Hur tysta vattenkylare men ändå köra på 12v ?

Permalänk
Medlem

Hur tysta vattenkylare men ändå köra på 12v ?

Hej!
Jag fyllde nyligen på min vattenkylare (AIO) då den började "skvalpa" en gång varannan minut, som att den sög upp lite vatten, och sen fortsatte kyla... Nåväl, efter det blev den mycket tystare på 9v iallafall (med den där sladdstumpen).
Nu har jag tagit bort den och tycker att de funkar hyfsat bra att köra med 12v... det är inte fööör störande, men lite störande äre allt..

Hur tystar man ner en sån? Är ljuddämpande material något man fortfarande kör med?
Skulle de funka att vaddera "locket" och lite i chassit eller skulle de där "bzzz"-ande ljudet fortfarande vara "lika högt"?

Hoppas ni förstår vad jag menar :3 .

Mvh

Permalänk
Medlem

Det brukar alltid underlätta att säga vilken hårdvara det handlar om så att andra kan få en bättre uppfattning om vilka möjligheter som kan finnas så vad är det för pump?
Blir det tyst om du trycker med handen på pumpen när den kör?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mmarks:

Det brukar alltid underlätta att säga vilken hårdvara det handlar om så att andra kan få en bättre uppfattning om vilka möjligheter som kan finnas så vad är det för pump?
Blir det tyst om du trycker med handen på pumpen när den kör?

Skickades från m.sweclockers.com

Förstår!
Pumpen är en "Fractal Design Kelvin T12" och den sitter på ett Asus Z270H :).
Nej den blir inte tystare om jag trycker på den. Så det är enbart "där inne" i pumpen som de låter då...
Så jag skulle vilja "kapsla in" oljudet på nåt sätt