Permalänk

Inaktivera McAfee?

Finns det något sätt som man kan inaktivera McAfee? (Microsoft Windows 10)

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING | i5-10600K 4,1GHz | 16GB 3600MHz | ASUS GeForce RTX 3060 Ti 8GB DUAL OC

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=bKgf5PaBzyg

Låt John Mcaffee berätta för dig

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x @ 32gb 3200mhz @ 7tb ssd @ 3060ti Fractal r5 @ Arch
i5 4670k @ 24gb 1600mhz @ Fractal r3 @ 12tb ZFS @ Truenas Scale
Thinkpad T450 @ i5 5300u @ 16gb @ 512gb ssd @ 24+48wh batteri @ Debian

Permalänk
Medlem

inaktivera bör ju gå via inställningar i programmet.
högerklicka på ikonen i aktivitetsfältet och leta efter pausa/inaktivera eller liknande.

Finns det någon anledning till att du vill inaktivera och inte avinstallera?

Det är en hel del som anser att det är ett av de värre antivirusprogrammen, och ett sådant program som folk installerar av misstag..
Skulle nog säga att Windows egna inbyggda är ett bättre val med.

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk

På senare år har jag allt oftare hört att många antivirusprogram gör datorn osäker. De plockar t.ex. bort säkerhetsfunktioner i andra program och ersätter med sina egna säkerhetsfunktioner, som kan vara osäkrare. Läs t.ex. på Wikipedia: "These patches are incompatible with third-party antivirus software that use unsupported kernel calls; systems running incompatible antivirus software will not receive this or any future Windows security updates until it is patched, and the software adds a special registry key affirming its compatibility." Alltså kan man inte alltid få säkerhetsuppdateringar från Microsoft på grund av buggar i antivirusprogrammet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

https://www.youtube.com/watch?v=bKgf5PaBzyg

Låt John Mcaffee berätta för dig

Skickades från m.sweclockers.com

Dokumentären om McAffee är bland det sjukaste jag sett. Haha.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av KopperKatt:

Finns det något sätt som man kan inaktivera McAfee? (Microsoft Windows 10)

Vad menar du med att "inaktivera" McAfee? Menar du att du vill avinstallera programmet, eller menar du att du vill avbryta helårs-prenumerationen?

Om du vill avinstallera programmet, så kan (eller ja, måste) du ladda hem och köra programmet MCPR (länk, och ja - länken till nedladdningen är legit (bevis)). Följ sen instruktionerna.

Om du vill avbryta helårs-prenumerationen, så kan du följa den här guiden. Bilderna är inte klickbara i guiden, men om du högerklickar/långtrycker på dem och väljer att öppna bilden i en ny flik, så visas de i originalstorleken (vilket är över 1 700 pixlar i bredd och över 500 pixlar i höjd).

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

Dokumentären om McAffee är bland det sjukaste jag sett. Haha.

Japp! Riktigt sjuk är den. Vilken sjuk man på alla sett.

Har man inte den så rekommenderar jag starkt att se den.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk

Min förälder betalar för den här skiten... Finns det några andra förslag för gratis antivirusprogram?

Visa signatur

ASUS ROG STRIX Z490-F GAMING | i5-10600K 4,1GHz | 16GB 3600MHz | ASUS GeForce RTX 3060 Ti 8GB DUAL OC

Permalänk
Entusiast
Skrivet av KopperKatt:

Min förälder betalar för den här skiten... Finns det några andra förslag för gratis antivirusprogram?

Windows Defender i Windows 10 är helt okej, och gratis. Annars finns alternativ som exempelvis Avast, Avira eller Bitdefender.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av KopperKatt:

Min förälder betalar för den här skiten... Finns det några andra förslag för gratis antivirusprogram?

Windows 10 inbyggda.

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av KopperKatt:

Min förälder betalar för den här skiten... Finns det några andra förslag för gratis antivirusprogram?

Microsoft MSE
Skojar inte ens, den är kompetent nog att hålla ute scriptkiddies och andra personer kommer ändå in, dom har även gång på gång visat sig varit relativt snabba på att patcha ev hål.

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem

Föredrar absolut Windows egna framför McAfee.
Avast körde jag i många år, men sen de hade en period där de installerade sökfönster i webbläsaren å annan skit efter ägarbytet (tror det var då) så åkte de bort.

Ska man betala för något, och den jag i perioder betalat för är det Eset. Märks inte av alls.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Det första jag gör när jag hjälper någon med datorn är att avinstallera McAffe.

Fick svar senast: "men det var väl du som installerade det?"... Nä knappast troligt.

Bara jag eller beror inte många datorproblem på just antivirusprogram och massa autoupdates på skit som fallerar och gör datorn segare än Nissan micra 1.0?

Visa signatur

En del av mina bildlänkar hostas på egen maskin, är bildlänkarna trasiga, ha tålamod.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sleepyoh:

https://www.youtube.com/watch?v=bKgf5PaBzyg

Låt John Mcaffee berätta för dig

Skickades från m.sweclockers.com

Tack. Bland det sjukaste jag sett på länge...