Dvd läsare på en Cooler master pro 3?

Permalänk
Medlem

Dvd läsare på en Cooler master pro 3?

Tjenare.

Köpte en ny låda i veckan från inet. En Cooler Master pro 3. och fick hem den och började bygga.

När jag tog bort gallret vart vanligtvis cd rommen brukar sitta så fanns där inget fäste för detta. Jag ringde till inet och fråga och dom sa att de inte går att installera en cd rom enhet där. Så tänkte jag ah skit samma då.. Jag får köra utan. Men idag när jag googla runt så såg jag att detta uttag är egentligen för fläkt kontrollen men det ska gå att få in en cd rom enehet där. Såg detta på bilden.

Jag undrar är här någon annan som har samma låda som vet hur man kan koppla in cd rommen? Går det inte så gör det inget men hade varit nice att kunna ha den då jag brukar bränna lite musik till bilen och annat.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Första bilden på hur lådan ser ut.

Cooler Master pro 3

Andra bilden på att cd läsaren sitter där.

http://www.legitreviews.com/cooler-master-mastercase-pro-3-re...

Permalänk
Medlem

@Willmes:
Om man inspekterar bilder lite nogrannare, så ser de inte likadana ut, det skiljer på sidoplåten, så det är fullt möjligt att personen har satt dit något för att kunna sätta dit en CD/DVD.

En extern DVD är annars en lösning.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem

Går den inte att skruva fast i den bortersta plåten (förlängningen av mobo-plåten)?
Cooler master är lite småluriga dessutom, kan sälja saker vid sidan om chassiet, på det jag har (Masterbox 5) skulle man få köpa till nått litet fäste för att kunna ha 360 rad i front exempelvis, kanske är det samma med att kunna ha cd-läsare i ditt? Kolla in deras engelska hemsida och se.