Blackscreen efter installerat grafikkortsdrivrutin?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2012

Blackscreen efter installerat grafikkortsdrivrutin?

Hej, har problem med mitt grafikkort.
jag har formaterat datorn och ska installera grafikkortet.
Mitt under installationen av grafikkortet blir skärmen svart och så händer det inget mer.
Jag startar då om datorn och precis när Windows loggan där har laddat klart blir det svart och så händer det inget mera.
skärmen får fortfarande signal med datorn.

Specs:
Amd 8350
Asus crosshair v formula-z
8GB Ram
Amd gigabyte hd 7870

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Mar 2009

Har grafikkortet fungerat tidigare?
Du kan testa äldre drivrutiner, men annars är det förmodligen att grafikkortet blivit defekt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Plats
Registrerad
Jul 2008

provat fler anslutningar, dvi,hdmi?
Lyser nån felkod, ja har inte än kollat din manual på lampor eller koder som syns.
Cpu,ram,vga lampor på moderkortet.
eller en felkods-display

Men såg själv nu efter en googling att det nog är drivrutin som är för ny eller nåt.
https://www.youtube.com/watch?v=romfeGefrK4

EDIT: glömde nämna, prova reboota i felsäkert läge.
Avinstallera amd driver, helst då givetvis med DDU.
Men har du inte det redan nedladdat så ta det senare när du kan få nån bild.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2006

När du kommit in i windows när det är svart, pröva att hålla in windowsknappen på tangentbordet och trycka P, sedan får du trycka höger eller vänster med och tryck sedan enter. Kan vara så att grafikkortet har valt en annan utgång som huvudutgång. Pröva att rycka några steg åt vänster och höger och sedan enter och pröva dig fram.

Fractal DesignDefine R2, Gigabyte GA-P55A-UD3,
Intel Core i5 750 2.66GHz , Corsair 8GB (4x2048MB) 1600MHz XMS3
Gigabyte GTX 680
CRUCIAL M4 128GB, Samsung 22X DL SH-S223C
Corsair VX 550W 80+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Peterrrrr:

När du kommit in i windows när det är svart, pröva att hålla in windowsknappen på tangentbordet och trycka P, sedan får du trycka höger eller vänster med och tryck sedan enter. Kan vara så att grafikkortet har valt en annan utgång som huvudutgång. Pröva att rycka några steg åt vänster och höger och sedan enter och pröva dig fram.

Jag testade win+P och man kan styra vilken skärm som ska visas med hjälp av upp och nedåt pil på tangentbordet och sedan aktivera genom enter. Så, antingen ett steg nedåt och enter för duplicate eller ett steg uppåt och enter för extend. Vilket som av alternativen borde berätta för TS om problemet ligger där.