_20...

Härifrån fixade jag spelet https://us-maniaplanet.nexway.com/games/others/trackmania-uni... dock så var de med Euro jag betalade med och inte US dollar som det står där

Och uppdateringen funkade inte tydligen Dock så står de när jag öppnar upp spelet och trycker på update så står det att den är uppdaterad

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Har du testat att köra i kompatibilitet mode? Spelet är ju inte direkt nytt så att säga då min kravet är Windows 2000/XP/XP-64 och Vista

Varför står texten på holländska förresten?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD-FX:

Har du testat att köra i kompatibilitet mode? Spelet är ju inte direkt nytt så att säga då min kravet är Windows 2000/XP/XP-64 och Vista

Varför står texten på holländska förresten?

Vad är det för mode och hur kommer man till de?

jag lånade en bild från google föratt beskriva mitt problem lättare och den var den bästa :$

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Härifrån fixade jag spelet https://us-maniaplanet.nexway.com/games/others/trackmania-uni... dock så var de med Euro jag betalade med och inte US dollar som det står där

Och uppdateringen funkade inte tydligen Dock så står de när jag öppnar upp spelet och trycker på update så står det att den är uppdaterad

https://i.imgur.com/msmEWqH.png

https://i.imgur.com/tuidfuQ.png

ok skumt, kör själv nations men har även där version: 2.11.26, då får du väl kolla configure fliken om nåt är helt felinställt jämfört med din gpu,skärm.
Får du inte upp något att klicka på så gå in i mappen där liret ligger så finns en launcher.
Då borde du kunna köra configure och kolla igenom video settings.
Kompabilitet borde inte behövas, för jag får igång även äldre spel som nations.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem

Lyckades skriva in mitt användarnamn och lösenord nu men likförbannat så kan jag inte göra de sista steget och trycka på logga in

Ändrade lite i kompatibilitet och konfigurations fliken men vet inte om de var orsaken till att jag kom längre denna gången?

Edit: Försökte ytterligare en gång genom att starta om men då gick de tillbaks som de var förut. Några fler ideer som jag kan testa eller borde jag göra en refund?

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Lyckades skriva in mitt användarnamn och lösenord nu men likförbannat så kan jag inte göra de sista steget och trycka på logga in

Ändrade lite i kompatibilitet och konfigurations fliken men vet inte om de var orsaken till att jag kom längre denna gången?

Edit: Försökte ytterligare en gång genom att starta om men då gick de tillbaks som de var förut. Några fler ideer som jag kan testa eller borde jag göra en refund?

kanske går att adda game-serial i steam och installera där?
annars prova på annan dator, efter det refunda.

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Medlem
Skrivet av fAkkFejz:

kanske går att adda game-serial i steam och installera där?
annars prova på annan dator, efter det refunda.

Om du menar den där koden man får och skriver in den i "activate a product on steam" så funkar det inte. Och jag har bara en linux laptop och det ska tydligen funka men verkar riktigt ordenkligt krångligt så skiter i de. Får bli en refund istället och sedan köpa de via steam sen om de skulle funka bättre.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jeffan97:

Om du menar den där koden man får och skriver in den i "activate a product on steam" så funkar det inte. Och jag har bara en linux laptop och det ska tydligen funka men verkar riktigt ordenkligt krångligt så skiter i de. Får bli en refund istället och sedan köpa de via steam sen om de skulle funka bättre.

Om du tänkt köpa via Steam så kan du ju testa att det funkar med gratisversionen Trackmania Nations Forever först så att du slipper ytterligare refunds.
Enligt Steam så är spelet bara kompatibelt med Windows, dock har du säkert redan koll på att du kan köra det med Wine men tänkte att jag ändå borde nämna det utifall att.
Kan ju kanske även vara värt att nämna att spelet går på rea då och då om du kan vänta, senast för en månad sedan då det kostade €9 vilket känns mer rimligt för ett 10 år gammalt spel än €30 som det kostar i vanliga fall.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Om du tänkt köpa via Steam så kan du ju testa att det funkar med gratisversionen Trackmania Nations Forever först så att du slipper ytterligare refunds.
Enligt Steam så är spelet bara kompatibelt med Windows, dock har du säkert redan koll på att du kan köra det med Wine men tänkte att jag ändå borde nämna det utifall att.
Kan ju kanske även vara värt att nämna att spelet går på rea då och då om du kan vänta, senast för en månad sedan då det kostade €9 vilket känns mer rimligt för ett 10 år gammalt spel än €30 som det kostar i vanliga fall.

Jag har faktiskt Nations forever, borde ha nämnt de tidigare. Och de funkar enbart utmärkt för mig så den versionen är det inget fel på. Vilket gör de hela ännu märkligare enligt mig att inte United forever funkar :/

Men tack för tipset, ska hålla utkik på detta.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Om du menar den där koden man får och skriver in den i "activate a product on steam" så funkar det inte. Och jag har bara en linux laptop och det ska tydligen funka men verkar riktigt ordenkligt krångligt så skiter i de. Får bli en refund istället och sedan köpa de via steam sen om de skulle funka bättre.

japp jo det jag menade, antingen activate a product on steam
eller add a non-steam game to my library, så får du peka vart det ligger.
Ja ok lycka till oavsett.
btw har du provat gratisliret tmnf? http://store.steampowered.com/app/11020/TrackMania_Nations_Fo...

Menar mest funktionsmässigt då. funkar inte det heller så är det nog kompabilitet eller annat.
https://steamcommunity.com/app/221410/discussions/0/882965239...

EDIT: ok! lite slow på det med att prova tmnf, skumt att det skiljer i funktion på dom iaf.
Då är dom kanske endast windows lir då dom nyare?

Visa signatur

Alienware Aurora

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jeffan97:

Jag har faktiskt Nations forever, borde ha nämnt de tidigare. Och de funkar enbart utmärkt för mig så den versionen är det inget fel på. Vilket gör de hela ännu märkligare enligt mig att inte United forever funkar :/

Men tack för tipset, ska hålla utkik på detta.

Skumt, med tanke på att Nations Forever vad jag minns ska vara TMUF med endast Stadium d.v.s. det borde funka likadant. Nu är jag inte själv någon linuxanvändare, men kan det vara så att du följde nån guide för att får Nations att funka och att den kanske innehöll något extra steg som du inte gjort nu med United? Typ nå extra inställning i Wine eller vad du nu kör?

Testade även att själv ladda ner via player.trackmania.com, senaste versionen är 2.11.26 så du har nyaste, därav att du inte kunde uppdatera med filen som länkades ovan.

OT: Kul när spel försöker få en att känna skuldkänslor över att man inte spelat dem på länge...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Skumt, med tanke på att Nations Forever vad jag minns ska vara TMUF med endast Stadium d.v.s. det borde funka likadant. Nu är jag inte själv någon linuxanvändare, men kan det vara så att du följde nån guide för att får Nations att funka och att den kanske innehöll något extra steg som du inte gjort nu med United? Typ nå extra inställning i Wine eller vad du nu kör?

Testade även att själv ladda ner via player.trackmania.com, senaste versionen är 2.11.26 så du har nyaste, därav att du inte kunde uppdatera med filen som länkades ovan.

OT: Kul när spel försöker få en att känna skuldkänslor över att man inte spelat dem på länge...

https://i.imgur.com/NcKACTC.jpg

Ojoj föratt undvika missförstånd så spelar jag de inte på Min ubuntumac som jag har utan på min Stationära windowsburk. Kikade på ubuntumacen ifall det gick att få det att funka där för ville testa med en annan dator men orkade inte med de då det såg krångligt ut så sket i de.

Ojdå de var ett tagsen senast men du verkar bli belönad av det iallafall

Men jag ursäktar ifall jag råkade skapa förvirring, skyller på att jag är trött

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

Jag mailade dem igår om ett återköp och fick ett svar idag om man inte mailar just dem föratt göra sånt. Nähä tänkte jag?

Det enda stället som jag tror skulle funka är här https://corporate.nexway.com/refund-policy/ men dem kräver att man skriver ner företag men jag har inget sådant, kan de va så att jag har missuppfattat något?

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jeffan97:

Jag mailade dem igår om ett återköp och fick ett svar idag om man inte mailar just dem föratt göra sånt. Nähä tänkte jag?

Det enda stället som jag tror skulle funka är här https://corporate.nexway.com/refund-policy/ men dem kräver att man skriver ner företag men jag har inget sådant, kan de va så att jag har missuppfattat något?

Det där känns ju som att det blivit lite fel, då länken ligger under "Corporate" så låter det som att det är till för företagskunder (Nexway säljer mer än bara spel) så då förstår jag varför de räknar med att man skriver in företag.

Men om du istället kollar Terms and Conditions så finns följande del:

Citat:

Customer's right to cancel

Right of cancellation
Customer shall have the right to cancel any order within a period of 14 working days after the purchase date. If the Customer wishes to cancel an order, the Customer shall contact Customer Support through this contact form, supplying order details and explaining the reason for his request.

Consequences of cancellation
In the event of effective cancellation by the Customer, Nexway shall refund any payment made for the products under the cancelled order. The Customer's right to use the relevant product(s) shall terminate immediately upon order cancellation. The Customer must delete or destroy the products and all copies from the Customer's computer and any other device or media to which the Customer has copied the products.

Så det ska ju bara vara att fylla i där och välja alternativet "Order cancellation (refund asked)", och skriva nåt i stil med "Can't get the game to work, would like to cancel the order and have my money refunded please"

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Det där känns ju som att det blivit lite fel, då länken ligger under "Corporate" så låter det som att det är till för företagskunder (Nexway säljer mer än bara spel) så då förstår jag varför de räknar med att man skriver in företag.

Men om du istället kollar Terms and Conditions så finns följande del:

Så det ska ju bara vara att fylla i där och välja alternativet "Order cancellation (refund asked)", och skriva nåt i stil med "Can't get the game to work, would like to cancel the order and have my money refunded please"

Jaha då förstår jag.

Men jag gick faktiskt in där och skrev till dem när jag ville göra en refund men fick detta till svar

"Dear customer:

Thank you for contacting us.

You have reached Maniaplanet Store Support.
Please note that we will only be able to answer Maniaplanet Store-related questions.

Best regards,

Maniaplanet Store Customer Service Team"

Detta är vad jag skrev:

"I would like to get a refund because Trackmania united forever will not work properly even though I’ve tried reinstalling it several times. I would therefore like to make a repurchase of said game.

Best regards"

Kanske skrev fel eller nånting.

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av jeffan97:

Jaha då förstår jag.

Men jag gick faktiskt in där och skrev till dem när jag ville göra en refund men fick detta till svar

"Dear customer:

Thank you for contacting us.

You have reached Maniaplanet Store Support.
Please note that we will only be able to answer Maniaplanet Store-related questions.

Best regards,

Maniaplanet Store Customer Service Team"

Detta är vad jag skrev:

"I would like to get a refund because Trackmania united forever will not work properly even though I’ve tried reinstalling it several times. I would therefore like to make a repurchase of said game.

Best regards"

Kanske skrev fel eller nånting.

Kan ju ha varit någon som bara ögnade igenom snabbt och såg biten om att det inte funkar och tänkte att det var ett ärende gällande teknisk support eller något, så var tydlig med att det är en "order cancellation" så att de fattar. Så antingen kan du göra ett nytt försök eller så mailar du tillbaks och förklarar att de verkar ha missförstått dig.

Typ något sånt här skulle jag ha skrivit, ganska likt det du skrev:

"Hi,
I would like to cancel order <nummer> and have my money refunded.
Reason: The game won't work on my PC.
Regards, jeffan97"

D.v.s. kort och överskådligt utan utrymme att misstolkas, var noga med att få med ordernumret. Om de svarar likadant igen får du ligga på och hänvisa till att du följt anvisningarna i deras egna Terms and Conditions så om de ändå tycker att ärendet inte hör hemma på deras bord så får de allt hjälpa dig att komma rätt i så fall.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB