Permalänk
Medlem

Hjälp med min första build

Tjena, ska sätta ihop min första dator och har genom hjälp av andra valt dessa komponenterna

https://i.imgur.com/CPgEMi6.png

Jag vet att där finns jättemånga kunniga och hjälpsamma personer här så tänkte fråga om någon har några synpunkter på builden.

Grafikkortet och processorn är det viktigaste för mig. Grafikkortet är självklart viktigast för gaming, och processorn är viktigt för jag är intresserad av att börja streama eller åtminstone ha möjligheten att streama.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Vad för skärm har du?, tänker du köpa en skärm om du inte har en (du blir nämligen låst till G-Sync skärmar med nvidia eller Freesync med AMD). Övrigt ser den ok ut

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem

Har varken g-sync eller freesync på min datorskärm så det är inget problem.

Har för övrigt bestämt mig för att köra på en 250gb SSD istället då jag känner att jag inte har något behov av en 500gb.

Något annat att påpeka på min build? Någon kommentar på kylningen då det är det jag vet minst om?

Permalänk
Medlem

Tjena, verkar som ett påkostat bygge iallafall. Kan dock rekommendera ett par fläktar till chassit utöver de som medföljer och kanske vattenkylning (H100i -V2 som jag har) om du ska överklocka

Annars kan jag rekommendera dig att fylla i det här formuläret: Formulär

De killarna hjälpte mig när jag ville ha råd om mitt bygge