Spel samt applikationer crashar utan anledning

Permalänk

Spel samt applikationer crashar utan anledning

Den senaste veckan eller så har jag börjat märka att mina spel kraschar mycket, mina main-spel just nu är för närvarande Fortnite, H1 och Cs:go, men Cs fryser bara men kraschar inte så jag undrar om det har att göra med överhettning. Spelet fryser oftast mid-game i några sekunder sen kommer det tillbaka och sedan stänger det sig själv efter ca 5 sekunder och samt gör mitt Discord. Min GTX 1060 körs för närvarande på 50-60 grader men jag har inte övervakat det förut så jag vet inte om det går varmt eller inte. Jag har aldrig upplevt detta tidigare och jag undrar om det finns någon lösning på detta?

Mina Bios är uppdaterade och så är mina drivrutiner så det borde inte vara problemet. Det finns inget i min CrashDumps-mapp också. Jag har ett exempel nu också med kraschen, jag spawnade in och landade och plötsligt går mitt spel i fönsterläge och stänger mitt Discord samtidigt utan någon anledning.

Specs:
Intel Core i5 4460 @ 3.20GHz
Crucial Ballistix Sport 8GB (2x4GB) 1600MHz / DDR3
MSI B85M-G43 (MS-7823) (SOCKET 0)
6GB Asus GTX 1060 Dual OC
1TB Western Digital Blue
Corsair CX430, 430W PSU

Permalänk
Medlem

Nätagget ligger högt upp på listan över misstänka, de tidiga CX-nätaggen är budgetbyggen som är ökända för att orsaka problem med tiden. Du kan köra en runda Memtest86 för att säkerställa att minnena är ok, och om de är det skulle jag rekommendera att testa ett annat nätagg.

Permalänk

@perost: Problemet låg inte i Ram stickorna iallafall, under en utav crasharna fick jag Bad_Module_Info som crash anledning men det är bara ibland.

Permalänk

Fann problemet i Event Viewer, vart något problem med Virtual Memory. Tack ändå!